Davej84 Posted April 19, 2021 Report Share Posted April 19, 2021 On 18-4-2021 at 11:54, Dragunov said: Trouwens de Ford Performance nummerplaathouders (zwart) zijn ook reeds besteld, dus lijstje is al iets korter geworden! Dus voorlopig lijstje is nu nog: Eibach verlaging Carbon veerpootbrug CD-speler Performance vloermatten (voor en achter) Oil Catch Can (onder voorbehoud). Gelezen dat dit blok direct en indirect injectie heeft, dus normaal worden de kleppen proper gespoten door de benzine, kan wel mss handig zijn voor inlaatspruitstuk, maar die van Airtec moet je iedere keer volledig verwijderen en ledigen, er zit geen ventiel onder, om zo op die manier de olie af te laten Benieuwd naar je Performance automatten wil ze ook bestellen wil alleen weten of ze iets hoger polig zijn als ze originele. De dealer kan me dat niet vertellen aangezien ze ze niet op voorraad hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 19, 2021 Author Report Share Posted April 19, 2021 Hoogpollig zullen ze niet zijn, dan moet je de andere nemen voor de Fiesta Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted April 20, 2021 Report Share Posted April 20, 2021 die performance matten vond ik niks die middelste zwarte banen laten los die er op zitten voor de prijs kwaliteit vind ik ze slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 20, 2021 Author Report Share Posted April 20, 2021 Dus beter de hoogpollige nemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 21, 2021 Author Report Share Posted April 21, 2021 Vandaag (woensdag 21 april 2021) naar de dealer geweest om twee service-acties op de Mondeo te laten uitvoeren, zie https://focusclub.nl/index.php?threads/dragunovs-mondeo-mk5-nieuwe-update-geplaatst-blz-14.102416/page-14#post-1821864444 Ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe nummerplaathouders voor de Fiesta mee te brengen. Het moment dat ik ze wilde bestellen dacht ik eerst dat ze per stuk waren. Maar na beter de info te hebben gelezen, zag ik dat dat er twee stuks in de verpakking zitten, dus gelijk getelefoneerd naar de Ford dealer om ze dan te bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted April 22, 2021 Report Share Posted April 22, 2021 Zou ik wel doen ik heb die 2 stroken er af gehaald ze zaten na een paar maandjes helemaal los. Of je moet zeggen in vind de matten mooi en haal die stroken er af het lijkt wel maar is het net dan weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted April 22, 2021 Report Share Posted April 22, 2021 Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davej84 Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 On 22-4-2021 at 13:06, martn said: Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat. Heb je er een foto van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 7, 2021 Author Report Share Posted May 7, 2021 Minder nieuws! Bij dealer vroeg de persoon of ik wou zien hoe het stond met de bouw van de wagen, dat een mens wel rap zijn wagen wilt. Datum is als volgt opgeschoven... Bouwdatum van donderdag 6 mei 2021 naar dinsdag 29 juni 2021 Afleverdatum van zaterdag 15 mei 2021 naar zaterdag 10 juli 2021 --------------------------- Heb je er een foto van? On 22-4-2021 at 10:07, richard b said: Zou ik wel doen ik heb die 2 stroken er af gehaald ze zaten na een paar maandjes helemaal los. Of je moet zeggen in vind de matten mooi en haal die stroken er af het lijkt wel maar is het net dan weer niet. Heb je er een foto van? On 22-4-2021 at 13:06, martn said: Bij mij blijven ze tot op heden nog goed zitten. Wel worden ze erg snel heel vies vergeleken met de rest van de mat. Wens die foto ook wel te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeverDespair Posted May 8, 2021 Report Share Posted May 8, 2021 Het bijna 2 maanden naar achteren verschuiven van de bouwdatum heeft ongetwijfeld iets te maken me het af en toe stil moeten leggen van de productie in verband met het wereldwijde tekort aan computerchips......... Er is geen enkele autofabrikant die de band laat lopen als er geen aanvoer meer is van de juiste onderdelen.......... Voorlopig sterkte ermee!! 😢 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 8, 2021 Author Report Share Posted May 8, 2021 Ja, verkorte werkweken van 30 uur ipv 40 uur Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted May 10, 2021 Report Share Posted May 10, 2021 Ik kan wel een foto maken maar dan zie je niks meer ik heb de strepen er vanaf gehaald, ze zaten helemaal los de vrouw bleef er met de hakken achter haken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 8, 2021 Author Report Share Posted June 8, 2021 Eibach verlagingsveren zijn binnen, dus kan ze gaan ophalen en klaarleggen voor installatie, zal ook samen gebeuren met installatie van de veerpootbrug, maar die moet ik nog eerst bestellen, maar zal slechts stuk per stuk gebeuren, anders gaat geld rapper uit de deur of dat het binnenkomt Normaal wordt de wagen binnen drie weken gebouwd, wish me good luck, fellows! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 9, 2021 Author Report Share Posted June 9, 2021 Vandaag (9 juni 2021) reeds achter mijn verlagingsveren geweest bij de dealer, nu nog eens de veerpootbrug bestellen en dan kan alles geïnstalleerd worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 9, 2021 Report Share Posted June 9, 2021 Waarom doe je direct alle upgrades? Wil je niet eerst gewoon even stock rijden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 9, 2021 Author Report Share Posted June 9, 2021 Nooit gedaan! Heb toen ik de Mondeo MK5 kocht, een paar maand later de Eibach verlagingsveren eronder laten monteren Staat net iets mooier dan de originele set-up Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 9, 2021 Report Share Posted June 9, 2021 Dat staat het zeker, maar het is ook een stuk minder comfortabel voor de meeste mensen. Hopen dat je dan snel je auto hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 10, 2021 Author Report Share Posted June 10, 2021 Heb ze gehad onder de Focus II, nu onder de Mondeo MK5 en in feite valt dit al bij al nog goed mee. Ook een Fiat Abarth getest en die was harder afgeveerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinB Posted June 10, 2021 Report Share Posted June 10, 2021 Succes met wachten. Ik hoop voor je dat je snel kunt genieten van de ST. De eerste aanpassingen al binnen. Goed bezig!👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 10, 2021 Report Share Posted June 10, 2021 De Abarths zijn inderdaad ook hard, maar mijn Abarths waren zeker niet harder als dat de Fiesta nu is. Ik houd er in ieder geval van. 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 10, 2021 Author Report Share Posted June 10, 2021 6 minutes ago, MartinB said: Succes met wachten. Ik hoop voor je dat je snel kunt genieten van de ST. De eerste aanpassingen al binnen. Goed bezig!👍 Ik hoop het ook, begin nu echt ongeduldig te worden, zonder het chiptekort had ik de wagen nu reeds een kleine maand ... 🤔 5 minutes ago, martn said: De Abarths zijn inderdaad ook hard, maar mijn Abarths waren zeker niet harder als dat de Fiesta nu is. Ik houd er in ieder geval van. 😁 Eibach is er niet echt voor gekend als je gewoon voor deze veren gaat om de wagen echt harder te maken, is ook maar een 20mm dat ie verder inzakt. Andere merken laten de wagen 30mm zakken, maar ik denk dat die dan te laag hangt hier voor de verlagingskeuring en dat ie dan pas harder wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 11, 2021 Report Share Posted June 11, 2021 10 hours ago, Dragunov said: Eibach is er niet echt voor gekend als je gewoon voor deze veren gaat om de wagen echt harder te maken, is ook maar een 20mm dat ie verder inzakt. Andere merken laten de wagen 30mm zakken, maar ik denk dat die dan te laag hangt hier voor de verlagingskeuring en dat ie dan pas harder wordt Ik voel zelf in ieder geval IEDERE hobbel in de weg, je voelt nog net geen sigaret op straat. Maar ik vind het heerlijk! Ik ben zelf nog steeds de schroefset van Ford Performance aan het overwegen. Betere prestatie, comfortabeler gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 11, 2021 Author Report Share Posted June 11, 2021 Zeker mooi! Maar ben zo geen persoon die constant zijn veren zal afstellen, dus voor mij persoonlijk zou het geld smijt weg zijn, dus daarom gewoon direct een vaste verlaging. Belgische keuring is misschien ook iets strenger dan in Nederland Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco170 Posted June 12, 2021 Report Share Posted June 12, 2021 On 11-6-2021 at 09:15, martn said: Ik voel zelf in ieder geval IEDERE hobbel in de weg, je voelt nog net geen sigaret op straat. Maar ik vind het heerlijk! Ik ben zelf nog steeds de schroefset van Ford Performance aan het overwegen. Betere prestatie, comfortabeler gebruik. 12 hours ago, Dragunov said: Zeker mooi! Maar ben zo geen persoon die constant zijn veren zal afstellen, dus voor mij persoonlijk zou het geld smijt weg zijn, dus daarom gewoon direct een vaste verlaging. Belgische keuring is misschien ook iets strenger dan in Nederland Ik kan de schroefset zeker aanbevelen. Sowieso een stuk comfortabeler vooral bij slecht wegdek. Kost helaas wel wat inderdaad. Hier nog een mooie video van KW (zij maken ook de sets voor Ford); Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 12, 2021 Author Report Share Posted June 12, 2021 Wel mooi filmpje! Maar wagen zal het toch effen moeten stellen met de Eibachs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts