martn Posted April 6, 2023 Report Share Posted April 6, 2023 Zeker dat je die velgen in de winter doet? Ik vind dat echt zonde, ik had ze in de zomer. Ze zijn namelijk extreem gevoelig, vele malen dan de standaard velgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 6, 2023 Author Report Share Posted April 6, 2023 Gevoelig voor? Volgens dat ik las hebben ze bescherming voor winter. Maar sta altijd open voor feedback Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 12, 2023 Author Report Share Posted April 12, 2023 En hier zijn we terug met een update... Deze morgen (woensdag 12 april 2023) bericht gekregen van de magazijnier dat de twee onderdelen waren binnengekomen en gelijk met de kinderen erom geweest, na het betalen van een nier of was het een rib, de twee doosjes meegenomen en vanavond gemonteerd... De dozen (met de codes voor de liefhebbers) Deftig ingepakt in papier met zakje erom Hoe het eerst was Oude gedemonteerd Oud vs. nieuw Afgewerkt Nog een onderdeel aan exterieur die is afgewerkt, ze staan mooi, maar is toch effen wennen als je al die tijd die witte gewend was... Nu op naar het volgende, zal installatie worden van verlaging, veerpootbrug en nieuwe torque mount, zal dit samen laten gebeuren met volgend onderhoud aan de ST... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 14, 2023 Author Report Share Posted April 14, 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted April 15, 2023 Report Share Posted April 15, 2023 Mooie stand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 15, 2023 Author Report Share Posted April 15, 2023 In bijna twee jaar... Nu zal de kilometerstand wel meer omhoog gaan met de Mondeo weg ----------------------------------------------- Beslist dat ik huidige velg die nu onder wagen zit als wintervelg zal gebruiken, dus onderstaande wordt de nieuwe zomervelg en krijgen dus de originele Michelins... Zoals je ziet is het enkel de velg die in de doos zit, naafkap zit niet er niet meer bij... Vroeger bij mijn Focus II was dit wel anders en kreeg je ook de naafkap er nog bij... Dus, jullie raden het waarschijnlijk al.... Vandaag (maandag 17 april 2023) nog maar eens naar dealer geweest om de naafkappen te bestellen en natuurlijk ook nieuwe TPMS sensoren voor in deze velg. Volgende week maandag (24 april 2023) mag ik alles gaan ophalen en dan komen de nieuwe velgen deze zomer al onder de wagen... Ventielen kan je apart krijgen, dus ging eerst de huidige TPMS sensoren losmaken van de ventielen die ik nu reeds bezit en overzetten naar nieuwe ventielen. Dan nieuwe sensoren kopen als ik nieuwe winterbanden ging bestellen, maar TPMS sensoren zijn niet te verkrijgen zonder ventiel volgens magazijnier, dus dan toch maar volledig pakket gekocht (TPMS sensor + ventiel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 24, 2023 Author Report Share Posted April 24, 2023 Vandaag (maandag 24 april 2023) dan maar om mijn TPMS sensoren en naafdoppen geweest, kostte ook weer een klein fortuintje en meteen al terug iets anders besteld, al kost dit slechts €10 Sensoren en naafkappen zijn niet echt interessant misschien, buiten de FINIS codes dan... maar toch maar een foto (zoals gewoonlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted April 24, 2023 Report Share Posted April 24, 2023 Wat kosten die naafkapjes? Ik heb ooit via AliExpress een setje gekocht voor mijn winterbanden, maar die zijn na 3 seizoenen lelijk geworden… (wel jammer dat die naafkapjes zwart zijn, en de velgen grijs ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 24, 2023 Author Report Share Posted April 24, 2023 Die naafkapjes kosten €10/stuk Uiteindelijk is het zoiets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted April 24, 2023 Report Share Posted April 24, 2023 Nice! Is een mooie combinatie bij een witte auto 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snorrie Posted April 25, 2023 Report Share Posted April 25, 2023 Oprecht heel gaaf! Bedankt ook voor het delen van de Finis codes komen vast nog wel van pas : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted April 25, 2023 Report Share Posted April 25, 2023 Mooie velg gaat hem goed staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 26, 2023 Author Report Share Posted April 26, 2023 Thanks! Volgende week dan voorlopig(?) laatste onderdeel ophalen, is gemakkelijk gemonteerd en kost niet veel... Rarara?😅 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted April 28, 2023 Report Share Posted April 28, 2023 Ventieldopjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 28, 2023 Author Report Share Posted April 28, 2023 Is 1 onderdeel die ongeveer €10 kost. Ventieldopjes vallen dus al af... 🤣 Verkoopt Ford namelijk ventieldopjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 3, 2023 Author Report Share Posted May 3, 2023 Dus vanmorgen (woensdag 3 mei 2023) naar de dealer gegaan om mijn bestelling op te halen, maar een kleine tegenslag, ik heb de voorplaat voor de accubak besteld, maar het lijkt erop dat de accubak van vorm is veranderd, althans de voorkant, dus voorplaat past er niet langer op, tot ik misschien later oudere versie van de batterijbox koop Oude versie Mijne Je kunt eigenlijk de kleine verschillen in de voorkant zien, oude versie heeft inkepingen om voorplaat vast te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 11, 2023 Author Report Share Posted May 11, 2023 Dus wat is er gebeurd in tussentijd... U raadt het al, heb een andere accubak gekocht bij de Ford dealer, de H1BB-10723-AC. Bijna compleet dezelfde, enkel is er bij deze een gleuf waar je voorste plaat kan inschuiven. Voorste plaat (eerder aangekocht) Nieuwe accubak Samengevoegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted May 12, 2023 Report Share Posted May 12, 2023 Super gave mod!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 12, 2023 Author Report Share Posted May 12, 2023 Indeed! Kan dan later nieuwe luchtfilter steken zonder dat je die lelijke ijzeren beugel en batterij ziet zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 17, 2023 Author Report Share Posted May 17, 2023 Maandag 15 mei 2023 nogmaals naar dealer geweest om nog een werkje op het programma te zetten als wagen 12 juni voor onderhoud en o.a. verlaging binnen gaat... Ook dan gesprek gehad met de magazijnier ivm de gebruikte bouten om de PCM terug vast te maken aan de nieuwe accubak... Na enige tijd zijn we tot de constatatie gekomen dat bij RHD (UK/IRL) breekbouten worden gebruikt en bij LHD gewone bouten. Had workshop manual gekregen ivm accubak en daar stonden breekbouten vermeld, maar zo te zien toch niet nodig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josh Posted May 21, 2023 Report Share Posted May 21, 2023 On 24-4-2023 at 19:17, Dragunov said: Die naafkapjes kosten €10/stuk Uiteindelijk is het zoiets Het zou bijna crimineel zijn om deze als winterset te gebruiken toch?? Je bent toch bijgedraaid gelukkig lees ik 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 21, 2023 Author Report Share Posted May 21, 2023 Kvind de originele ST-3 velgen ook niet misstaan, maar goed die blijven ook nog onder de wagen, al is het wel in de winter dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 12, 2023 Author Report Share Posted June 12, 2023 Gisteravond (zondag 11 juni 2023) al de spullen verzameld die vandaag (maandag 12 juni 2023) op wagen moest worden gemonteerd Vanmorgen alles netjes in koffer geplaatst, zodat ze bij Ford niet hoefden te zoeken voor de onderdelen Na een complete dag nodig te hebben gehad om onderhoud aan wagen uit te voeren; verlaging, veerpootbrug, nieuwe motorsteun, nieuw batterijvak, spatlappen voor te plaatsen en paar zaken onder garantie (gedeeltelijk) op te lossen, rond 17u30 terug thuis aangekomen (wagen stond daar van 8u30 en 16u04 was ie klaar), de foto's kunnen nemen van de meeste veranderingen... De meest in het oogspringende verandering is natuurlijk de verlaging VOORAF ACHTERAF Nieuwe motorsteun staat er niet op, maar wel de veranderingen onder de motorkap ALGEMEEN Nieuwe veerpootbrug Nieuw batterijvak Enkel de nieuwe velgen (samen met nieuwe naafkapjes en TPMS sensoren) liggen hier ook nog te wachten om eens onder de wagen te verschijnen.... En dan op naar de aanschaf van de volgende updates... To be continued....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josh Posted June 17, 2023 Report Share Posted June 17, 2023 Grote updates, staat er mooi bij man! Wanneer mag het plastic op het logo van die afdekplaat er af 😛 Heb je al wat kunnen rijden en merk je iets kwa verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 10, 2023 Author Report Share Posted July 10, 2023 Ja, logo moet er nog eens af 😄 Ik merk wel dat wagen beter oppakt met nieuwe motorsteun... ------------------------------ Vandaag (maandag 10 juli 2023) terug naar Ford geweest om paar zaken onder garantie aan te laten pakken (panoramisch dak en lederen bekleding bestuurderszetel), na paar uur werd ik opgebeld dat er zaken zullen moeten worden besteld om de herstellingen uit te voeren, zowel voor schuifdak als voor de zetel en dat ik wagen terug mocht ophalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts