Jump to content

Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)


Dragunov
 Share

Recommended Posts

Terug een update!

Vandaag (vrijdag 10 september 2021) mail gekregen van de magazijnier dat mijn twee onderdelen waren toegekomen, had er nochtans drie besteld (volgens mij).

Na wat over en heen ge-e-mail, dan maar naar dealer zelf geweest om uitsluitsel te krijgen hierover, afdekplaatje voor achter SYNC3 scherm was de andere magazijnier vergeten te bestellen. Dat is dus bij deze ook besteld.

Wel reeds start knop ST Edition en dat muntbakje (bij gebrek aan een beter woord) voor in middenarmsteun meegebracht...

Startknop rode belettering (ST Edition)

025.jpg

026.jpg

 

'Muntbakje' middenarmsteun

027.jpg

028.jpg

 

VOORAF

030.jpg

ACHTERAF

031.jpg

Ziet er nu weer een stuk completer uit, volgens magazijnier die dit onderdeel via mijn VIN code had besteld zat dit normaal gezien in de wagen (volgens ETIS toch), dus hij vond het raar dat dit er niet was...!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 18-9-2021 at 09:40, marco170 said:

Gewoon flink oprekken naar de zijkanten en hij past weer. Werkte bij mij tenminste.

Hier net zo. Ik had dat bakkie er af fabriek bij (en weet zeker dat'ie toen precies paste), maar laatst viel me op dat steeds één van de palletjes er naast viel. Dat bakje 'krimpt' dus, de zijkanten krullen naar binnen als het ware. Het is gelukkig flexibel kunststof.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Volgend punt op programma is het monteren van de gas struts voor de motorkap.

Reeds deze gekocht van NB Styling, nu ook de bevestigingsmaterialen gekocht

  • Bout: M6x20 8.8 zwart - 933620B | M6x1,0 | ISO 4017 | 0,58 kg/100 | DIN 933 | Metrisch
    Bout: M6x25 8.8 zwart - 933625B | M6x1,0 | ISO 4017 | 0,665 kg/100 | DIN 933 | Metrisch
  • Moer: M6 kl.8 zwart - 9346B | M6x1,0 | 5 mm | ISO 4032, 4033 | 0,25 kg/100 | DIN 934 | Metrisch
  • Sluitring: M6 - 125A6B | 6,4 mm | 12 mm | 1,6 mm | DIN 125a | 0,1 kg/100

Want wil zwarte versies gebruiken, dan valt het minder op en zo zie het er mee OEM uit!

Enkel nog wachten tot ze hier binnen zijn, dan kunnen ze eindelijk worden gemonteerd, want ze liggen nog maar een paar maand hier bij ons thuis 😁

Link to comment
Share on other sites

Gisteren (vrijdag 8 oktober 2021) al begonnen met het installeren van de gas struts voor de motorkap, het heeft een tijd geduurd, want ik zocht zwarte bouten, moeren en sluitringen.

Sluitringen waren echter wel de correcte maat M6, maar ze waren toch te klein om te monteren, daarom de originele gebruikt die bij de gas struts van NB styling zaten, deze wel voorzien van zwarte lak en zo gemonteerd. De pompjes zelf zijn nog niet geïnstalleerd, want heb eerst alles vastgezet met Loctite, misschien wel niet nodig, maar goed.

Ging vandaag dan de pompjes monteren, maar de bevestigingen die reeds op plaatjes vastzaten (zie foto 1 en 3) waren niet volledig vast gemaakt, fabrieks-af, dus heb deze maar terug losgedraaid, van Loctite voorzien en terug vastgemaakt met sleutel 10.

Pompjes worden dan morgen gemonteerd, alles heeft dan paar dagen kunnen rusten, want niet precies hoelang Loctite 243 moet curen...

LINKERKANT

037.jpg038.jpg

 

RECHTERKANT

039.jpg040.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Bezig met kleine voorbereiding te doen om de orginele MK8.5 software erop te zetten, hierbij moet ook de EOP sensor (oliedruksensor) worden veranderd...

Old: GN1A-9D290-BA
New: GN1A-9D290-CB (FINIS 2 529 040)

Je krijgt anders een DTC als je de software er wel op zet, maar de sensor niet vervangt

Link to comment
Share on other sites

On 25-2-2022 at 18:09, Nielsicq said:

👍

 

waar ik dan ook benieuwd naar ben is of de pcm dit gaat slikken.

bij de 1.0 kom je in een bootloop als je er andere software opzet.

met fdrs zegt ie dat chassisnummer niet overeenkomt.

 

Paar personen die ik ken hebben al software draaien... 

Zelfs een SYNC4 en digitale IPC in een Fiesta MK8 ST

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Dragunov said:

Paar personen die ik ken hebben al software draaien... 

Zelfs een SYNC4 en digitale IPC in een Fiesta MK8 ST

Heb je daar meer info over? ben wel geïnteresseerd.

sync 4 en digitale dash heeft die jongen van cyanlabs ook.

Link to comment
Share on other sites

Digitale dash schijnt 1 op 1 overzetbaar te zijn van de nieuwe Fiesta ST, maar voorlopig steken ze een van de Puma ST.

SYNC4 draait, maar zit nog bij hen in testfase...

Ook kan je gemakkelijk de S button van console naar stuur brengen, die persoon heeft ook de code wat er precies moeten worden veranderd

Link to comment
Share on other sites

Kan je gewoon naar je ST flashen, dan heb je de 8.5 software met die extra torque.

Is zelfde bootloader als bij de 8.

Daarom zoek ik al geruime tijd naar een VIN van een nieuwe ST 

Enige dat je moet veranderen, is de oliedruksensor

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
 Share

Announcements


×
×
  • Create New...