Jump to content

Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)

Dragunov
 Share

Recommended Posts

• Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Omdat Ford zelf geen antennes (2049615) meer levert van ACV (volgens dealer) en ik deze wel wou, ben ik op internet moeten op zoek gaan naar deze antenne, op internet de actuele productcode gevonden (155-151000-02).

Nu kon ik verder op zoek, op Bol en andere websites, staan deze antennes voor €27, exclusief verzending...

Dit vond ik net wat te duur, als je ziet dat ze vroeger bij Ford en nog steeds op hun accessoire site aan €20 stonden/staan.

Uiteindelijk op https://www.caraudio24.de/ terechtgekomen die de antenne in voorraad had aan €13, exclusief verzenden, dus omgerekend naar België zat ik aan zo'n €25, dit vond ik nog te doen...

Dit weekend besteld en vandaag (woensdag 23 juni 2021) reeds afgeleverd via DHL

10.jpg

11.jpg

Nog een onderdeel(tje) die klaarligt om gemonteerd te worden!

Op naar het volgende....

En de wagen staat op ETIS, bouwdatum schijnt 24 juni 2021 te zijn volgens de info...

Enige wat ik precies niet heb bij mijn LED koplampen is de HCM, de automatische regelmodule dus voor de koplampen...

Zal waarschijnlijk aan de speciale ophanging liggen, alhoewel ik op foto's van andere MK8 ST modellen, een afwijkende regelknop heb gezien voor de lichten.

2 hours ago, Dragunov said:

En de wagen staat op ETIS, bouwdatum schijnt 24 juni 2021 te zijn volgens de info...

Enige wat ik precies niet heb bij mijn LED koplampen is de HCM, de automatische regelmodule dus voor de koplampen...

Zal waarschijnlijk aan de speciale ophanging liggen, alhoewel ik op foto's van andere MK8 ST modellen, een afwijkende regelknop heb gezien voor de lichten.

Daar zijn ze al redelijk rap mee gestopt omdat het volgens mij te duur was en er te vaak problemen bij voorkwamen. Ik heb hem wel, maar dat is er heel snel uit gegaan.

Dus HCM module is aanwezig op jouw wagen?

Is ook niet dat ik dit veel gebruik, op de Mondeo wel, maar dat is meer een trekpaard ;)

Daar is het dan ook automatische regeling via de HCM (LED koplampen).

Ook zie ik dat stuurwiel rood stiksel heeft (ETIS:  Leren stuurwiel met rood stikwerk), dacht bij de ST-3 dat dit wit was...

Kan ook fout zijn natuurlijk in ETIS, want rood stikwerk stuur en wit stikwerk zetels, dit past natuurlijk niet samen ;)

Vanaf modeljaar 2020 zit er geen automatische hoogteregeling meer op de LED koplampen. Ik heb het al eerder gezegd, wees blij dat je het niet hebt. Bij mijn Fiesta met LED koplampen heb ik wel de hoogteregeling, maar wat een nerveus werkend systeem is dit. Bijzonder irritant zelfs.

@Dragunovnu duurt het niet lang meer dat je ST bij de dealer staat volgens mij. Goed vooruitzicht lijkt mij.

Misschien omdat systeem niet is aangepast aan of goed werkend te krijgen is met ST-onderstel.

Gisteren hebben ze de software gecheckt en wagen staat wss nu te wachten op de parking om op de vrachtwagen vervoerd te worden

Misschien dat ie dan al vertrokken is, weet ook niet precies hoelang een wagen op de parking blijft staan vooraleer ze die uitvoeren...

Bij BMW gaat dit een stuk gemakkelijker, daar krijg je bij aanschaf van je wagen een persoonlijke code mee naar huis en kan je de wagen gewoon volgen vanuit je luie zetel... Vanaf productie tot aflevering bij de dealer...

Dit kan je bij Ford nu ook doen, maar enkel vanaf de Mach-e, dus voor andere modellen moet je nog steeds de dealer contacteren, beetje omslachtig vind ik persoonlijk!

7 hours ago, Dragunov said:

Dus HCM module is aanwezig op jouw wagen?

Is ook niet dat ik dit veel gebruik, op de Mondeo wel, maar dat is meer een trekpaard ;)

Daar is het dan ook automatische regeling via de HCM (LED koplampen).

Ook zie ik dat stuurwiel rood stiksel heeft (ETIS:  Leren stuurwiel met rood stikwerk), dacht bij de ST-3 dat dit wit was...

Kan ook fout zijn natuurlijk in ETIS, want rood stikwerk stuur en wit stikwerk zetels, dit past natuurlijk niet samen ;)

Jazeker. Stikwerk is wit.

Foutje op Etis dus...

Dan heb ik alles dat ik wens (fabrieks-af) en de rest activeer ik zelf wel op de wagen...

Dan nog paar zaken aanpassen op de wagen, buiten de motorische zaken (garantie e ;))

Wagen is binnen!

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

06.jpg

06.jpg

Maar weet iemand de FINIS/product code voor de carbon inleg rond de versnellingspook?

Dit is nu mat zwart geworden bij de ST, net als B&O logo die verdwenen is van de speakers, enkel nog deze op dashboard is voorzien van logo!

Ja e, is mooi black and white! Ook met de Mondeo trouwens...

Was gratis kleur trouwens en mijn vrouw wilde een witte (de rest vond ik persoonlijk ook maar niks ;))

Ik heb een code, maar wie weet of dit de correcte is?

Kost zo'n €80 bij dealer en heeft als FINIS 2 434 371, die dat gemonteerd zit kost nieuw zo'n €40 (FINIS 2 491 855)

15 hours ago, Dragunov said:

Als ik zou een VIN krijgen die dit bevat, dan kan ik bij dealer deze VIN doorgeven en hebben we direct het juiste nummer om dit te bestellen voor in de wagen

Als je er eentje kan vinden (online verkoopsite bijvoorbeeld) met een nummerplaat er bij kan je die in Ford ETIS invoeren en daarmee het VIN opzoeken, werkt niet altijd maar vaak wel bij auto's van meer dan een jaar oud. Je moet je daarvoor wel registreren.

18 hours ago, Dragunov said:

Als ik zou een VIN krijgen die dit bevat, dan kan ik bij dealer deze VIN doorgeven en hebben we direct het juiste nummer om dit te bestellen voor in de wagen

[img]https://imgur.com/a/ljWHjqt[/img]

bedoel je deze? Ik zie nu pas dat deze gewoon WEL in mijn auto zit 👨‍🦯 

mocht het deze zijn, hoor ik het wel, dan kan ik mijn vin via een Pm wel delen. Kan jij daarna het juiste productnamen weer hier delen 😀

• Dragunov changed the title to Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)
 Share

Announcements

• Create New...