Jump to content

Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate


Recommended Posts

On 18-4-2021 at 11:54, Dragunov said:

Trouwens de Ford Performance nummerplaathouders (zwart) zijn ook reeds besteld, dus lijstje is al iets korter geworden!

Dus voorlopig lijstje is nu nog:

  • Eibach verlaging
  • Carbon veerpootbrug
  • CD-speler
  • Performance vloermatten (voor en achter)
  • Oil Catch Can (onder voorbehoud). Gelezen dat dit blok direct en indirect injectie heeft, dus normaal worden de kleppen proper gespoten door de benzine, kan wel mss handig zijn voor inlaatspruitstuk, maar die van Airtec moet je iedere keer volledig verwijderen en ledigen, er zit geen ventiel onder, om zo op die manier de olie af te laten

Benieuwd naar je Performance automatten wil ze ook bestellen wil alleen weten of ze iets hoger polig zijn als ze originele.

 

De dealer kan me dat niet vertellen aangezien ze ze niet op voorraad hebben

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

die performance matten vond ik niks die middelste zwarte banen laten los die er op zitten voor de prijs kwaliteit vind ik ze slecht.

Link to post
Share on other sites

Vandaag (woensdag 21 april 2021) naar de dealer geweest om twee service-acties op de Mondeo te laten uitvoeren, zie
https://focusclub.nl/index.php?threads/dragunovs-mondeo-mk5-nieuwe-update-geplaatst-blz-14.102416/page-14#post-1821864444

Ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe nummerplaathouders voor de Fiesta mee te brengen. Het moment dat ik ze wilde bestellen dacht ik eerst dat ze per stuk waren. Maar na beter de info te hebben gelezen, zag ik dat dat er twee stuks in de verpakking zitten, dus gelijk getelefoneerd naar de Ford dealer om ze dan te bestellen

05.jpg

Link to post
Share on other sites

Zou ik wel doen ik heb die 2 stroken er af gehaald ze zaten na een paar maandjes helemaal los.

Of je moet zeggen in vind de matten mooi en haal die stroken er af het lijkt wel maar is het net dan weer niet.

Link to post
Share on other sites

Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat.

Link to post
Share on other sites
On 22-4-2021 at 13:06, martn said:

Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat.

Heb je er een foto van?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Minder nieuws!

Bij dealer vroeg de persoon of ik wou zien hoe het stond met de bouw van de wagen, dat een mens wel rap zijn wagen wilt.

Datum is als volgt opgeschoven...

Bouwdatum van donderdag 6 mei 2021 naar dinsdag 29 juni 2021

Afleverdatum van zaterdag 15 mei 2021 naar zaterdag 10 juli 2021

---------------------------

Heb je er een foto van?

On 22-4-2021 at 10:07, richard b said:

Zou ik wel doen ik heb die 2 stroken er af gehaald ze zaten na een paar maandjes helemaal los.

Of je moet zeggen in vind de matten mooi en haal die stroken er af het lijkt wel maar is het net dan weer niet.

Heb je er een foto van?

On 22-4-2021 at 13:06, martn said:

Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat.

Wens die foto ook wel te zien ;)

Link to post
Share on other sites

Het bijna 2 maanden naar achteren verschuiven van de bouwdatum heeft ongetwijfeld iets te maken me het af en toe stil moeten leggen van de productie in verband met het wereldwijde tekort aan computerchips.........

Er is geen enkele autofabrikant die de band laat lopen als er geen aanvoer meer is van de juiste onderdelen..........

Voorlopig sterkte ermee!! 😢

Link to post
Share on other sites

Ik kan wel een foto maken maar dan zie je niks meer ik heb de strepen er vanaf gehaald, ze zaten helemaal los de vrouw bleef er met de hakken achter haken.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Eibach verlagingsveren zijn binnen, dus kan ze gaan ophalen en klaarleggen voor installatie, zal ook samen gebeuren met installatie van de veerpootbrug, maar die moet ik nog eerst bestellen, maar zal slechts stuk per stuk gebeuren, anders gaat geld rapper uit de deur of dat het binnenkomt :D

Normaal wordt de wagen binnen drie weken gebouwd, wish me good luck, fellows!

Link to post
Share on other sites

Vandaag (9 juni 2021) reeds achter mijn verlagingsveren geweest bij de dealer, nu nog eens de veerpootbrug bestellen en dan kan alles geïnstalleerd worden

06.jpg07.jpg08.jpg

Link to post
Share on other sites

Waarom doe je direct alle upgrades? Wil je niet eerst gewoon even stock rijden?

Link to post
Share on other sites

Nooit gedaan!

Heb toen ik de Mondeo MK5 kocht, een paar maand later de Eibach verlagingsveren eronder laten monteren

Staat net iets mooier dan de originele set-up

Link to post
Share on other sites

Dat staat het zeker, maar het is ook een stuk minder comfortabel voor de meeste mensen. Hopen dat je dan snel je auto hebt.

Link to post
Share on other sites

Heb ze gehad onder de Focus II, nu onder de Mondeo MK5 en in feite valt dit al bij al nog goed mee.

Ook een Fiat Abarth getest en die was harder afgeveerd

Link to post
Share on other sites

Succes met wachten. Ik hoop voor je dat je snel kunt genieten van de ST. De eerste aanpassingen al binnen. Goed bezig!👍

Link to post
Share on other sites

De Abarths zijn inderdaad ook hard, maar mijn Abarths waren zeker niet harder als dat de Fiesta nu is. Ik houd er in ieder geval van. 😁

Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, MartinB said:

Succes met wachten. Ik hoop voor je dat je snel kunt genieten van de ST. De eerste aanpassingen al binnen. Goed bezig!👍

Ik hoop het ook, begin nu echt ongeduldig te worden, zonder het chiptekort had ik de wagen nu reeds een kleine maand ... 🤔

5 minutes ago, martn said:

De Abarths zijn inderdaad ook hard, maar mijn Abarths waren zeker niet harder als dat de Fiesta nu is. Ik houd er in ieder geval van. 😁

Eibach is er niet echt voor gekend als je gewoon voor deze veren gaat om de wagen echt harder te maken, is ook maar een 20mm dat ie verder inzakt.

Andere merken laten de wagen 30mm zakken, maar ik denk dat die dan te laag hangt hier voor de verlagingskeuring en dat ie dan pas harder wordt

Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Dragunov said:

 Eibach is er niet echt voor gekend als je gewoon voor deze veren gaat om de wagen echt harder te maken, is ook maar een 20mm dat ie verder inzakt.

Andere merken laten de wagen 30mm zakken, maar ik denk dat die dan te laag hangt hier voor de verlagingskeuring en dat ie dan pas harder wordt

Ik voel zelf in ieder geval IEDERE hobbel in de weg, je voelt nog net geen sigaret op straat. Maar ik vind het heerlijk! Ik ben zelf nog steeds de schroefset van Ford Performance aan het overwegen. Betere prestatie, comfortabeler gebruik.

Link to post
Share on other sites

Zeker mooi!

Maar ben zo geen persoon die constant zijn veren zal afstellen, dus voor mij persoonlijk zou het geld smijt weg zijn, dus daarom gewoon direct een vaste verlaging.

Belgische keuring is misschien ook iets strenger dan in Nederland

 

Link to post
Share on other sites
On 11-6-2021 at 09:15, martn said:

Ik voel zelf in ieder geval IEDERE hobbel in de weg, je voelt nog net geen sigaret op straat. Maar ik vind het heerlijk! Ik ben zelf nog steeds de schroefset van Ford Performance aan het overwegen. Betere prestatie, comfortabeler gebruik.

 

12 hours ago, Dragunov said:

Zeker mooi!

Maar ben zo geen persoon die constant zijn veren zal afstellen, dus voor mij persoonlijk zou het geld smijt weg zijn, dus daarom gewoon direct een vaste verlaging.

Belgische keuring is misschien ook iets strenger dan in Nederland

 

Ik kan de schroefset zeker aanbevelen. Sowieso een stuk comfortabeler vooral bij slecht wegdek. Kost helaas wel wat inderdaad.

Hier nog een mooie video van KW (zij maken ook de sets voor Ford); 

 

Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...