Dragunov Posted March 22, 2021 Report Share Posted March 22, 2021 Zoals jullie al weten hebben we een na een korte testrit (ring Ieper, dan stukje snelweg en dan terug via de gewone weg) met een Limited Edition, zijn we op 10 maart 2021 rond 17h terug naar Devos & Dewanckel geweest om een Fiesta ST te bestellen. Nog eens alle opties die eropzitten... Basisuitrusting Cruise Control Automatische koplampen met dagrijlichten Automatische ruitenwissers vooraan met automatisch dimmende interieurspiegel Automatische airconditioning Elektrisch bedienbare ruiten vooraan met tiptoetsbediening aan bestuurderszijde Boordcomputer Herstelkit voor lekke band (wel gehoord dat subwoofer is verplaatst naar zijkant achter grill en dat er terug plaats is vrijgekomen voor een reservewiel) Donkere hemelbekleding Donkergetinte ruiten achteraan Parkeerhulp achteraan ST Stylingkit (Speciale voor- en achterbumper; zijskirts; grote spoiler; dubbele uitlaat) Specifieke ST-ophanging Drempelbeschermers vooraan met ST-logo Sportief stuurwiel ST (Flat Bottom), handremgreep en versnellingspook in Sensico met wit stiksel Premium centrale console met armsteun DAB+ radio met dubbele USB-aansluiting, SYNC3-technologie met Bluetooth & Voice Pass Through, Applink, Mirroring (Android Auto/Apple Carplay), stuurbediening en 10 luidsprekers, 8" aanraakscherm en embedded modem Recaro Performance (partieel Sensico) - Dinamica Driver Assistance Pack 3 Keyless Entry & Start systeem voor (ont)sluiten en starten met Ford Power-startknop Automatische grootlichten 18" lichtmetalen velgen Magnetite Machined - 5 Y-spaken - 205/40R18 banden (55W) Rode remklauwen 'Quickclear' elektrische voorruitontdooiing; verwarmbare zetels vooraan en verwarmd stuurwiel Sportief stuurwiel ST (Flat Bottom) met wit stiksel, handremgreep en versnellingspook in Sensico met grijs stiksel Upgrade Navigatie en B&O Draadloos laadvlak voor smartphones Bijgenomen opties ST performance pack [Mechanisch sperdifferentieel; Launch Control en Performance schakelindicator] LED-koplampen (incl. LED-achterlichten) Driver Assistance Pack 2 [BLIS (Blind Spot Information System - dodehoekwaarschuwing), incl. Cross Traffic Alert (waarschuwing tegemoetkomend verkeer); Deurbeschermers; Premium instrumentenbord; Traffic Sign Recognition (herkent en toont verkeersborden) met Intelligent Speed Assist; Automatische grootlichten; Driver Alert; Pre-Collision Assist: waarschuwing en indicatie afstand en actieve noodremassistentie; Achteruitrijcamera] Elektrisch openend panoramisch dak Eerste updates zijn ook al besteld Gaspompjes motorkap Led knippers achter Led mistlichten Sequentiële knippers zijspiegels Er komen er wel nog een paar aan, zowel softwarematig als op gebied van styling zelf, maar die worden dan wel gepost wanneer ze worden uitgevoerd of uitgevoerd zijn! Wagen wordt normaal geproduceerd in mei volgens print-out die ik van verkoper heb gekregen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aarnout Posted March 24, 2021 Report Share Posted March 24, 2021 Klinkt als een heeel complete auto. Wat voor kleur heb je besteld ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 24, 2021 Author Report Share Posted March 24, 2021 Frozen white. Mijn vrouw heeft de kleur gekozen en de kleur is gratis in België 😂 Ook nog nieuwe achteruitrijlampen besteld in vorig pakket, worden ook LED lampen dan. Dan is gans buitenkant voorzien van LED verlichting. Sequentiële knippers spiegels worden ook pas vervangen als ik de nieuwe spiegelkappen binnen heb in het zwart, kan dan alles in 1 keer doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 26, 2021 Author Report Share Posted March 26, 2021 Wagen is nog niet gebouwd en eerste updates zijn al binnengekomen vandaag (vrijdag 26 maart 2021), nadat ik ze dinsdag (23 maart 2021) had besteld in Engeland Pakket Verschillende doosjes Inhoud Gaspompjes motorkap LED achteruitrijlampen LED mistlampen voor LED knippers achter Sequentiële knippers zijspiegels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aarnout Posted March 26, 2021 Report Share Posted March 26, 2021 Gelukje dat ze niet via het Suez kanaal moesten komen.😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 26, 2021 Author Report Share Posted March 26, 2021 Wel heb nog paar maanden e 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted April 10, 2021 Report Share Posted April 10, 2021 Ja jij ook een aantal maanden wachten , maar mooie complete wagen heb je uitgezocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 10, 2021 Author Report Share Posted April 10, 2021 Hadden eerst testrit gedaan met een Fiat Abarth (vrouw wou oorspronkelijk een Fiat 500). Plaats achter te weinig, te nauwe zetels voor, geen cruise controle mogelijk en stuk duurder of dat we nu zullen betalen voor de Fiesta ST. Meer auto voor minder geld dus... Dan is keuze snel gemaakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted April 10, 2021 Report Share Posted April 10, 2021 8 hours ago, Dragunov said: Hadden eerst testrit gedaan met een Fiat Abarth (vrouw wou oorspronkelijk een Fiat 500). Plaats achter te weinig, te nauwe zetels voor, geen cruise controle mogelijk en stuk duurder of dat we nu zullen betalen voor de Fiesta ST. Meer auto voor minder geld dus... Dan is keuze snel gemaakt! Verstandige keuze. Ik heb hiervoor 2 500 Abarths gehad. Het zijn geweldige wagentjes en heb een zwak voor het merk, maar zou absoluut nooit meer mijn Fiesta ST inruilen voor een Abarth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 11, 2021 Author Report Share Posted April 11, 2021 Deed effen pijn toen we afstapten van het plan om een Abarth te kopen, maar toen ik testrit maakte met de Fiesta Limited Edition was ik direct verkocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 13, 2021 Author Report Share Posted April 13, 2021 Nieuws gekregen ivm wagen! Waarschijnlijk wordt VIN nummer volgende week toegekend met een aflevertijd bij de dealer medio mei naar eind mei! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aarnout Posted April 14, 2021 Report Share Posted April 14, 2021 Kan je gaan aftellen ! 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted April 14, 2021 Report Share Posted April 14, 2021 Dat is mooi vlot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted April 14, 2021 Report Share Posted April 14, 2021 Cool !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 14, 2021 Author Report Share Posted April 14, 2021 Oil Catch can zal ik voorlopig niet nemen, gelezen dat motor directe en indirecte inspuiting heeft. Dus er komen andere zaken... Volgende updates: Ford Performance nummerplaathouder voor en achter (hier ook gevonden: https://www.originalcarparts.nl/ford-performance-kentekenplaathouder-2372312, zijn dit dezelfde?) Ford Performance Carbon veerpootbrug (in feite aluminium met carbon laag erop) Performance vloermatten Eibach verlaging Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted April 15, 2021 Report Share Posted April 15, 2021 zijn de 9 hours ago, Dragunov said: Oil Catch can zal ik voorlopig niet nemen, gelezen dat motor directe en indirecte inspuiting heeft. Dus er komen andere zaken... Volgende updates: Ford Performance nummerplaathouder voor en achter (hier ook gevonden: https://www.originalcarparts.nl/ford-performance-kentekenplaathouder-2372312, zijn dit dezelfde?) Ford Performance Carbon veerpootbrug (in feite aluminium met carbon laag erop) Performance vloermatten Eibach verlaging kentekenplaat zijn de zelfde,heb er ze daar ook vandaan. Heb er nog 1 liggen,vandaar de foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted April 15, 2021 Report Share Posted April 15, 2021 Je kunt de kentekenhouder gewoon bij Ford bestellen, krijg je er 2 voor €15. Heb verder alle items het zelfde, behalve dan dat mijn veerpootbrug niet in carbon is. Hopen dat je de wagen snel hebt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 15, 2021 Author Report Share Posted April 15, 2021 @Bnz Kzal die dan bij Ford bestellen, betaal anders nog eens verzendkosten. @martn Nog maandje geduld denk ik zo! 😁 Dan later nog eens kijken voor luchtfilter, inlaatsysteem en uitlaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted April 18, 2021 Report Share Posted April 18, 2021 Hier raakt het mandje ook aardig vol voor de nieuwe auto, laatste wat binnen gekomen is zijn de knipperlichten LED voor en achter en de spiegels plus kofferbak verlichting led strips. afdekplaatje voor de deurvangers, plaatje in kleur voor de startknop dorpel beschermers met logo en ben vast nog wat vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 18, 2021 Author Report Share Posted April 18, 2021 Trouwens de Ford Performance nummerplaathouders (zwart) zijn ook reeds besteld, dus lijstje is al iets korter geworden! Dus voorlopig lijstje is nu nog: Eibach verlaging Carbon veerpootbrug CD-speler Performance vloermatten (voor en achter) Oil Catch Can (onder voorbehoud). Gelezen dat dit blok direct en indirect injectie heeft, dus normaal worden de kleppen proper gespoten door de benzine, kan wel mss handig zijn voor inlaatspruitstuk, maar die van Airtec moet je iedere keer volledig verwijderen en ledigen, er zit geen ventiel onder, om zo op die manier de olie af te laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted April 18, 2021 Report Share Posted April 18, 2021 Een CD speler? 😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 18, 2021 Author Report Share Posted April 18, 2021 Ja hoor! Ik ben nog old school en neem soms wel nog eens een full album mee in de wagen. Ikzelf zet bijna geen muziek op een USB-stick 😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted April 19, 2021 Report Share Posted April 19, 2021 10 hours ago, Dragunov said: Ja hoor! Ik ben nog old school en neem soms wel nog eens een full album mee in de wagen. Ikzelf zet bijna geen muziek op een USB-stick 😂 Tegenwoordig heb je ook Spotify he? Hahaha nee, ieder z'n ding. Kan me voorstellen dat een heleboel muziek niet op dat soort platformen te vinden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted April 19, 2021 Report Share Posted April 19, 2021 13 hours ago, martn said: Een CD speler? 😂 Ik kan me nog heugen dat ik bij m'n Fiesta vrolijk mijn CD's vanuit de vorige auto aan het overpakken was. Het besef kwam vrij snel 😂 Heb ze nog geen moment gemist trouwens. Maar inderdaad, zo heeft iedereen z'n wensen. Het verbaast mij eerlijk gezegd dat je een CD-speler nog als optie kan kiezen, die optie wordt vast niet vaak meer aangevinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 19, 2021 Author Report Share Posted April 19, 2021 Kan je ook niet meer als optie nemen, enkel nog als accessoire... Bij mijn wagen was zelfs draadloos opladen al inbegrepen en alarm optie, zo te zien is draadloos opladen nu een optie en is keuze voor alarm in wagen te komen vervallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts