Dragunov Posted September 10, 2021 Author Report Share Posted September 10, 2021 Terug een update! Vandaag (vrijdag 10 september 2021) mail gekregen van de magazijnier dat mijn twee onderdelen waren toegekomen, had er nochtans drie besteld (volgens mij). Na wat over en heen ge-e-mail, dan maar naar dealer zelf geweest om uitsluitsel te krijgen hierover, afdekplaatje voor achter SYNC3 scherm was de andere magazijnier vergeten te bestellen. Dat is dus bij deze ook besteld. Wel reeds start knop ST Edition en dat muntbakje (bij gebrek aan een beter woord) voor in middenarmsteun meegebracht... Startknop rode belettering (ST Edition) 'Muntbakje' middenarmsteun VOORAF ACHTERAF Ziet er nu weer een stuk completer uit, volgens magazijnier die dit onderdeel via mijn VIN code had besteld zat dit normaal gezien in de wagen (volgens ETIS toch), dus hij vond het raar dat dit er niet was...!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted September 11, 2021 Report Share Posted September 11, 2021 Dat stomme bakje past bij mij niet, hij valt in het gat. 😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeverDespair Posted September 12, 2021 Report Share Posted September 12, 2021 Ja goed hè, bij mij ook vanaf het begin. Ik heb het jaren geleden opgelost door twee houten plantenstokjes op maat te maken en die tussen de twee bevestigingen gezet. Voldoet voor mij prima want het is toch "uit het zicht......" Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco170 Posted September 18, 2021 Report Share Posted September 18, 2021 On 11-9-2021 at 22:42, martn said: Dat stomme bakje past bij mij niet, hij valt in het gat. 😂 Gewoon flink oprekken naar de zijkanten en hij past weer. Werkte bij mij tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted September 18, 2021 Report Share Posted September 18, 2021 1 minute ago, marco170 said: Gewoon flink oprekken naar de zijkanten en hij past weer. Werkte bij mij tenminste. Dat doe ik het zelfde inderdaad, af en toe flink uit elkaar trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted September 19, 2021 Author Report Share Posted September 19, 2021 Dan is mijn bakje groter, want die valt precies goed. Die van mijn ouders is kleiner (Fiesta MK8 2018), kleinere vleugels precies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted September 21, 2021 Author Report Share Posted September 21, 2021 Vanavond (dinsdag 21 september 2021) eens de verlichting in de koffer veranderd. richard b van Focusclub.nl had nog LED verlichting en heeft deze mij dan ook toegestuurd. VOORAF ACHTERAF Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted September 22, 2021 Report Share Posted September 22, 2021 Graag gedaan stukken beter zo nu tenminste licht in de donkere dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted September 22, 2021 Report Share Posted September 22, 2021 On 18-9-2021 at 09:40, marco170 said: Gewoon flink oprekken naar de zijkanten en hij past weer. Werkte bij mij tenminste. Hier net zo. Ik had dat bakkie er af fabriek bij (en weet zeker dat'ie toen precies paste), maar laatst viel me op dat steeds één van de palletjes er naast viel. Dat bakje 'krimpt' dus, de zijkanten krullen naar binnen als het ware. Het is gelukkig flexibel kunststof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted September 22, 2021 Author Report Share Posted September 22, 2021 In de Fiesta MK8 van mijn ouders is bakje toch iets anders dan deze van mij, precies een stukje kleiner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted October 4, 2021 Author Report Share Posted October 4, 2021 Volgend punt op programma is het monteren van de gas struts voor de motorkap. Reeds deze gekocht van NB Styling, nu ook de bevestigingsmaterialen gekocht Bout: M6x20 8.8 zwart - 933620B | M6x1,0 | ISO 4017 | 0,58 kg/100 | DIN 933 | Metrisch Bout: M6x25 8.8 zwart - 933625B | M6x1,0 | ISO 4017 | 0,665 kg/100 | DIN 933 | Metrisch Moer: M6 kl.8 zwart - 9346B | M6x1,0 | 5 mm | ISO 4032, 4033 | 0,25 kg/100 | DIN 934 | Metrisch Sluitring: M6 - 125A6B | 6,4 mm | 12 mm | 1,6 mm | DIN 125a | 0,1 kg/100 Want wil zwarte versies gebruiken, dan valt het minder op en zo zie het er mee OEM uit! Enkel nog wachten tot ze hier binnen zijn, dan kunnen ze eindelijk worden gemonteerd, want ze liggen nog maar een paar maand hier bij ons thuis 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted October 9, 2021 Author Report Share Posted October 9, 2021 Gisteren (vrijdag 8 oktober 2021) al begonnen met het installeren van de gas struts voor de motorkap, het heeft een tijd geduurd, want ik zocht zwarte bouten, moeren en sluitringen. Sluitringen waren echter wel de correcte maat M6, maar ze waren toch te klein om te monteren, daarom de originele gebruikt die bij de gas struts van NB styling zaten, deze wel voorzien van zwarte lak en zo gemonteerd. De pompjes zelf zijn nog niet geïnstalleerd, want heb eerst alles vastgezet met Loctite, misschien wel niet nodig, maar goed. Ging vandaag dan de pompjes monteren, maar de bevestigingen die reeds op plaatjes vastzaten (zie foto 1 en 3) waren niet volledig vast gemaakt, fabrieks-af, dus heb deze maar terug losgedraaid, van Loctite voorzien en terug vastgemaakt met sleutel 10. Pompjes worden dan morgen gemonteerd, alles heeft dan paar dagen kunnen rusten, want niet precies hoelang Loctite 243 moet curen... LINKERKANT RECHTERKANT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted February 24, 2022 Author Report Share Posted February 24, 2022 Bezig met kleine voorbereiding te doen om de orginele MK8.5 software erop te zetten, hierbij moet ook de EOP sensor (oliedruksensor) worden veranderd... Old: GN1A-9D290-BA New: GN1A-9D290-CB (FINIS 2 529 040) Je krijgt anders een DTC als je de software er wel op zet, maar de sensor niet vervangt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted February 25, 2022 Report Share Posted February 25, 2022 Wat is de reden om dit te doen ? Zeker in de garantie periode ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted February 25, 2022 Author Report Share Posted February 25, 2022 Extra torque. Kan ook al die sensor kopen en dan wachten tot de tijd rijp is ervoor. 😉😏 Verlaging moet er ook nog onder, maar eerst veerpootbrug aan schaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted February 25, 2022 Report Share Posted February 25, 2022 👍 waar ik dan ook benieuwd naar ben is of de pcm dit gaat slikken. bij de 1.0 kom je in een bootloop als je er andere software opzet. met fdrs zegt ie dat chassisnummer niet overeenkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted February 26, 2022 Report Share Posted February 26, 2022 Kun je hem dan niet gewoon beter chippen? Ik heb nog steeds mijn veerpootbrug liggen, dus als je interesse hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted February 26, 2022 Author Report Share Posted February 26, 2022 On 25-2-2022 at 18:09, Nielsicq said: 👍 waar ik dan ook benieuwd naar ben is of de pcm dit gaat slikken. bij de 1.0 kom je in een bootloop als je er andere software opzet. met fdrs zegt ie dat chassisnummer niet overeenkomt. Paar personen die ik ken hebben al software draaien... Zelfs een SYNC4 en digitale IPC in een Fiesta MK8 ST Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted February 26, 2022 Author Report Share Posted February 26, 2022 13 hours ago, martn said: Kun je hem dan niet gewoon beter chippen? Ik heb nog steeds mijn veerpootbrug liggen, dus als je interesse hebt? Ik zoek die met carbon 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted February 27, 2022 Report Share Posted February 27, 2022 10 hours ago, Dragunov said: Paar personen die ik ken hebben al software draaien... Zelfs een SYNC4 en digitale IPC in een Fiesta MK8 ST Heb je daar meer info over? ben wel geïnteresseerd. sync 4 en digitale dash heeft die jongen van cyanlabs ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted February 27, 2022 Author Report Share Posted February 27, 2022 Digitale dash schijnt 1 op 1 overzetbaar te zijn van de nieuwe Fiesta ST, maar voorlopig steken ze een van de Puma ST. SYNC4 draait, maar zit nog bij hen in testfase... Ook kan je gemakkelijk de S button van console naar stuur brengen, die persoon heeft ook de code wat er precies moeten worden veranderd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted February 27, 2022 Report Share Posted February 27, 2022 Maar de pcm software? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted February 27, 2022 Author Report Share Posted February 27, 2022 Kan je gewoon naar je ST flashen, dan heb je de 8.5 software met die extra torque. Is zelfde bootloader als bij de 8. Daarom zoek ik al geruime tijd naar een VIN van een nieuwe ST Enige dat je moet veranderen, is de oliedruksensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 23, 2022 Author Report Share Posted March 23, 2022 Vanavond (woensdag 23 maart 2022) eindelijk eens de mistlampen vervangen die hier al een hele poos lagen. Zijn nu ook LED geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted March 23, 2022 Report Share Posted March 23, 2022 Nice! deze staat bij mij ook nog op de to-do lijst, is het lampje makkelijk te vervangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts