Jump to content

Recommended Posts

3 hours ago, martn said:

Precies zoals hier al wordt aangegeven, je moet eigenlijk geluk hebben als iets binnen de garantie valt. Ik heb mijn laatste 3 jaar garantie ingeruild voor net wat meer fun. De keuze was, of meer fun, of maar blijven wachten op een moment dat wellicht nooit komt.

Afgelopen jaar een lekke pakking gehad, dat soort dingen vallen bij Ford überhaupt niet onder garantie. Ford wilde sowieso niets doen omdat de auto gechipt is, anders hadden ze uit coulance €50 korting op mijn €700 reparatie gegeven. Zelfs bij de dealer zeiden ze, gewoon lekker chippen joh, zouden wij ook doen.

Als je chipt, moet je ook de ballen hebben om te lappen als het mis gaat, vind ik.

Wijze uitspraak, hou ook eens rekening met de service-adviseur 😇

Ik heb al diverse auto's laten tunen. Nooit enig probleem. Zoals al gezegd wordt; ik gebruik het volle vermogen zelden. Ik kom nooit boven de 3500 rpm en 90 % van de tijd niet boven de 2500 rpm. Het gaat mij om het koppel.

Unlimited heeft een nauwe samenwerking met Ford en Ford werkt mee om (kennis) eventuele problemen op te lossen. 

Indien de conclusie achteraf zo is dat het vermogen niet hoger te krijgen is dan heb ik 2 opties, of een korting en dan genoegen nemen met de huidige tuning of de originele software terug zetten en het geld retour. Bij de laatste optie geldt normaal een periode van 2 weken (dacht ik) om te beoordelen of je tevreden bent. In mijn geval geldt dat ook na meerdere maanden.

Maar alle verhalen over "wat als het mis gaat" lijken mij puur theoretisch. Ik kan nergens lezen dat er motorschade is a.g.v. tuning  (Stage 1 bij een Fiesta). Mijn vorige Fiesta was ook getuned. Iets van 140pk/235 Nm. Nooit enig probleem gehad. 0,0 olieverbruik en 100% meer rijplezier.

Dat Ford vertrouwen heeft in het tunen van het 1.0 blok blijkt wel uit het feit dat mijn vorige Fiesta te koop werd aangeboden als een toppertje met m,aar liefst 140 pk. De dealer vond die pk's dus een extra verkoopargument. Hadden zij het risicovol gevonden dan hadden ze de originele software wel teruggezet. Er was/is 1 jaar garantie op de auto.

Mocht het zo zijn dat het vermogen niet hoger kan dan laat ik de originele software weer terugzetten.

Dat zijn vooral de pech gevallen. En niet altijd met tuning te maken. Maar ford zou dan natuurlijk wel heel snel zijn handen er vanaf trekken

Wie wil er graag on nodig geld uitgeven als je een ander aan kunt wijzen

Er zijn best wel gevallen met stage 1 die kapot gelopen zijn

Door te weinig brandstof of warmte. Dat er gewoon een gat in de zuiger zat. Dus het is mogelijk 

Nog nooit iets over gelezen. En negatieve zaken lees je al snel na een zoekopdracht. Maar alles kan kapot. Ik durf te stellen dat bij normaal gebruik van je getunede auto je meer kans hebt de staatsloterij te winnen dat dat er iets kapot gaat a.g.v. die tuning.

1 hour ago, Full Led said:

Nog nooit iets over gelezen. En negatieve zaken lees je al snel na een zoekopdracht. Maar alles kan kapot. Ik durf te stellen dat bij normaal gebruik van je getunede auto je meer kans hebt de staatsloterij te winnen dat dat er iets kapot gaat a.g.v. die tuning.

Geen loten kopen dus, dan weet je in ieder geval zeker dat je auto heel blijft 🤣

• Create New...