Jump to content

Vragen over Revo Stage 1 tuning van mijn Fiesta ST

Recommended Posts

@NedMerk je het verschilt enorm in verbruik met Stage 1 vergeleken met stock? Ik snap dat als je plankgas gaat geven dat het meer zal verbruiken, maar hoe is het verbruik bij normaal rijden naar werk of bijv. Verbruik van rijden binnenbebouwde kom en op autowegen samen?  Merk je nu dat je veel meer kwijt bent aan benzine kosten? 

Daar moet ik op terugkomen want ben nog bezig met 1ste tank. Lijkt zuiniger als je rustig rijd maar moet even kilometers maken nog met deze revo stage 1. Wel veel meeeer lol.... 

On 27-3-2021 at 22:23, Ned said:

Ik heb een k&n inlegfilter en een grotere aanzuigbuis van ramair. Hoor hiermee mooi blaas geluidje vd turbo. Voor mij meer dan zat. 

Hoe ziet dat eruit?

On 30-3-2021 at 17:53, Mr.Teriyaki said:

@NedMerk je het verschilt enorm in verbruik met Stage 1 vergeleken met stock? Ik snap dat als je plankgas gaat geven dat het meer zal verbruiken, maar hoe is het verbruik bij normaal rijden naar werk of bijv. Verbruik van rijden binnenbebouwde kom en op autowegen samen?  Merk je nu dat je veel meer kwijt bent aan benzine kosten? 

Zelf heb ik een fiesta 1.0 ecoboost stage 1. Ik kan zeker beamen dat het verbruik naar beneden is gegaan. Van 6.8 liter/100 naar 5.8 liter/100 als ik mijn best doe. Even gerekend, dat is 17%. Wel veel zuiniger zou dat zijn. Misschien had ik dan stock nog net iets rustiger aan kunnen doen. 10-15% is het zeker!

13 hours ago, Ned said:

Daar moet ik op terugkomen want ben nog bezig met 1ste tank. Lijkt zuiniger als je rustig rijd maar moet even kilometers maken nog met deze revo stage 1. Wel veel meeeer lol.... 

Haha oke, ik ben wel benieuwd.

7 hours ago, Fictions said:

Zelf heb ik een fiesta 1.0 ecoboost stage 1. Ik kan zeker beamen dat het verbruik naar beneden is gegaan. Van 6.8 liter/100 naar 5.8 liter/100 als ik mijn best doe. Even gerekend, dat is 17%. Wel veel zuiniger zou dat zijn. Misschien had ik dan stock nog net iets rustiger aan kunnen doen. 10-15% is het zeker!

Ja klopt, dit had ik ook gehoord/gelezen van andere mensen die hun auto hadden getuned. Het verbruikt zal hopelijk niet enorm toenemen, alleen wanneer je als max verstappen gaat rijden xD

Dit is half half 

Als je veel snelweg rijd 100km per uur is 7l gemiddeld ook best mogelijk. Optrekken kost nou eenmaal brandstof

En als je een open filter hebt en andere uitlaat dan ga je dat meestal ook gebruiken dus meer gas geven

On 27-3-2021 at 12:15, Grumpy91 said:

Vergeet de invoerrechten/inklaringskosten niet! Zo heb ik vlak na de Brexit wat gekregen uit de UK van een waarde van ongeveer 160 euro en er kwam nog "even" 75 euro aan btw en invoerrechten/inklaringskosten bovenop. Dus goedkoop is het niet dan.

Had gisteren dat pakketje uit Engeland ontvangen en inderdaad wat je zegt over de invoerkosten. Omdat mijn pakketje een waarde had boven 22 euro, maar niet hoger dan 150 euro, moest ik alleen de btw en inklaringskosten betalen. Ik was die inklaringskosten helemaal vergeten haha, standaard 13 euro inklaringskosten plus btw betaald. Ik ben alsnog rond 10 eurootjes goedkoper uitgekomen en snellere levering.

• 1 month later...
On 27-3-2021 at 10:57, Ned said:

Ik heb net van de week revo stage 1 erop zitten, en geloof me wat een verschil. Vroeger wel vaker gechipt maar weinig gevoel en verschil maar revo heeft zekers duidelijk verschil, zelf heb ik geen intercooler vervangen, wel catback van milltek de sport versie en deze klinkt goed. Als je lange stukken rijd op de autobaan zou ik persoonlijk resonated nemen dus met tussendemper, want geluid is altijd aanwezig en je moet ervan houden. Motorsteun en short shifter geven echt net de extra wat deze st mist. 

Succes verder met je upgrades.

Dag Ned, 

Eind juni heb ik ook een afspraak staan voor Revo stage 1 tuning bij Mebu. Wel wil ik weten hoe jij jouw Revo tuning tot nu  bevalt? En heb je last van 'Heat Soak' ? Omdat je de standaard intercooler gebruikt met stage 1 of is dat voor stage 1 net voldoende? 

Ik zit echt te twijfelen of ik mijn intercooler ook erbij zal vervangen vanwege 'Heat Soak'.

Hoi @Mr.Teriyaki, weet niet waar je vandaan komt maar rsr Tuning net over de grens kun je meestal volgende dag al terecht voor revo Tuning, is alleen ietje duurder dan Mebu, ik wilde niet wachten en was voor mij ook wat dichterbij.

Maar even antwoord op je vragen, revo stage 1 is een genot om mee te rijden, de koppel en kracht is fenomenaal anders dan standaard. Ik heb verder geen last van heat soak of zoiets dergelijks, denk als je veel circuits rijd dan zou een groter intercooler een must zijn, maar zo op straat, nope niet noodzakelijk. 

Verder is die ook zekers zuiniger geworden, kan zo'n 100km meer rijden. Ik rij dan woon werk verkeer elke dag 60km op vooral 80km wegen met Aantal stoplichten, bij welke ik ook vaak een sprintje trek natuurlijk😜

Zou wel tenminste een K&n inlegfilter en een sport uitlaat eronder doen voor een beter resultaat met de revo tune. 

Nou succes en laat weten. 

En ooh ja ik heb op octaan 98 afgesteld omdat ik dat toch altijd tank. Dit kun je kiezen tijdens de tune of je 95 of 98 wilt en zelf ook aan te passen met zo'n sps module maar die heb ik zelf niet gekocht 

Top @Ned dankjewel voor je reactie. Bij mij komt een nieuwe luchtinlaat systeem in, Revo motorsteun en een short shifter na stage 1 tuning. Dan wacht ik nog even af met de intercooler tot wanneer ik op het circuit ga. Verder is een andere uitlaat noodzakelijk? Want ik vind de standaard uitlaat voorlopig prima. 

IK kan niet wachten op de tuning en zal je laten weten hoe het was gegaan en hoe het mij bevalt.

3 hours ago, Ned said:

Hoi @Mr.Teriyaki, weet niet waar je vandaan komt maar rsr Tuning net over de grens kun je meestal volgende dag al terecht voor revo Tuning, is alleen ietje duurder dan Mebu, ik wilde niet wachten en was voor mij ook wat dichterbij.

Maar even antwoord op je vragen, revo stage 1 is een genot om mee te rijden, de koppel en kracht is fenomenaal anders dan standaard. Ik heb verder geen last van heat soak of zoiets dergelijks, denk als je veel circuits rijd dan zou een groter intercooler een must zijn, maar zo op straat, nope niet noodzakelijk. 

Verder is die ook zekers zuiniger geworden, kan zo'n 100km meer rijden. Ik rij dan woon werk verkeer elke dag 60km op vooral 80km wegen met Aantal stoplichten, bij welke ik ook vaak een sprintje trek natuurlijk😜

Zou wel tenminste een K&n inlegfilter en een sport uitlaat eronder doen voor een beter resultaat met de revo tune. 

Nou succes en laat weten. 

En ooh ja ik heb op octaan 98 afgesteld omdat ik dat toch altijd tank. Dit kun je kiezen tijdens de tune of je 95 of 98 wilt en zelf ook aan te passen met zo'n sps module maar die heb ik zelf niet gekocht 

Wat heb je moeten aanpassen voor dat je Stage 1 erop kan laten zetten? Want zeker dat stukje zuiniger is wel erg interessant eigenlijk! Ik rij er 4 a 6 keer per week een 70km snelweg mee dus het spitst me wel mijn oren!

Iets Aanpassen noodzakelijk is weet ik niet, wel word geadviseerd door revo om in ieder geval minimaal een sport (inleg) luchtfilter te nemen. Mebu heeft trouwens via een Facebook een chat voor vragen, zijn best snel met antwoordden. 

Wat ik allemaal heb aangepast kun je in mijn vorige reacties lezen. 

@Ned Dankje, heb ze direct een berichtje gestuurd op facebook. En zag inderdaad dat jij dingen had aangepast voor je stage 1 erop liet zetten, vandaar dat ik het vroeg of het noodzakelijk is of niet.

@Steelmaster thnx! Datzelfde antwoord had ik ook van MEBU gekregen inderdaad. Is voor mij wel iets om eens serieus over na te denken aangezien ik veel km's maak met de auto. Scheelt dan toch als die zuiniger is. Jammere is dat MEBU zo ver van mij af is.

Share

• Create New...