Dragunov Posted July 8, 2021 Author Report Share Posted July 8, 2021 Ja hoor! Die carbon inlay rond pook, dit is nu matzwart geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco170 Posted July 9, 2021 Report Share Posted July 9, 2021 Mooi! Ik heb zelf ook een witte gehad. Heb nog een witte achterspoiler liggen trouwens... Staat bij de Verkoop-topics Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 9, 2021 Author Report Share Posted July 9, 2021 Heb onderdeel (carbon look inlay versnellingspook) vandaag (vrijdag 9 juli 2021) besteld via de VIN codes die ik heb gekregen van jullie. Dus als de magazijnier goed zijn werk heeft gedaan dan komt dit stuk binnen ervoor... Nu nog effen uitdokteren hoe ik USB en/of 12V uit origineel onderdeel krijg, iemand een idee/how-to? Wagen blijft nog effen staan bij dealer, want nog steeds niet de inschrijvingspapieren die ik naar mijn verzekeraar moet brengen om die in te schrijven en zo de nummerplaat te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aarnout Posted July 10, 2021 Report Share Posted July 10, 2021 Mooie auto Davy ! Veel veilige kilometers toegewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco170 Posted July 10, 2021 Report Share Posted July 10, 2021 14 hours ago, Dragunov said: Heb onderdeel (carbon look inlay versnellingspook) vandaag (vrijdag 9 juli 2021) besteld via de VIN codes die ik heb gekregen van jullie. Dus als de magazijnier goed zijn werk heeft gedaan dan komt dit stuk binnen ervoor... Nu nog effen uitdokteren hoe ik USB en/of 12V uit origineel onderdeel krijg, iemand een idee/how-to? Is vrij simpel; oude pook-omranding lostrekken (als je naar het nieuwe onderdeel kijkt dan zie je hoe het vast zit). Daarna de pookhoes met zilveren rand verwijderen en 12v stekker losmaken en dan de usb-poort losklikken. Het te verwisselen onderdeel is nu helemaal los en je moet alleen nog de 12V-unit verwijderen, maar dat is ook geklikt volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 10, 2021 Author Report Share Posted July 10, 2021 2 hours ago, Aarnout said: Mooie auto Davy ! Veel veilige kilometers toegewenst. Bedankt!!! 2 hours ago, marco170 said: Is vrij simpel; oude pook-omranding lostrekken (als je naar het nieuwe onderdeel kijkt dan zie je hoe het vast zit). Daarna de pookhoes met zilveren rand verwijderen en 12v stekker losmaken en dan de usb-poort losklikken. Het te verwisselen onderdeel is nu helemaal los en je moet alleen nog de 12V-unit verwijderen, maar dat is ook geklikt volgens mij. Bedankt! Zal ik doen wanneer wagen in mijn bezit is... 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinB Posted July 10, 2021 Report Share Posted July 10, 2021 Eindelijk binnen! Ziet er heel goed uit hoor.😎 Ik zag op de foto dat het hele dak zwart is. Ik dacht altijd dat bij een panoramadak die zwart is het andere gedeelte van het dak in carrosseriekleur was. Edit: panoramadak en rest dak zwart is standaard zag ik. Alleen dat kleine stukje van de achterklep niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted July 11, 2021 Report Share Posted July 11, 2021 Gave bak. Valt nog mee hoe lang het heeft geduurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 11, 2021 Author Report Share Posted July 11, 2021 16 hours ago, MartinB said: Eindelijk binnen! Ziet er heel goed uit hoor.😎 Ik zag op de foto dat het hele dak zwart is. Ik dacht altijd dat bij een panoramadak die zwart is het andere gedeelte van het dak in carrosseriekleur was. Edit: panoramadak en rest dak zwart is standaard zag ik. Alleen dat kleine stukje van de achterklep niet. Is enkel klein stukje achter panoramisch dak en voor achterspoiler dat nog wit is, de rest is inderdaad allemaal zwart... Nog zwarte spiegelkappen bestellen en dan samen met de sequentiële zijpinkers installeren 6 hours ago, Steelmaster said: Gave bak. Valt nog mee hoe lang het heeft geduurt Wagen was normaal 15 mei bij dealer, is 10 juli geworden. Maar goed die is nu binnen, nu enkel nog wachten op de papieren, die waren nog niet binnen bij dealer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 18, 2021 Author Report Share Posted July 18, 2021 Wagen is verdwenen uit showroom, stond net voor die grijze Puma (zondag 18 juli 2021) Maar staat op een brug in werkplaats Als je goed kijkt, dan zie achter die rode wagen een witte wagen met panoramisch dak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted July 19, 2021 Report Share Posted July 19, 2021 Beloofd niet veel goeds zo'n nieuwe auto al op de brug haha Vanmiddag halen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 19, 2021 Author Report Share Posted July 19, 2021 Vandaag (maandag 19 juli 2021) gebeld naar dealer om te vragen of we wagen konden ophalen, we gingen met de bus gaan omdat Mondeo daar anders ging blijven staan. Maar verkoper werkt de maandag niet (wist ik al), en iemand anders kon de aflevering van de wagen niet doen, wegens verlof / geen tijd / wist van niks / moeten nog papieren in orde gebracht worden. Ikzelf ben enkel de maandag en woensdag thuis (woensdag 21 juli is het hier een feestdag, dus dan werkt er ook niemand). Dus domper op de planning voor de rest van de dag dus... Wel afdekkingsplaat (carbon-look) voor rond de versnellingspook gaan ophalen, aan €81, zoals eerder gezegd wordt deze plaat nu in matzwart geleverd (+/-€40) en niet meer met de carbon-look zoals dashboard... Code voor de liefhebbers: Voorkant: Achterkant: Dus eenmaal wagen, hopelijk nu volgende week maandag, binnen is, kan ik beginnen met verschillende mods te installeren op de wagen Gaspompjes motorkap Kortere antenne Afdekplaat versnellingspook Die sequentiële pinkers voor in de spiegels zal ik pas installeren eens mijn nieuwe spiegelkappen, in de kleur Shadow Black, binnen zijn (moet ze nog bestellen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 21, 2021 Author Report Share Posted July 21, 2021 Verkoper en ik gistermorgen (dinsdag 20 juli 2021) aan het bellen om overdracht af te spreken, want hij vertrok vandaag (woensdag 21 juli 2021) op reis met de moto, dus vroeg hij wanneer we de wagen ging ophalen, dus gisteravond na mijn werk eerst naar huis gereden, Mondeo thuis achtergelaten en mijn vader is dan langsgekomen om samen, met de vrouw de wagen op te halen. Dealer sluit om 19h, maar verkoper toch gewacht tot ik daar toekwam (19u30). Korte (lange) babbel gedaan, wagen volgetankt met Shell V-Power (kon anders maar 12km rijden) en dan op weg voor avondje zee... En... de eerste nacht in onze garage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted July 21, 2021 Report Share Posted July 21, 2021 Lekker genieten van die dikke machine nu. En kalm aan met de updates Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 21, 2021 Author Report Share Posted July 21, 2021 Zal ik zeker doen, er liggen nochtans al paar updates klaar Paar opmerkingen/vraagjes: 12V en USB niet verlicht (naast versnellingspook) cupholder niet verlicht handschoenenkastje niet verlicht Mogelijkheid tot aanpassen kleur voetverlichting/portierverlichting in SYNC3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted July 21, 2021 Report Share Posted July 21, 2021 Mooie ST Davey,en vele veilige km, met hem/haar😇 En ik denk dat jij nog niet klaar bent,met updates😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 21, 2021 Author Report Share Posted July 21, 2021 Merci! Ja, heb nog de OEM Ford inlay voor rond versnellingspook, LED mistlichten voor, kortere antenne, sequentiële pinkers spiegels, dat is nog maar een klein deeltje van de hardware. Rest moet nog allemaal worden besteld... Qua software staan onder andere volgende zaken nog op het programma: Activeren climate tab SYNC3 Snelheid op SYNC3 Alarm activeren Autolock Claxon ter bevestiging gesloten wagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 21, 2021 Author Report Share Posted July 21, 2021 Eerste update uitgevoerd op de wagen, bij dealer hadden ze reeds mijn pinkers en achteruitrijlichten gestoken Antenne vervangen van de grote naar de kleine versie Vooraf: Achteraf: Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted July 21, 2021 Report Share Posted July 21, 2021 8 hours ago, Dragunov said: Zal ik zeker doen, er liggen nochtans al paar updates klaar Paar opmerkingen/vraagjes: 12V en USB niet verlicht (naast versnellingspook) cupholder niet verlicht handschoenenkastje niet verlicht Mogelijkheid tot aanpassen kleur voetverlichting/portierverlichting in SYNC3? Wat apart dat er toch zoveel zaken nu verschillen. Bij mij zijn zowel het handschoenenkastje als de cupholders verlicht geloof ik. USB en 12V weet ik niet precies. Het kleur bij mijn voeten is blauw, dat kan ik niet veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 21, 2021 Author Report Share Posted July 21, 2021 Mogelijkheid foto te trekken van verlichting of unit in handschoenenkastje? Zal die mss een retrofit geven indien mogelijk... Gelezen dat ze cupholder verlichting eruit hebben gehaald, gewoon omdat er teveel reflectie was ergens voor bestuurder. Maandag 26 juli 2021 eens teruggaan naar dealer, koplamp aan passagierskant zit niet mooi gemonteerd, waarschijnlijk zit dat pinneke aan de onderkant van koplamp niet goed of niet in gaatje van carrosserie... Zal dit niet zelf oplossen, want wil dan niet de schuld krijgen dat ik er al zelf aan heb geprutst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted July 21, 2021 Report Share Posted July 21, 2021 1 hour ago, Dragunov said: Gelezen dat ze cupholder verlichting eruit hebben gehaald, gewoon omdat er teveel reflectie was ergens voor bestuurder Dat snap ik helemaal… als je niks in de cupholder hebt staan, geeft het best veel licht als je in het donker rijdt. Ik heb meestal een potje kauwgom er in staan, dan valt het wel mee . in de Fiesta is de kleur helaas niet in te stellen (alle lampjes in het interieur zijn blauw), in de Mustang kan je ze via het menu een ander kleurtje geven (die huurauto heeft alle kleuren gehad in de 3 weken dat wij er mee reden 🌈) ik vermoed dat het dus wel mogelijk is, maar dan moet je EN de lampjes vervangen EN het menu aanpassen edit: fijn dat de verkoper zo flexibel was om na werktijd te wachten, anders had jij nog langer elke avond voor de etalage gestaan 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 21, 2021 Author Report Share Posted July 21, 2021 Inderdaad! 😁 Alhoewel ik nogmaals terug moet 😔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aarnout Posted July 22, 2021 Report Share Posted July 22, 2021 Toch een beetje jammer dat ie zo afgeleverd wordt, maar ja je hebt hebt hem toch ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted July 22, 2021 Author Report Share Posted July 22, 2021 Dacht toch dat ze in Duitsland en bij dealer dit zouden hebben gezien, maar goed maandag aanstaande mag ik terug... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patman Posted July 25, 2021 Report Share Posted July 25, 2021 Kleinigheidjes, gelukkig geen grote mankementen. Veel plezier van dit bommetje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts