Dragunov Posted May 23, 2022 Author Report Share Posted May 23, 2022 Ja hoor... SCCM en ABS aanpassen en je kan zelfs in de HVAC de knop uitschakelen om die toch niet meer zal werken voor je Modus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 30, 2022 Author Report Share Posted May 30, 2022 Vandaag (maandag 30 mei 2022) naar Ford geweest om al de knop op te halen voor in de console en ook dan de knop besteld voor in het stuur... FINIS/PART CODE Knop zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 8, 2022 Author Report Share Posted June 8, 2022 En laatste onderdeel van project is vandaag (woensdag 8 juni 2022) ook opgehaald bij de dealer... FINIS/PART CODE Stuurknop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 15, 2022 Author Report Share Posted June 15, 2022 Deze namiddag (woensdag 15 juni 2022) reeds de unit gewisseld in de console, al bij al viel het nog wel mee... Eerst moet je de handremhoes losklikken van de console, dan kan je links de unit losklikken, rechts krijg je zo totaal niet los, dus had eerst geprobeerd met stukje plastiek, maar krijg de unit nog niet los. Dan maar een botermes gebruikt aan rechterkant en unit kwam eindelijk volledig los. Unit kan je net genoeg omhoog brengen om de stekker los te klikken, kabelboom is namelijk redelijk kort. De originele unit heeft een extra pin ten behoeve van de S mode knop (pin linksboven op foto) VOORAF Verschil tussen de units Achterkant van beide units (Links nieuwe unit zonder extra pin) ACHTERAF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 11, 2022 Author Report Share Posted July 11, 2022 Veerpootbrug is dus reeds besteld, maar staat op back-order, dus effen geduld hebben vooraleer deze binnenkomt... Maar deze morgen (maandag 11 juli 2022) eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren aan de Fiesta en ook meteen de rechterknop in het stuur laten monteren ten behoeve van de S Mode... Werd daar verwacht omstreeks 8h en ik stond als eerste op de planning, dus kleine wandeling gemaakt met gezin vooraleer de wagen terug te gaan oppikken... Drie zaken stonden er op het programma ivm de wagen: FSA 22S21: Olie-afscheider moest worden gecontroleerd omdat er tijdens montage schade kon zijn ontstaan eraan, gelukkig niks gevonden Kleine onderhoudsbeurt [vervangen van oliefilter (FINIS 2 207 993), olie (Magnatec PROF 5W20 CASTROL), de olieaftapplug (FINIS 2 261 879), ruitenreiniger met antivries bijgevuld, geur- en microfilter (FINIS 2 092 437) en natuurlijk terug een jaar Ford Assistance] Monteren van de rechterknop in het stuur Wagen was klaar na ongeveer een uur en half en na mijn schuld daar te vereffenen, direct getest of de rechterknop terug werkte... (Had gisteravond reeds met UCDS de ABS en de SCCM module aangepast, dus originele rechterknop werkte totaal niet meer en er kwam ook een foutmelding in module SCCM in UCDS... Logisch, want had de module verteld dat er een andere knop inzat en die herkende ie nog niet, in ABS moest ik ook instellen dat er een andere soort knop kwam en dat de knop zich niet langer zou bevinden in de HVAC, maar in de SCCM...) Dus knop ingedrukt en menu kwam direct op het scherm, je hebt twee soorten knoppen S en Mode, S knop switcht enkel tussen normaal en Sport, waar de Mode knop alle instellingen overloopt... Normaal, Sport en Track Verschil tussen de knoppen Originele Nieuwe In de wagen VOORAF ACHTERAF Bijna de complete uitvoering nu van de ST Edition: Rode startknop, S mode aan het stuur, enkel zal de schroefkit er niet onder komen, in de plaats daarvan komt er terug een vaste verlaging, die ik al een ganse poos in mijn bezit heb (originele Eibach veren, gekocht bij de Ford dealer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted July 11, 2022 Report Share Posted July 11, 2022 Tof! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted July 11, 2022 Report Share Posted July 11, 2022 very nice update !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 11, 2022 Author Report Share Posted July 11, 2022 Thanks! Stapje dichter terug bij hoe ik de wagen wil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted July 12, 2022 Report Share Posted July 12, 2022 Goed om te zien dat de stuuraanpassing werkt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted July 12, 2022 Report Share Posted July 12, 2022 Cool! Toen ik de knop daar had greep ik de eerste paar dagen nog naar beneden 😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 13, 2022 Author Report Share Posted July 13, 2022 Waarschijnlijk wel! 