Jump to content

Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)

Dragunov
 Share

Recommended Posts

On 18-4-2021 at 11:54, Dragunov said:

Trouwens de Ford Performance nummerplaathouders (zwart) zijn ook reeds besteld, dus lijstje is al iets korter geworden!

Dus voorlopig lijstje is nu nog:

• Eibach verlaging
  • Carbon veerpootbrug
  • CD-speler
  • Performance vloermatten (voor en achter)
  • Oil Catch Can (onder voorbehoud). Gelezen dat dit blok direct en indirect injectie heeft, dus normaal worden de kleppen proper gespoten door de benzine, kan wel mss handig zijn voor inlaatspruitstuk, maar die van Airtec moet je iedere keer volledig verwijderen en ledigen, er zit geen ventiel onder, om zo op die manier de olie af te laten

Benieuwd naar je Performance automatten wil ze ook bestellen wil alleen weten of ze iets hoger polig zijn als ze originele.

De dealer kan me dat niet vertellen aangezien ze ze niet op voorraad hebben

• Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vandaag (woensdag 21 april 2021) naar de dealer geweest om twee service-acties op de Mondeo te laten uitvoeren, zie
https://focusclub.nl/index.php?threads/dragunovs-mondeo-mk5-nieuwe-update-geplaatst-blz-14.102416/page-14#post-1821864444

Ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe nummerplaathouders voor de Fiesta mee te brengen. Het moment dat ik ze wilde bestellen dacht ik eerst dat ze per stuk waren. Maar na beter de info te hebben gelezen, zag ik dat dat er twee stuks in de verpakking zitten, dus gelijk getelefoneerd naar de Ford dealer om ze dan te bestellen

05.jpg

Zou ik wel doen ik heb die 2 stroken er af gehaald ze zaten na een paar maandjes helemaal los.

Of je moet zeggen in vind de matten mooi en haal die stroken er af het lijkt wel maar is het net dan weer niet.

On 22-4-2021 at 13:06, martn said:

Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat.

Heb je er een foto van?

• 2 weeks later...

Minder nieuws!

Bij dealer vroeg de persoon of ik wou zien hoe het stond met de bouw van de wagen, dat een mens wel rap zijn wagen wilt.

Datum is als volgt opgeschoven...

Bouwdatum van donderdag 6 mei 2021 naar dinsdag 29 juni 2021

Afleverdatum van zaterdag 15 mei 2021 naar zaterdag 10 juli 2021

---------------------------

Heb je er een foto van?

On 22-4-2021 at 10:07, richard b said:

Zou ik wel doen ik heb die 2 stroken er af gehaald ze zaten na een paar maandjes helemaal los.

Of je moet zeggen in vind de matten mooi en haal die stroken er af het lijkt wel maar is het net dan weer niet.

Heb je er een foto van?

On 22-4-2021 at 13:06, martn said:

Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat.

Wens die foto ook wel te zien ;)

Het bijna 2 maanden naar achteren verschuiven van de bouwdatum heeft ongetwijfeld iets te maken me het af en toe stil moeten leggen van de productie in verband met het wereldwijde tekort aan computerchips.........

Er is geen enkele autofabrikant die de band laat lopen als er geen aanvoer meer is van de juiste onderdelen..........

Voorlopig sterkte ermee!! 😢

• 5 weeks later...

Eibach verlagingsveren zijn binnen, dus kan ze gaan ophalen en klaarleggen voor installatie, zal ook samen gebeuren met installatie van de veerpootbrug, maar die moet ik nog eerst bestellen, maar zal slechts stuk per stuk gebeuren, anders gaat geld rapper uit de deur of dat het binnenkomt :D

Normaal wordt de wagen binnen drie weken gebouwd, wish me good luck, fellows!

6 minutes ago, MartinB said:

Succes met wachten. Ik hoop voor je dat je snel kunt genieten van de ST. De eerste aanpassingen al binnen. Goed bezig!👍

Ik hoop het ook, begin nu echt ongeduldig te worden, zonder het chiptekort had ik de wagen nu reeds een kleine maand ... 🤔

5 minutes ago, martn said:

De Abarths zijn inderdaad ook hard, maar mijn Abarths waren zeker niet harder als dat de Fiesta nu is. Ik houd er in ieder geval van. 😁

Eibach is er niet echt voor gekend als je gewoon voor deze veren gaat om de wagen echt harder te maken, is ook maar een 20mm dat ie verder inzakt.

Andere merken laten de wagen 30mm zakken, maar ik denk dat die dan te laag hangt hier voor de verlagingskeuring en dat ie dan pas harder wordt

10 hours ago, Dragunov said:

Eibach is er niet echt voor gekend als je gewoon voor deze veren gaat om de wagen echt harder te maken, is ook maar een 20mm dat ie verder inzakt.

Andere merken laten de wagen 30mm zakken, maar ik denk dat die dan te laag hangt hier voor de verlagingskeuring en dat ie dan pas harder wordt

Ik voel zelf in ieder geval IEDERE hobbel in de weg, je voelt nog net geen sigaret op straat. Maar ik vind het heerlijk! Ik ben zelf nog steeds de schroefset van Ford Performance aan het overwegen. Betere prestatie, comfortabeler gebruik.

Zeker mooi!

Maar ben zo geen persoon die constant zijn veren zal afstellen, dus voor mij persoonlijk zou het geld smijt weg zijn, dus daarom gewoon direct een vaste verlaging.

Belgische keuring is misschien ook iets strenger dan in Nederland

On 11-6-2021 at 09:15, martn said:

Ik voel zelf in ieder geval IEDERE hobbel in de weg, je voelt nog net geen sigaret op straat. Maar ik vind het heerlijk! Ik ben zelf nog steeds de schroefset van Ford Performance aan het overwegen. Betere prestatie, comfortabeler gebruik.

12 hours ago, Dragunov said:

Zeker mooi!

Maar ben zo geen persoon die constant zijn veren zal afstellen, dus voor mij persoonlijk zou het geld smijt weg zijn, dus daarom gewoon direct een vaste verlaging.

Belgische keuring is misschien ook iets strenger dan in Nederland

Ik kan de schroefset zeker aanbevelen. Sowieso een stuk comfortabeler vooral bij slecht wegdek. Kost helaas wel wat inderdaad.

Hier nog een mooie video van KW (zij maken ook de sets voor Ford); 

• Dragunov changed the title to Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate (ST3)
 Share

Announcements

• Create New...