Jump to content

Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)

Dragunov
 Share

Recommended Posts

De meesten (net zoals ik ) klikken mistlampcovers eraf, maar schijnt dat je via wielkas er ook aan kan, hoef je enkel dan drie vijsjes te lossen.

Aan kant van onderste grill zijn bij de mistlampcovers, de bevestigingen gebroken, maar niet af en ze klikken terug en zitten terug goed vast, kan ook al zo geweest zijn van tijdens montage natuurlijk...

Op internet verschillende filmpjes te vinden met howto's

Hier nog een foto als ie volledig was afgewerkt terug...

042.jpg

• Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Is simpel, maar zoals vermeld inderdaad erg tricky. De haakjes aan de achterkant breken heel erg snel af. Als dat los zit is het peanuts, maar om het los te krijgen…

Bedankt!

Vanmorgen (dinsdag 29 maart 2022) ook nog de pinkers in de spiegels vervangen door LED.

Kap losklikken, schroefje van unit losmaken, unit eruit, lampje eruit, nieuwe unit erin en kap er terug op... ;)

VOORAF

20220329-094322.jpg

ACHTERAF

20220329-095949.jpg

Deze namiddag (donderdag 31 maart 2022) eens de nieuwe startknop geplaatst die hier al poosje lag.

Het betreffende deze die men ook kan terugvinden in de ST Edition

VOORAF
054.jpg

Verschil tussen de startknoppen
055.jpg

Achterkant SYNC3 scherm
058.jpg

TIJDENS
056.jpg

Nieuwe knop gemonteerd
057.jpg

ACHTERAF
059.jpg

060.jpg
Afdekplaatje die ik vroeger eens had besteld bij Ford, bij mij was het ook gewoon zwart plaatje om bouten achter SYNC3 scherm af te dekken, heb ik nu ook veranderd naar OEM carbonlook plaatje...

On 31-3-2022 at 16:50, Dragunov said:

060.jpg
Afdekplaatje die ik vroeger eens had besteld bij Ford, bij mij was het ook gewoon
zwart plaatje om bouten achter SYNC3 scherm af te dekken, heb ik nu ook
veranderd naar OEM carbonlook plaatje...

Ik zoek deze ook nog. Heb je een finis-code hiervan. Dank alvast!

Gisteravond (zaterdag 2 april 2022) met gezin naar de kust geweest, toen we terug kwamen was het al pikdonker en nieuwe startknop, die rood oplicht, toont in het donker een heel stuk mooier dan de originele

Had gisteren (dinsdag 5 april 2022) al de stok verwijderd, die de motorkap omhoog hield, na te vragen hoe je de houder kan demonteren dit nu ook gedaan.

Dus vandaag (woensdag 6 april 2022) is de mod (Gas struts) dan ook volledig klaar.

061.jpg

064.jpg

062.jpg

063.jpg

Dus vandaag (vrijdag 8 april 2022) de handremgreep gestoken, nadat ik deze van mijn ouders had gekregen...

Maar wat een kreng om de hoes terug over de handremgreep te krijgen, gisteren bij mijn ouders hun wagen veel minder problemen had ermee, maar goed, is toch gelukt...

VOORAF
015.jpg

DEMONTAGE
067.jpg

068.jpg

VERSCHIL
069.jpg

VOOR MONTAGE
070.jpg

071.jpg

ACHTERAF
072.jpg

073.jpg

• 3 weeks later...

Het is zondag (24 april 2022), de vrouw is gaan werken, de dochter is mee met de grootouders en de zoon is aan het kijken naar een film, dus wat doen men, right dan activeert met een deel functies in de APIM (SYNC3)....

Driver Assistance:

• Cruise Control -
  • Speed Limiter (niet gevonden)
  • Lane-Keeping Assist +
  • Pre Collision Assist +
  • Traffic Sign Recognition +
  • Rear View Camera +
  • BLIS (niet gevonden)
  • Wrong Way Alert (eerst probleem oplossen in IPMA)
  • Cross Traffic Alert -
  • Driver Alert +
  • Auto StartStop +

Vehicle Settings:

• 30min Max Idle (niet gevonden)
  • Rear Occupant Alert +
  • MyKey (niet gevonden)
  • On-Board Modem Serial Number +
  • Chimes +
  • Windows +
  • Wipers -
  • Lighting +
  • Locks +
  • Mirrors +
  • Passenger Airbag ( komt, maar kan niet selecteren)

Alles met + werkt zoals het hoort, alles met een - achter staat lichtgrijs, dus werkt (nog) niet...

Bestuurdersassistentie-instellingen

20220424-123949.jpg

20220424-123955.jpg

Voertuiginstellingen

20220424-124004.jpg

20220424-124014.jpg

Gisteravond tot 23.30h met een persoon via Discord zitten praten ivm de fout als ik WWA probeerde te activeren [kreeg pre collission error en cam (IPMA) error], de oplossing gekregen van desbetreffende persoon.

Vanavond (dinsdag 26 april 2022) eerst geprobeerd op de wagen van mijn ouders (hebben oudere IPMA, die ik ook reeds heb geüpgrade qua hardware, op hun Fiesta MK8) en door bepaalde zaken te veranderen in de IPMA met Forscan, is het eindelijk gelukt om deze functie, die ik wss nooit zal nodig hebben, te activeren zonder foutmelding...

Dan bij mijn ouders thuis, geprobeerd op mijn wagen. Ik moest toch de kinderen gaan ophalen bij mijn ouders en was werken met de Fiesta. En waar ik dus altijd direct een foutmelding kreeg, is het dan ook gelukt om deze functie te activeren...

Voorbeeld op een FOCUS, maar werkt ook op een FIESTA

Dus GREAT SUCCESS!

• 4 weeks later...

Vandaag (maandag 23 mei 2022) al onderdeel 1 van 2 besteld bij Ford dealer...

Bedoeling is dat het kiezen van de modus gebeurt op het stuur ipv van op de middenconsole...

Ik vind het persoonlijk iets te omslachtig om telkens de rijmodus te wijzigen bij versnellingspook en bij bepaalde modellen waaronder de ST Edition gebeurt dit via het stuur.

Het onderdeel dat ik heb besteld en pas volgende week dinsdag (31 mei 2022) binnenkomt is de knop voor de middenconsole, knop voor stuur zal dan iets later volgen, want prijs is best wel heftig voor deze in het stuur

Voorbeeld:
photo-2022-05-23-15-24-39.jpg

Share

Announcements

• Create New...