Jump to content

Dynografieken 1.0 Ecoboost (MK7.5/MK8)

Fictions
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Het leek mij leuk om een topic te maken met de verschillende mappings/dynografieken. Ervaringen delen en bekijken waar te optimaliseren valt.

Ik trap vast af:

Format
Model:
Fiesta MK7.5
Jaar: 2015
Stock: 104pk, 171nm
Stage 1: 145pk, 231nm
Bedrijf: Tunex 's Heerenberg

Dynografiek na tuning:
kDUaVMu.jpeg

Dit was mijn grafiek voor tuning: https://i.imgur.com/CXL6ZAb.jpeg

Ik ben benieuwd naar de resultaten! 🏎️

On 15-3-2021 at 12:01, Fictions said:

Hallo allemaal,

Het leek mij leuk om een topic te maken met de verschillende mappings/dynografieken. Ervaringen delen en bekijken waar te optimaliseren valt.

Ik trap vast af:

Format
Model:
Fiesta MK7.5
Jaar: 2015
Stock: 104pk, 171nm
Stage 1: 145pk, 231nm
Bedrijf: Tunex 's Heerenberg

Dynografiek na tuning:
kDUaVMu.jpeg

Dit was mijn grafiek voor tuning: https://i.imgur.com/CXL6ZAb.jpeg

Ik ben benieuwd naar de resultaten! 🏎️

Ik zie dat de opbouw bij jou al heel anders is als ik het goed aflees?

On 24-3-2021 at 16:51, Boris1998 said:

Dat zag ik inderdaad ook. Jij hebt het koppel al eerder, wat natuurlijk heel fijn is. Maar gezien ik nogal huiverig was voor de bak vind ik het niet zo erg dat het wat later begint bij mij.

13 hours ago, Fictions said:

Dat zag ik inderdaad ook. Jij hebt het koppel al eerder, wat natuurlijk heel fijn is. Maar gezien ik nogal huiverig was voor de bak vind ik het niet zo erg dat het wat later begint bij mij.

Als ik het goed aflees, heeft jouw auto juist meer koppel in de lagere toeren. Bij 2200 toeren zit jij op 225nm en ik nog onder de 200nm. 
En waar die van jou afbouwt vanaf 3000 toeren trekt die van mij nog door tot 4700. Wel interessant om te zien dat het zo anders kan zijn. Groot verschil

8 hours ago, Boris1998 said:

Als ik het goed aflees, heeft jouw auto juist meer koppel in de lagere toeren. Bij 2200 toeren zit jij op 225nm en ik nog onder de 200nm. 
En waar die van jou afbouwt vanaf 3000 toeren trekt die van mij nog door tot 4700. Wel interessant om te zien dat het zo anders kan zijn. Groot verschil

Excuus ik dacht op iemand anders te reageren die bij TTune heeft laten tunen.

Mooie auto trouwens, ik volg tuningservice huizen op Instagram. Zag hem daar in hun verhaal langs komen. Verschillen vind ik inderdaad ook bijzonder om te zien.

2 hours ago, Fictions said:

Excuus ik dacht op iemand anders te reageren die bij TTune heeft laten tunen.

Mooie auto trouwens, ik volg tuningservice huizen op Instagram. Zag hem daar in hun verhaal langs komen. Verschillen vind ik inderdaad ook bijzonder om te zien.

Ja dankje, en klopt. Was leuk om te zien ook die reacties op Instagram. En ja qua verschillen, het is echt heel anders. Ik zou niet weten waarom die van jou al zo ‘vroeg’ vermogen mindert. Is dat dan gunstig? Iemand misschien die daar meer over kan vertellen?

On 24-3-2021 at 16:51, Boris1998 said:

"Het koppel verloop origineel is ook anders dan bij de andere run dit kan deels met de testbank te doen hebben onze bank simuleert meer weerstand dmv een grote rem om zo een reëel beeld van de weg te krijgen. Ook lees ik bij de andere dyno run aandrijfverliezen toegevoegd 100%  dit kan ook al een verschil geven t.o.v. een superflow dyno. Maar het kan ook een mechanische oorzaak zijn in de auto dat deze bovenin minder vermogen geeft.  Het toename in koppel blijft wel redelijk evenredig lopen naar gelang toerental. 

Eventueel kunnen we kosteloos softwarematig het vermogen nog aanpassen en koppel verhogen of verlengen mits de auto het toelaat om dit te verbeteren. "

Reactie van het tunebedrijf, heb gevraagd of ze nog eens naar hun mapping kunnen kijken. Anders natuurlijk wel een ritje waard. Mijn koppel zou ook tot 4000 gelijk moeten kunnen blijven lijkt me.

4 hours ago, Fictions said:

"Het koppel verloop origineel is ook anders dan bij de andere run dit kan deels met de testbank te doen hebben onze bank simuleert meer weerstand dmv een grote rem om zo een reëel beeld van de weg te krijgen. Ook lees ik bij de andere dyno run aandrijfverliezen toegevoegd 100%  dit kan ook al een verschil geven t.o.v. een superflow dyno. Maar het kan ook een mechanische oorzaak zijn in de auto dat deze bovenin minder vermogen geeft.  Het toename in koppel blijft wel redelijk evenredig lopen naar gelang toerental. 

Eventueel kunnen we kosteloos softwarematig het vermogen nog aanpassen en koppel verhogen of verlengen mits de auto het toelaat om dit te verbeteren. "

Reactie van het tunebedrijf, heb gevraagd of ze nog eens naar hun mapping kunnen kijken. Anders natuurlijk wel een ritje waard. Mijn koppel zou ook tot 4000 gelijk moeten kunnen blijven lijkt me.

Ja lijkt mij wel, het proberen waard?

8 hours ago, Boris1998 said:

Ja lijkt mij wel, het proberen waard?

Yes, als ik weer een reactie krijg ga ik binnenkort nog eens langs! Het is aan de grens met Duitsland, misschien dat mn topsnelheid dan nog iets toeneemt 😀

19 minutes ago, Fictions said:

Yes, als ik weer een reactie krijg ga ik binnenkort nog eens langs! Het is aan de grens met Duitsland, misschien dat mn topsnelheid dan nog iets toeneemt 😀

Ben benieuwd! Het lijkt erop dat er iniedergeval meer uit te halen valt bij jou. 

Mijn topsnelheid is 215 op de gps. Geen idee of ie nog iets harder kan maar vond het wel even mooi.

1 hour ago, Boris1998 said:

Ben benieuwd! Het lijkt erop dat er iniedergeval meer uit te halen valt bij jou. 

Mijn topsnelheid is 215 op de gps. Geen idee of ie nog iets harder kan maar vond het wel even mooi.

Versnelling 5? Ik merkte dat de auto vanaf 195 erg langzaam versneld in zijn 5 bij mij.

On 1-4-2021 at 09:11, Boris1998 said:

Ja klopt, dat was in zijn 5, maar ik heb dan dus ook hoger in de toeren meer koppel dus dat zal wel het verschil zijn.

De 30e heb ik een afspraak! Gratis en voor niets.

In praktijk ben ik tevreden met de tuning. Dagelijks gebruik is veel beter geworden voor een enorm lage prijs. Echter wil  ik wel graag mijn topsnelheid kunnen halen en de pk's.
Jouw grafiek laat zien dat het aantal pk's (137-140) al rond de 4600 beschikbaar zijn. Met mijn huidige map heb ik dan pas 120.

39 minutes ago, Fictions said:

De 30e heb ik een afspraak! Gratis en voor niets.

In praktijk ben ik tevreden met de tuning. Dagelijks gebruik is veel beter geworden voor een enorm lage prijs. Echter wil  ik wel graag mijn topsnelheid kunnen halen en de pk's.
Jouw grafiek laat zien dat het aantal pk's (137-140) al rond de 4600 beschikbaar zijn. Met mijn huidige map heb ik dan pas 120.

Gelukkig dat je terug kan komen voor niets. Wil je dan eigenlijk een grafiek zoals die van mij?

1 hour ago, Boris1998 said:

Gelukkig dat je terug kan komen voor niets. Wil je dan eigenlijk een grafiek zoals die van mij?

Ik ga ze vragen om de mogelijkheden te bekijken om in ieder geval minder drop-off te krijgen vanaf 3500 toeren. Een precies gelijke grafiek krijg je nooit helemaal. Koppel onderin is bij mij prima en te vergelijken met veel andere mappings op de ecoboost 1.0. Bovenin verscheelt hij substantieel.

Hier "diegene die zijn auto heeft laten tunen bij Ttune". 😎

Voor het tunen: 121,4pk bij 5455rpm en 199Nm bij 2317rpm
Na het tunen: 153,9 pk bij 4916rpm en 247,8Nm bij2664rpm.
Ttune, Echt. Kosten 349 euro, inclusief afstellen op vermogensbank.

En inderdaad, het verbruik is duidelijk gedaald!

rsz_meting-2-min_2.thumb.jpg.664dbaeedb41cef2d062ecc7985ccab2.jpg

3 hours ago, Klerkmeister said:

Hier "diegene die zijn auto heeft laten tunen bij Ttune". 😎

Voor het tunen: 121,4pk bij 5455rpm en 199Nm bij 2317rpm
Na het tunen: 153,9 pk bij 4916rpm en 247,8Nm bij2664rpm.
Ttune, Echt. Kosten 349 euro, inclusief afstellen op vermogensbank.

En inderdaad, het verbruik is duidelijk gedaald!

Thanks jouw grafiek heb ik inderdaad gedeeld, bedankt daarvoor

• 4 weeks later...
7 hours ago, Boris1998 said:

Hoe ziet het verloop er nu uit?

Niet meer op de testbank geweest, map is iets opgerekt. Vooral te merken als ik boven de 3500 toeren uit kom. 

• 1 month later...
 Share

• Create New...