Jump to content

Facelift Ford Fiesta 2021

MartinB
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, Patje Fiesta st line said:

Ik ken het gezeik ook allemaal bij Ford, dit ook na 8 maanden wachten 😥

Als de auto binnen is bij de dealer zal ik hem eerst goed controleren voor ik hem betaal 

Als er niet alles opzit wat hij standaard zou hebben mogen ze hem houden ja

Succes alvast daar 💪😉

Het is heel belangrijk dat je niet alleen visueel kijkt of alles erop zit maar ook kijkt of het ook werkt indien er eerst spanning op gezet moet worden.......

• Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

31 minutes ago, NeverDespair said:

Het is heel belangrijk dat je niet alleen visueel kijkt of alles erop zit maar ook kijkt of het ook werkt indien er eerst spanning op gezet moet worden.......

👍 Zal ik zeker doen

Al is er mijn nooit vertelt door de dealer dat er iets niet zou opzitten wat standaard is of als optie genomen

Alleen het blis systeem en inklapbare spiegels zitten er niet op, maar dit is voor de bestelling gecommuniceerd 

Het word misschien nog spannend als hij er is 🤣

• 2 weeks later...
On 2-8-2022 at 19:21, M@rio said:

Vandaag belletje gehad van de verkoper.

Bouwdatum zou 19/8/ worden,volgende belletje was het,auto is binnen op 12/8 bij de dealer.

Er werd wel bij verteld dat de afgeleverde auto's en specifiek de St Line zonder navigatie (sync 3) worden geleverd.

Indien als optie besteld.

Geen chips voor te krijgen, omdat in de St dit standaard zou zitten was/is geen antwoord op te geven. 

Kortom,tis weer eens mooi kloten bij Ford.

Wordt wel compensatie van 500 á 750 geboden.

Heb zo'n klein vermoeden dat er binnenkort bij de Ford in Tilburg een groene St wordt aangeboden.

Wat een gezeik eigenlijk toch na 8 maanden wachten. 

We gaan het zien. 

Er is dus geen vooraf communicatie van dealer geweest …beschamend gewoon!….over een eventuele keuze van de sync 3 en nog langer wachten of sync 2.5 (units worden op dit moment wel gebouwd)

• 2 weeks later...
17 hours ago, Patje Fiesta st line said:

Eindelijk Eindelijk, na 8,5 maanden wachten de fiesta st-line vignale 2022 155pk Chrome bleu kunnen ophalen bij de dealer 😊

Eerste indruk WOW 😎

Gefeliciteerd en veel veilige km's, maar eh...., is ie nou compleet zoals besteld?

17 hours ago, Patje Fiesta st line said:

Eindelijk Eindelijk, na 8,5 maanden wachten de fiesta st-line vignale 2022 155pk Chrome bleu kunnen ophalen bij de dealer 😊

Eerste indruk WOW 😎

Gefeliciteerd……veel rijplezier.

1 hour ago, NeverDespair said:

Gefeliciteerd en veel veilige km's, maar eh...., is ie nou compleet zoals besteld?

Mercikes 😉

De auto is helemaal compleet zoals ik hem besteld heb 👍

De dealer had ook een ST verkocht, die klant heeft een maand geleden de keuze gehad

Met of zonder panoramisch dak, indien hij dit wel wou moest hij nog lang wachten voor de productie van zijn ST

51 minutes ago, Nielsicq said:

Nice ! Die splitter die past, kleine modificatie nodig.

Mercikes voor u advies 👍

Kan je mijn vertellen welke modificatie ik moet doen? 

Heb gelezen dat ik wel een aantal gaatjes moet boren om hem te kunnen monteren 😉 of moet ik nog andere aanpassingen doen? 

Graag gedaan hoor.

Bij de MK8 moesten er twee nokjes afgeflexed worden. Dat zie je van zelf bij de montage.  Misschien dat dat bij jou mk8.5 niet eens nodig is.

de montage dat is inderdaad voorboren voor de popnagels.

In het topic van mijn auto heb ik foto’s geplaatst vanaf de onderkant gezien.

32 minutes ago, Nielsicq said:

Graag gedaan hoor.

Bij de MK8 moesten er twee nokjes afgeflexed worden. Dat zie je van zelf bij de montage.  Misschien dat dat bij jou mk8.5 niet eens nodig is.

de montage dat is inderdaad voorboren voor de popnagels.

In het topic van mijn auto heb ik foto’s geplaatst vanaf de onderkant gezien.

OK Mercikes 😉

Waar kan ik jou topic juist vinden? 

Zou wel handig zijn als ik foto's had van montage 👍

• 4 weeks later...

Sinds een week ondervind ik een storing/vertraging in het digitaal dashboard van de fiesta 2022, dit vooral bij het koud opstarten van de wagen. 

Als ik hem start loopt de toerenteller achter tov gas geven of blijft soms hangen op bepaalde toeren terwijl je met de gas speelt. Dit ook nadat ik de melding gordels heb uit gevinkt. Tijdens het rijden doet hij normaal, al heb ik den indruk dat bij het gebruik van het menu dashboard dat er soms ook een vertraging op zit. Vandaag had ik ook dat de meldingen die in het midden dashboard staan normaal, op de plaatst stonden van de toerenteller die niet zichtbaar was! Na ongeveer 40 sec was het dashboard weer normaal zoals het moet zijn. 

Is dit een software probleem of wat kan hier de oorzaak van zijn? 

Heb er al filmpjes van gemaakt, als dit blijft duren toch effe terug naar de dealer onder garantie. 

Alle tips zijn welkom van de technische kenners 😉

Zou even bij de dealer langs gaan of er een update is.

mijn ervaring is wel dat bij warm maar ook bij koud weer het paneel trager reageert. Denk dat rond de 20 graden optimaal is 😅

Ben bang dat de traagheid meer een product eigenschap is. Bij hogere temperaturen trilt het beeld bij mij ook een beetje.

de overige problemen die jij noemt zijn wellicht nog oplosbaar middels een update.

Share

• Create New...