Jump to content

Vragen over Revo Stage 1 tuning van mijn Fiesta ST

Recommended Posts

Goedendag beste Fiesta bestuurders!

Ergens in de zomer ben ik van plan om mijn fiesta te tunen naar Revo Stage 1. In mijn stage 1 tuning, wil ik een nieuwe luchtinlaatsysteem erbij monteren van Revo. Verder had ik hier en daar gelezen dat het ook verstandig is om een nieuwe Intercooler erbij te doen, is dit nodig? Want ik hoor verhalen dat de standerd intercooler best wel heet kan zijn en zeker nadat je de auto gaat tunen.

Dus wat ik eigenlijk zal willen weten voordat ik mijn auto gaat tunen zijn;

- Is het verstandig om ook een nieuwe Intercooler van bijv Airtec, erbij te monteren als je naar stage 1 gaat en zul je hier betere prestatie uit halen? Of is de standerd intercooler voldoende?

- Ik zag dat bij elke Stages, een andere Intercooler voor nodig is, kan ik ook een Intercooler van Stage 3 gebruiken voor Stage 1 tuning?

- Ook ben ik opzoekt naar een andere uitlaat van bijv. Milltek, het geluid hoef van mij niet oor verdoven te zijn, maar iets dat sportief klinkt. Iemand een aanrader?

- Verder als jullie nog adviezen of andere voorstellen hebben, hoor ik dit graag.

Alvast erg bedank!!

Als je het geld er voor over hebt is het natuurlijk altijd verstandig om ook hardware te upgraden. Als je stage 3 wilt doen, zou ik persoonlijk direct voor die intercooler gaan ja.

Milltek klinkt erg goed, kan ik zeker aanraden!

22 hours ago, Dragunov said:

Je kan inderdaad een stage 3 steken, maar ergens gelezen dat je dan meer last hebt van turbolag

Oh echt? Hier moet ik meer onderzoeken en vragen aan andere bestuurders. Bedank de informatie!

17 hours ago, martn said:

Als je het geld er voor over hebt is het natuurlijk altijd verstandig om ook hardware te upgraden. Als je stage 3 wilt doen, zou ik persoonlijk direct voor die intercooler gaan ja.

Milltek klinkt erg goed, kan ik zeker aanraden!

Zeker Milltek klinkt lekker sportief, en voordat ik Stage 3 ga doen, kan het nog jaren duren denk ik. Dus ik ga misschien toch voor stage 1 intercooler, is goedkoper en werkt denk ik efficiënter met minder turbolag volgens Dragunov. Want ik dacht dat met stage 3 intercooler bij een stage 1 tuning, zorgt voor een betere prestatie en heb ik gelijk die intercooler voor in de toekomst. Maar ik ga over die turbolag even opzoeken op internet. Bedank voor de Info!

Bij stage 1 is het niet verplicht een grotere intercooler. Maar het is wel beter voor je blok die krijgt minder temp verschil te voordeuren. En je turbo houd iets langer vermogen. Heeft wel wet meer spoel tijd maar dat is bijna niks

Als je niet van plan bent binnen een jaar stage 3 (grotere turbo te doen) zou ik lekker een stage 1 Intercooler doen. Goedkoper en beter voor je turbo lag

Turbo lag zie het als een balon van 15cm opblazen dat kost je 5x blazen 20sec. En balon van 30cm kost 10x blazen en dus 40sec. Standaard intercooler b.v. heeft 0.1sec stage 0.2 stage 3 0.4sec

Zelf super blij met mijn milltek non res race met sport cat

3 hours ago, Steelmaster said:

Bij stage 1 is het niet verplicht een grotere intercooler. Maar het is wel beter voor je blok die krijgt minder temp verschil te voordeuren. En je turbo houd iets langer vermogen. Heeft wel wet meer spoel tijd maar dat is bijna niks

Als je niet van plan bent binnen een jaar stage 3 (grotere turbo te doen) zou ik lekker een stage 1 Intercooler doen. Goedkoper en beter voor je turbo lag

Turbo lag zie het als een balon van 15cm opblazen dat kost je 5x blazen 20sec. En balon van 30cm kost 10x blazen en dus 40sec. Standaard intercooler b.v. heeft 0.1sec stage 0.2 stage 3 0.4sec

Zelf super blij met mijn milltek non res race met sport cat

Bedank voor je reactie! Ik ga inderdaad voor de airtec stage 1 intercooler met stoere Milltek uitlaat(welke dat is, moet ik nog uitzoeken). Ik ben ook van plan om een short shifter erbij te doen, iemand hier ervaring mee? Ik hoor alleen maar goede verhalen erover.

4 hours ago, Steelmaster said:

bak steun demper

Ik denk het niet, want ik weet niet precies wat je bedoelt met een bak steun demper? 😜

Bedoel je misschien de motorsteun? Of een steun demper voor de versnellingsbak?

haha zelf niet met de Power Of The Internet? o.O

Bedoel je deze misschien: https://autosportmebu.nl/product/revo-technik-ford-fiesta-mk6-mk7-st-1-0t-ecoboost-achterste-motorsteun/

is een achterste motorsteun van Revo en je hebt ook eentje van Airtec.

En als er iemand ervaring hebt met deze motorsteun, zal ik graag jullie ervaring willen horen.

Ja in Engeland zijn heel veel modificatie onderdelen voor de fiesta st, helaas wordt het moeilijk door de Corona, maar misschien voor in de toekomst.

Begin deze week een pakket besteld uit Engeland en komt vandaag toe.

Hangt er allemaal van af of je moet belasting betalen of niet op de invoer

1 hour ago, Dragunov said:

Begin deze week een pakket besteld uit Engeland en komt vandaag toe.

Hangt er allemaal van af of je moet belasting betalen of niet op de invoer

Top! Zal je mij misschien kunnen laten of je hierover belasting moet betalen? 

Normaal staat dat op je tracking dat je moet betalen eens het de douane is gepasseerd.

Hier ging het als volgt, in een heel verkorte uitleg:

• Tuesday 23 March, 04:44pm: Sender preparing item

• Wednesday 24 March, 04:18pm: Your item is currently with Customs in the destination country. BRUSSELS EUROPEAN MAIL CENTRE, Belgium

• Wednesday 24 March, 05:18pm: Released from Customs Belgium

Staat op onze Bpost, dat het tussen de 20 en 24 dagen kan bij de douane blijven liggen, als het openmaken en controleren en dan bekijken van invoerkosten en BTW...

Maar pakket is op weg naar mij, dus zal niet hoeven te betalen

Hangt er vanaf of je geluk hebt of niet.

Maar als je onder een zeker bedrag blijft, in België toch, komen er niks van kosten bij

Ah oke, ik heb toch maar een quick shifter uit Engeland besteld en moet daarboven op nog btw betalen, maar dat zal niet meer zijn dan wanneer je het hier in Nederland koopt, hoop ik.

10 minutes ago, Mr.Teriyaki said:

Ah oke, ik heb toch maar een quick shifter uit Engeland besteld en moet daarboven op nog btw betalen, maar dat zal niet meer zijn dan wanneer je het hier in Nederland koopt, hoop ik.

Dat ligt eraan. Je betaald de BTW die ontbreekt en daarbovenop invoerkosten. Over het algemeen, als er een importeur in Nederland iets verkoopt is dat goedkoper dan het zelf uit de UK kopen. Natuurlijk kan een importeur het ook duurder maken als ze willen.

Ik heb net van de week revo stage 1 erop zitten, en geloof me wat een verschil. Vroeger wel vaker gechipt maar weinig gevoel en verschil maar revo heeft zekers duidelijk verschil, zelf heb ik geen intercooler vervangen, wel catback van milltek de sport versie en deze klinkt goed. Als je lange stukken rijd op de autobaan zou ik persoonlijk resonated nemen dus met tussendemper, want geluid is altijd aanwezig en je moet ervan houden. Motorsteun en short shifter geven echt net de extra wat deze st mist. 

Succes verder met je upgrades.

14 hours ago, Mr.Teriyaki said:

Vergeet de invoerrechten/inklaringskosten niet! Zo heb ik vlak na de Brexit wat gekregen uit de UK van een waarde van ongeveer 160 euro en er kwam nog "even" 75 euro aan btw en invoerrechten/inklaringskosten bovenop. Dus goedkoop is het niet dan.

8 hours ago, martn said:

Dat ligt eraan. Je betaald de BTW die ontbreekt en daarbovenop invoerkosten. Over het algemeen, als er een importeur in Nederland iets verkoopt is dat goedkoper dan het zelf uit de UK kopen. Natuurlijk kan een importeur het ook duurder maken als ze willen.

Ah oke, ik had gelezen dat alles boven 22 euro, betaal je btw erboven op en bij hoger dan 150 euro, betaal je ook de invoerrechten erbij.

6 hours ago, Ned said:

Ik heb net van de week revo stage 1 erop zitten, en geloof me wat een verschil. Vroeger wel vaker gechipt maar weinig gevoel en verschil maar revo heeft zekers duidelijk verschil, zelf heb ik geen intercooler vervangen, wel catback van milltek de sport versie en deze klinkt goed. Als je lange stukken rijd op de autobaan zou ik persoonlijk resonated nemen dus met tussendemper, want geluid is altijd aanwezig en je moet ervan houden. Motorsteun en short shifter geven echt net de extra wat deze st mist. 

Succes verder met je upgrades.

Wow dat klinkt super vet om te horen! Ik kan niet wachten om ook mijn auto te chippen. Bij de intercooler had ik gelezen dat je vermogen kunt verliezen wanneer de motor erg heet wordt. De standaard intercooler is natuurlijk prima voor stage 1, maar ik dacht er ook aan om de auto te gebruiken op de racebaan vandaar misschien een andere intercooler van bijv. Airtec.

De uitlaat ga ik zeker een keer vervangen voor een wat sportieve geluid, maar ik ben nog aan het zoeken welke model mij aanspreekt en ik zal jouw voorstel zeker meenemen

En bij het rijden met een koude motor, maakt mijn auto eventjes een krakende geluid bij de passagier kant tijdens een korte acceleratie. Ik denk dat het aan de motorsteun komt, maar ik ga dit navragen bij Mebu wanneer ik langs kom.

Heb je verder ook de Luchtinlaatsysteem vervangen, voor die turbo geluid?

5 hours ago, Grumpy91 said:

Vergeet de invoerrechten/inklaringskosten niet! Zo heb ik vlak na de Brexit wat gekregen uit de Vs van ter waarde van 160 euro en er kwam nog "even" 75 euro aan btw en invoerrechten/inklaringskosten bovenop. Dus goedkoop is het niet dan.

Oei, ja dat kan als een verrassing aankomen. Ik zelf had iets besteld van 55 euro uit Engeland en als het goed is moet ik alleen btw betalen. Ik kom dus ongeveer 20 euro goedkoper uit en het komt nog eens sneller aan, volgens de website.

Ik heb een k&n inlegfilter en een grotere aanzuigbuis van ramair. Hoor hiermee mooi blaas geluidje vd turbo. Voor mij meer dan zat. 

• Create New...