Jump to content

Motor geluid vind ik erg storend

Recommended Posts

Ik heb een fiesta st-line Ecoboost 1,0L 95 pk 2020, hiervoor had ik een focus met 125 Pk en die vond ik erg rustig maar aan het motor geluid van de fiesta kan ik maar niet wennen, ik heb iets gelezen hier over cilinder uitschakeling  omgekeerde zuiger heb ik hier zelf gelezen dus wat ik begrijp de motor is dus kompleet anders dan de vorige versie ecoboost en dat zal een  verschil uitmnaken.

Maar kan iemand hier iets over vertellen waardoor dat geluid nu komt en zijn er meer mensen die het geluid storend vinden en heb ik dat alleen maar.

Met een uitgeschakelde cilinder kan het misschien wat meer als een brommobiel ervaren worden. Maar wat is het geluid wat je storend vindt? Gebrom of iets anders?

juist bij een beetje gas geven en bij een vast toerental b.v 100km/p/u zo een hol, is moeilijk uit te leggen maar heel anders en harder dan mijn vorige  ford met 3 cilinder zelfs mijn 11 jaar oude fiesta die ik ook nog heb is stiller, ik weet het niet ik vind het geen prettig geluid en ik kan er maar niet aan  wennen wel pas 1100km gereden.

Ik heb dezelfde motor (omgekeerde versie met cylinderuitschakeling) maar vind deze erg stil. Overigens geen idee hoe je merkt dat de middelste cylinder uitgeschakeld wordt. Ik heb er in ieder geval nog niets van gemerkt ondanks een warme motor en motor in standje eco en dat op de cc in de 6 bij 100 km/h.

Ga gewoon eens een stukje rijden in een andere Fiesta met dezelfde motor en vergelijk dat eens. Als je in de buurt van Andelst woont ben je welkom.

Wel opschieten want de auto wordt over een week of twee opgewaardeerd naar 135 pk en dan is het lastig vergelijken.

Merk je dat niet? Ik merk het altijd. Het is echt een brommobiel en het trilt een beetje, bij mij. Ik merk direct of ik op 2 of 3 cilinders rijd. Misschien dat dat bij mijn blok net iets beter merkbaar is.

On 19-3-2021 at 12:06, martn said:

Merk je dat niet? Ik merk het altijd. Het is echt een brommobiel en het trilt een beetje, bij mij. Ik merk direct of ik op 2 of 3 cilinders rijd. Misschien dat dat bij mijn blok net iets beter merkbaar is.

Ik deel jouw ervaring volledig! Ik heb zelf nog nooit met een andee Fiesta gereden, dus weet niet hoe het daar is, maar bij de ST is het zeker te merken. Dan loopt het blok niet zo soepel meer:unhappycheerly:Wel lekker zuinig, dus afhankelijk van mijn bui zet ik het uit of blijf lekker doortokkelen...

Van heden komt de Focus zonder cilinderuitschakeling.

Mogelijk dat een softwareupdate van de PCM het systeem kan uitschakelen

Nee, echt nog nooit gemerkt. Ik verwacht toch wel dat ik het zou moeten merken. Maar nee, nog niets gemerkt. Wat zijn de omstandigheden ( snelheid, motorstand etc) dat er bij jullie een cylinder uitgeschakeld word? 

Volgens mij heeft iedere MK8 het. Is standaard bij de 3 cilinder. In principe rijdt de auto bij mij tot zo’n 2500/3000 toeren op 2 cilinders. Misschien dat je het bij de ST beter merkt doordat het een groter blok is.

Ik weet niet of de eerste MK8 modellen dit hebben, mijn ouders hun wagen denk ik zelfs van niet.

Is gestart bij de ST en dan wss naar de andere modellen gebracht

14 hours ago, Franciscus said:

De 'oude' 100, 125 en 140 pk versies hadden het niet (t/m bouwjaar 2019).

Ah, vermoedde al zoiets. De mijne heeft dat dus niet.

De versies met het omgekeerde blok hebben de cylinderuitschakeling. Dus de versies met 95 pk af fabriek en dus vanaf bouwjaar 2020. Hoe dat bij de STversies zit....geen idee.

Ik heb alles eens goed gelezen ik merk het ook niet of ik op 2 of 3 cilinders rijd zodra ik een beetje gas geeft komt het geluid een hol geluid ik weet n iet of ik het een brommobiel geluid moet noemen ik ga eens terug naar de dealer kijken of ze kunnen uitschakelen en of het dan beter is.

On 21-3-2021 at 22:04, Full Led said:

Hoe dat bij de STversies zit....geen idee.

Voor zover ik weet heeft de ST het vanaf de introductie in 2018. Anders was de ST onbetaalbaar geworden vanwege de uitstoot... nu is het (in ieder geval op papier) een relatief zuinige auto 🤡

Kijk, dan is dat het! Ik wist dat het op alle ST's zat, maar nu weten we hoe het zit met de non-ST's!

MIjn 2018 1.0 Ecoboost had het niet, mijn 2019 ST heeft het wel.

Het is lichtjes merkbaar, vooral op 113 km/u op cruisecontrol, maar er zit niet voor niks een Sport-stand op.

• 3 weeks later...
2 hours ago, marco170 said:

Ik vind het hoogst irritant op mijn ST, ik zet hem gelijk in de sportstand.

Ik ook.

• Create New...