Jump to content

Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)

Dragunov
 Share

Recommended Posts

Bedankt!

Heb nog beschaafd gereden, dus nog geen bommetje gevoeld 😁

Vraag mij af om de ene kant van de voorbumper uit te lijnen, ze enkel die kant moeten losmaken of dat heel bumper los moet? Want op foto zie je dat voorbumper iets te hoog zit

Want zal hun terug tijd kosten die niet door mij moet worden betaald en zal al terug hun blik voor mij zien, van ... hij is daar terug om te zagen en te klagen!

• Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 hours ago, Dragunov said:

Vraag mij af om de ene kant van de voorbumper uit te lijnen, ze enkel die kant moeten losmaken of dat heel bumper los moet? Want op foto zie je dat voorbumper iets te hoog zit

Want zal hun terug tijd kosten die niet door mij moet worden betaald en zal al terug hun blik voor mij zien, van ... hij is daar terug om te zagen en te klagen!

Je hebt een terechte klacht met de koplamp en een goede dealer lost dit helemaal op zonder jou te zien als lastige klant. Wel slordig vind ik dat de dealer dit niet vooraf bij aflevering heeft opgemerkt en opgelost. Maar goed, komt goed volgens mij.

Veel plezier er mee!:duim:

Bedankt hoor!

Iemand die verlichting in handschoenenkastje geeft?

Deze namiddag eens FINIS code en prijs vragen voor de unit.

Net als die blokjes in schuim die zich onder motorkap bevinden

web-ex-Ford-Fiesta-ST.jpg

Deze namiddag (maandag 26 juli 2021) naar dealer geweest om probleem met koplamp en voorbumper passagierskant te laten oplossen.

Koplamp was wss af fabriek er niet volledig ingeklikt en voorbumper was ook niet mooi gemonteerd.

Dit is nu allemaal opgelost, wagen staat aan buitenkant strak.

20210726-144239.jpg

Echter ben ik een nieuw probleem tegengekomen, pas nu gezien, na twee keer rijden met de wagen (dinsdag 20 juli 2021 en vandaag), anders ganse week in garage gestaan door koplampprobleem...

Gaatje in de zijkant van het leder van de passagiersstoel, woensdag aanstaande (28 juli 2021) wagen eens terug naar dealer om probleem te tonen.

20210726-180953.jpg

Vanavond (woensdag 28 juli 2021) eens de afdekplaat rond de versnellingspook veranderd, zoals u reeds weet, hebben ze hierop bespaard en is de carbon look veranderd naar matzwart.

Je kan wel nog steeds die plaat kopen aan €81, de matzwarte kan je ook kopen aan €40, klein prijsverschil...

Matzwarte links en carbon look rechts:

012.jpg

Matzwarte versie, ontdaan van de 12V unit:

011.jpg

12V in nieuwe plaat:

013.jpg

Nieuwe plaat in de wagen:

014.jpg

Ziet er goed uit! Het zal je meeste passagiers waarschijnlijk niet opvallen, maar daar doe je het niet voor🤪

pik zie dat het bakje voor de pook veel minder diep is dan bij mijn ST uit 2018. Zit er draadloos laden in verstopt? (En werkt je Apple Carplay/Android auto dan ook draadloos?)

Was een gratis optie met autosalon, dus inderdaad draadloos opladen was al reeds voorzien in wagen...

Moet nog altijd de kabel aansluiten, je kan wel zo'n apparaat aansluiten die je Android wireless maakt...

En ja, niemand zal het echt zien, maar nu voelt de wagen nog iets meer feature compleet ;)

Op naar het volgend project, heb hier nog gasveren liggen voor de motorkap en LED mistlichten

Zullen ze wss niet vergoeden (volgens werkplaatschef), zou door mijn kinderen komen volgens hen...

Ze hebben slechts tweemaal meegeweest met de wagen en plaats waar gaatje/scheurtje is kan niet door hun schoenen komen.

Nogmaals getoond aan de zoon van de baas en die ging het nogmaals bespreken met werkplaatschef en navraag doen bij Ford

Sorry maar vind ut wel schande als ford niks met die stoelen gaat doen

Al zou het door de kids komen. Geeft dat de kwaliteit aardig aan. Bij mij zitten de kids ook vaak tegen de stoelen. Maar daar is niks van te zien

Als verkoper terug is van verlof, mag ik terug en hij zal de beslissing nemen, werkplaatschef wilt er geen beslissing over nemen.

Maar goed, gisteren naar een babyborrel geweest van zoontje van mijn nicht en ze waren daar vol lof over de wagen!

Vooral dan ook het geplof van de uitlaat en het afblazen van de turbo in sportstand.

Vandaag (zondag 1 augustus 2021) dan maar een ferm toerke gedaan ermee en wat bolt ie goed! Mooi stukje speelgoed!!! Dit wil dus zeggen dat ik de volgende keer weer zal moeten tanken! 😁

Goed te horen dat je (ondanks de minpuntjes) lekker aan het genieten bent! Daar zijn die {st}‘s voor gemaakt :cheerlie:

(dat geluid vind ik nog steeds bizar goed, zeker buiten de auto. Dat Ford het voor elkaar gekregen heeft om DAT uit een 3 cilinder te krijgen! :mygod:)

Tuurlijk!

Alles geraakt ooit opgelost!!! Was en is natuurlijk een kleine domper, maar goed, alles gaat verder!

Geluid is fenomenaal! Al is het geluid mss niet volledig echt in het interieur, is zeker geen afbreuk en klinkt totaal niet fake (toch niet voor mij), komt ook meer van achteraan, dus meer van richting uitlaat!

Dus... op naar de volgende update! 😉

GODSPEED!!!

Vandaag (maandag 2 augustus 2021) paar zaken geactiveerd op de wagen.

Waaronder:

• Activeren alarm
  • Activatie klimaatregeling SYNC3 scherm (zie wel dat op het scherm dual zone staat, kan men dit weg krijgen?)
    Waarom is bij de Focus IV trouwens Climate Icons - Mode geactiveerd?
    Klok weergeven na sluiten wagen werkt precies niet, kzie enkel terug mijn afsluitscherm met ST logo
  • Auditieve en visuele feedback bij sluiten deuren met afstandsbediening
  • Automatisch sluiten deuren bij wegrijden

13 hours ago, Dragunov said:

Vandaag (maandag 2 augustus 2021) paar zaken geactiveerd op de wagen.

Waaronder:

• Activeren alarm
  • Activatie klimaatregeling SYNC3 scherm (zie wel dat op het scherm dual zone staat, kan men dit weg krijgen?)
    Waarom is bij de Focus IV trouwens Climate Icons - Mode geactiveerd?
    Klok weergeven na sluiten wagen werkt precies niet, kzie enkel terug mijn afsluitscherm met ST logo
  • Auditieve en visuele feedback bij sluiten deuren met afstandsbediening
  • Automatisch sluiten deuren bij wegrijden

Hoe werkt dat alarm? Zit er standaard een alarm op de auto?

• 2 weeks later...

Vanmorgen (maandag 16 augustus 2021) mail gekregen dat ik om de bestelde stukken mocht gaan, had namelijk die twee stukken in mousse (FINIS 2 167 810) voor onder motorkap en verlichting handschoenenkastje ( FINIS 1 225 339) besteld bij dealer.

016.jpg

017.jpg

022.jpg

VOORAF:

020.jpg

021.jpg

ACHTERAF:

023.jpg

024.jpg

De voorzieningen ervoor waren er en ik vind persoonlijk dat dit er nu afgewerkt uitziet!

• Dragunov changed the title to Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)
  • 3 weeks later...

Nieuws over gaatje in zetelhoes passagier... Deze wordt aanstaande maandag (6 september 2021) vervangen onder garantie.

Ook meteen laten kijken naar koppelingspedaal, die komt eerst normaal omhoog en schiet dan laatste stuk omhoog...

Ook meteen laten kijken naar panoramisch dak die soms in gesloten toestand het geluid maakt van een trillende ruit in een deur

En als laatste gaat wagen ook een eerste nazicht krijgen, bijna op 1500km

Ook gisteren (donderdag 2 september 2021) terug paar zaken besteld bij Ford

• Startknop van de ST Edition
  • Carbon look plaatje voor achter het SYNC3 scherm, niemand die het ooit zal zien, maar is dan tenminste hoe het ooit moest zijn en ook niet in de matzwarte kleur zoals plaat rond versnellingspook die reeds is gewijzigd

Vandaag (maandag 6 september 2021) afspraak gehad bij de dealer ivm Fiesta ST, zetelhoes van passagierszetel is vervangen, slot koffer bijgesteld, maar panoramisch dak maakt nog altijd lawaai (vooral als de zon effen heeft geschenen erop), dus die moeten nog effen bekeken worden terug.

Ook dat muntbakje van in armsteun besteld, zat er niet in.

Alles dan ineens ophalen als de drie zaken zijn geleverd bij dealer

Share

Announcements

• Create New...