🤣 Hopelijk die veerpootbrug gauw binnen, dan nog enkel de nieuwe motorsteun bestellen en alles kan dan onder de wagen tijdens montage van de verlaging... Zal die versterkte motorsteun steken van de PUMA en de FIESTA MK8.5 ST VOORBEELD FINIS 2 470 480 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 20, 2022 Author Report Share Posted July 20, 2022 En enige tijd geleden ook in DSP het fake geluid uitgezet van de motor, kwam door achterste luidsprekers, nu enkel nog het echte geluid in de wagen en dit klinkt zeker even mooi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 26, 2022 Author Report Share Posted July 26, 2022 Volgende update is vandaag (dinsdag 26 juli 2022) binnengekomen bij dealer, namelijk de Ford Performance carbon veerpootbrug VOORBEELD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josh Posted August 1, 2022 Report Share Posted August 1, 2022 Ik weet zeker dat die veerpootbrug prachtig zal staan! Kon mezelf de carbon versie niet goedpraten ahah, uiteindelijk voor de normale versie gegaan. Hoe dan ook functioneel en mooi tegelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted August 1, 2022 Author Report Share Posted August 1, 2022 Heeft hier ook wat voeten in aarde gehad om deze te mogen kopen boven de Alu versie Alu veerpootbrug: €255,- Carbon veerpootbrug: €502,- En dan zijn we er nog niet, dan moet verlaging ook nog onder de wagen en in België moet je daarvoor een montage attest hebben van een erkende werkplaats..., dit dan samen met validatie attest naar de keuring brengen om de verlagingskeuring te laten uitvoeren... Heb dan ook nog zes veerpootmoeren nodig, Ford schrijft nieuwe voor als je ze losmaakt.... De Torque mount zal dan ook worden veranderd naar de nieuwere versie, die moet dan ook nog worden besteld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josh Posted August 1, 2022 Report Share Posted August 1, 2022 Stom dat er overal van die verschillen zijn per land. Je maakt er wel echt een feestje van met je ST-3! Als ik opnieuw kon kiezen zou ik ook voor een ST-3 gegaan zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted August 8, 2022 Author Report Share Posted August 8, 2022 En... vandaag (maandag 8 augustus 2022) de veerpootbrug gaan ophalen bij de dealer. De receptionist en de magazijnier wilden beiden ook eens de veerpootbrug zien (zat nog in een gesloten doos), dus daar de doos geopend en beiden waren vol lof erover... Mooie afwerking, vederlicht,... Dus laat ik jullie ook effen meegenieten ervan... Verpakking Finis code (voor de liefhebbers) Nogmaals ingepakt Handleiding Veerpootbrug FORD PERFORMANCE 😉 Linker bevestiging Rechter bevestiging De veerpootmoeren moeten nog apart worden besteld, want volgens de handleiding moeten de originele, eens gedemonteerd, in de prullenbak... Ook zie je dat de linker en rechter bevestiging van de veerpootbrug een andere vorm hebben, aan de linker bevestiging wordt de aircoleiding vastgemaakt en aan de rechter bevestiging wordt er een bevestiging van een massakabel vastgemaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted August 9, 2022 Report Share Posted August 9, 2022 mooie carbon uitvoering !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted August 31, 2022 Author Report Share Posted August 31, 2022 Bedankt! Eens de nieuwe Torque Mount is aangeschaft, kan alles dan, zoals eerder vermeld, onder de wagen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 16 Author Report Share Posted March 16 The story continues...!!! Veerpootmoeren reeds in bezit en deze avond (donderdag 16 maart 2023) een email gestuurd naar de magazijnier van Ford Unicars Ieper om enkel zaken te bestellen... Stay tuned!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 27 Author Report Share Posted March 27 Vandaag (maandag 27 maart 2023) enkele zaken opgehaald bij dealer die ik eerder (donderdag 16 maart 2023) had besteld... Nieuwe etui Verschil tussen de oude en nieuwe Nieuwe motorsteun achter, deze van de 8.5 ST Ook nieuwe bouten besteld om deze te bevestigen Nieuwe wintervelgen (Performance wiel 18" lichtgewicht flow-form wiel met Ford Performance logo, 10-spaaks design, Magnetite mat) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted March 30 Report Share Posted March 30 Zo,je bent wel lekker bezig ,met de Performance !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted March 30 Report Share Posted March 30 Wat mij betreft de mooiste wielen voor een mk8! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 31 Author Report Share Posted March 31 Allemaal subtiele verwijzingen naar Ford Performance... Origineel heb ik de ST-3 velg als zomervelg, wat ook wel een mooie velg is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 4 Author Report Share Posted April 4 En vandaag (dinsdag 4 april 2023) nog maar eens bij de dealer binnen geweest om een tweetal onderdelen te bestellen, maar eens deze binnen zijn en alles is gemonteerd (met deze die hier reeds klaar liggen), dan zal het wel een tijdje gedaan zijn.... denk ik.... nou ja.... we zien wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts