Jump to content
Fiestaclub.nl
Mr.Teriyaki

Vragen over Revo Stage 1 tuning van mijn Fiesta ST

Recommended Posts

@NedMerk je het verschilt enorm in verbruik met Stage 1 vergeleken met stock? Ik snap dat als je plankgas gaat geven dat het meer zal verbruiken, maar hoe is het verbruik bij normaal rijden naar werk of bijv. Verbruik van rijden binnenbebouwde kom en op autowegen samen?  Merk je nu dat je veel meer kwijt bent aan benzine kosten? 

Daar moet ik op terugkomen want ben nog bezig met 1ste tank. Lijkt zuiniger als je rustig rijd maar moet even kilometers maken nog met deze revo stage 1. Wel veel meeeer lol.... 

On 27-3-2021 at 22:23, Ned said:

Ik heb een k&n inlegfilter en een grotere aanzuigbuis van ramair. Hoor hiermee mooi blaas geluidje vd turbo. Voor mij meer dan zat. 

Hoe ziet dat eruit?

On 30-3-2021 at 17:53, Mr.Teriyaki said:

@NedMerk je het verschilt enorm in verbruik met Stage 1 vergeleken met stock? Ik snap dat als je plankgas gaat geven dat het meer zal verbruiken, maar hoe is het verbruik bij normaal rijden naar werk of bijv. Verbruik van rijden binnenbebouwde kom en op autowegen samen?  Merk je nu dat je veel meer kwijt bent aan benzine kosten? 

Zelf heb ik een fiesta 1.0 ecoboost stage 1. Ik kan zeker beamen dat het verbruik naar beneden is gegaan. Van 6.8 liter/100 naar 5.8 liter/100 als ik mijn best doe. Even gerekend, dat is 17%. Wel veel zuiniger zou dat zijn. Misschien had ik dan stock nog net iets rustiger aan kunnen doen. 10-15% is het zeker!

13 hours ago, Ned said:

Daar moet ik op terugkomen want ben nog bezig met 1ste tank. Lijkt zuiniger als je rustig rijd maar moet even kilometers maken nog met deze revo stage 1. Wel veel meeeer lol.... 

Haha oke, ik ben wel benieuwd.

7 hours ago, Fictions said:

Zelf heb ik een fiesta 1.0 ecoboost stage 1. Ik kan zeker beamen dat het verbruik naar beneden is gegaan. Van 6.8 liter/100 naar 5.8 liter/100 als ik mijn best doe. Even gerekend, dat is 17%. Wel veel zuiniger zou dat zijn. Misschien had ik dan stock nog net iets rustiger aan kunnen doen. 10-15% is het zeker!

Ja klopt, dit had ik ook gehoord/gelezen van andere mensen die hun auto hadden getuned. Het verbruikt zal hopelijk niet enorm toenemen, alleen wanneer je als max verstappen gaat rijden xD

22 hours ago, Steelmaster said:

Ik heb met stage 2 rond de 8L/100

Is dit je zuinigste rijstijl of af en toe flink gassen erbij? 

Dit is half half 

Als je veel snelweg rijd 100km per uur is 7l gemiddeld ook best mogelijk. Optrekken kost nou eenmaal brandstof

En als je een open filter hebt en andere uitlaat dan ga je dat meestal ook gebruiken dus meer gas geven

ah oke bedank! Ik ga nu eerst voor stage 1 met een open filter om te kijken hoeveel dat gaat verbruiken.

On 27-3-2021 at 12:15, Grumpy91 said:

Vergeet de invoerrechten/inklaringskosten niet! Zo heb ik vlak na de Brexit wat gekregen uit de UK van een waarde van ongeveer 160 euro en er kwam nog "even" 75 euro aan btw en invoerrechten/inklaringskosten bovenop. Dus goedkoop is het niet dan.

Had gisteren dat pakketje uit Engeland ontvangen en inderdaad wat je zegt over de invoerkosten. Omdat mijn pakketje een waarde had boven 22 euro, maar niet hoger dan 150 euro, moest ik alleen de btw en inklaringskosten betalen. Ik was die inklaringskosten helemaal vergeten haha, standaard 13 euro inklaringskosten plus btw betaald. Ik ben alsnog rond 10 eurootjes goedkoper uitgekomen en snellere levering.