Jump to content

Facelift Ford Fiesta 2021

MartinB
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

On 28-4-2022 at 12:54, Patje Fiesta st line said:

Vandaag bericht gekregen van de Ford dealer dat mijn fiesta st-line vignale 2022 155pk Chrome bleu.....25 mei gebouwd word en chassis nr is ook al bekend 😊😎 kijk er echt naar uit!!! 

Mijn bouwmaand is opgeschoven naar augustus 😢

10 hours ago, Smokey said:

Mijn bouwmaand is opgeschoven naar augustus 😢

Das KAK, het zijn echt onzekere tijden ja 😥 alvast succes 🤞

Ik wacht ook bang af of er weer niets verandert in de planning/ bouw van mijn nieuwe wagen, zal pas zeker zijn als ik hem in bezit hebt 🤞

Heb jij al een chassis nr gekregen??? 

13 hours ago, Patje Fiesta st line said:

Das KAK, het zijn echt onzekere tijden ja 😥 alvast succes 🤞

Ik wacht ook bang af of er weer niets verandert in de planning/ bouw van mijn nieuwe wagen, zal pas zeker zijn als ik hem in bezit hebt 🤞

Heb jij al een chassis nr gekregen??? 

Nope, nog niets

On 21-5-2022 at 16:56, Patje Fiesta st line said:

Vandaag bij de dealer geweest, de mijne is ook al opgeschoven van 25 mei naar 10 juni bouw datum

😢

• 4 weeks later...

Weet iemand hoe het staat met het bouwen van de huidige ST,wordt er eigenlijk wel iets gemaakt daar in koln.

Ik weet dat ie in de wacht staat,meer info is er niet bekend. 

December besteld 😡😡

Duurt wel erg lang deze x.

3 hours ago, M@rio said:

Weet iemand hoe het staat met het bouwen van de huidige ST,wordt er eigenlijk wel iets gemaakt daar in koln.

Ik weet dat ie in de wacht staat,meer info is er niet bekend. 

December besteld 😡😡

Duurt wel erg lang deze x.

Hey, 

Mijne fiesta st line vignale 155pk 2022 was weer opgeschoven van 10 juni naar 15 juni, gisteren is deze gebouwd en is onderweg eindelijk. 

Sinds gisteren werkt de Ford app ook met de chassis nr die ik eind mei gekregen had van de dealer 

13 december 2021 besteld, het wachten duurt lang ja 

Hopelijk worden de fiesta ST x ook snel gebouwd al stond er eind mei ene bij mijne dealer in het Mean Green, was wel de gewone uitvoering en niet de ultimate 😉 hopelijk krijg je snel positief nieuws 🤞

Prettig dat ie eindelijk klaar is en binnenkort op transport gaat naar de dealer. 

Echt leuk is het niet meer om een nieuwe auto te bestellen in deze tijd.

Maar ja een geluk,schrijf al 6 maanden niets meer af. 

Bedankt voor je reactie en nog ff volhouden,veel geluk met je fiesta. 

9 hours ago, M@rio said:

Prettig dat ie eindelijk klaar is en binnenkort op transport gaat naar de dealer. 

Echt leuk is het niet meer om een nieuwe auto te bestellen in deze tijd.

Maar ja een geluk,schrijf al 6 maanden niets meer af. 

Bedankt voor je reactie en nog ff volhouden,veel geluk met je fiesta. 

Mercikes 😉 hopelijk komt u nieuwe wagen ook snel 🤞

Het is inderdaad niet prettige om zo lang te wachten op u nieuwe wagen, had ik dat allemaal geweten op voorhand had ik misschien wel een stock wagen gekocht ja want het is zenuwslopend en toch zeker dat u wagen uit het Ford aanbod gehaald word en de onzekerheid er is of je bestelling nog wel gemaakt word? 

Ik zal super blij zijn als hij er is😊 succes nog daar 💪😉

On 17-6-2022 at 07:54, Patje Fiesta st line said:

Mercikes 😉 hopelijk komt u nieuwe wagen ook snel 🤞

Het is inderdaad niet prettige om zo lang te wachten op u nieuwe wagen, had ik dat allemaal geweten op voorhand had ik misschien wel een stock wagen gekocht ja want het is zenuwslopend en toch zeker dat u wagen uit het Ford aanbod gehaald word en de onzekerheid er is of je bestelling nog wel gemaakt word? 

Ik zal super blij zijn als hij er is😊 succes nog daar 💪😉

Je kunt er weinig aan veranderen toch.

Ik snap je helemaal,heb de dealer eens ff gebeld maar die is niet bekend met het uit productie nemen van de ST.

Ze hebben totaal geen idee wanneer er iets geleverd gaat worden. 

Reken maar nergens meer op dit jaar. 😡😡😡

Succes met je nieuwe auto. 🚗🚗🚗

3 hours ago, M@rio said:

Ik snap je helemaal,heb de dealer eens ff gebeld maar die is niet bekend met het uit productie nemen van de ST.

Heb daarstraks nog met mijne dealer gebeld en mijn fiesta st-line vignale 2022 zou volgende toekomen.....die ik besteld heb is uit productie genomen begin maart door ford

Mijn dealer had ook nog bestellingen lopen voor de fiesta ST, deze zouden augustus gebouwd worden zij hij.....dus nog effe geduld 💪😉

• 1 month later...
On 18-6-2022 at 17:28, M@rio said:

Mijn bouwmaand is augustus voor de ST, Jammer genoeg hebben ze de optie zonnenraam weg gehaald uit hun opties om de wachttijden te verkorten. Dus ookal had je die optie genomen krijg je die niet meer :(

6 hours ago, Smokey said:

Mijn bouwmaand is augustus voor de ST, Jammer genoeg hebben ze de optie zonnenraam weg gehaald uit hun opties om de wachttijden te verkorten. Dus ookal had je die optie genomen krijg je die niet meer :(

Volgens mij zijn er nog meer zaken, maar dat het panoramadak zou verdwijnen was al een tijd bekend. Spiegels klappen volgens mij ook niet meer in. Stuurverwarming blijft volgens nog wel.

Alle automobiel fabrikanten "lijden" nog steeds door de langdurige chiptekorten. De band stil zetten - omdat een auto niet volledig naar wens gebouwd kan worden - is onmogelijk. Als bijvoorbeeld een panoramadak niet kan werken zonder een bepaalde chip wordt de auto dus helaas zonder dat dak geleverd. Zo zijn er op dit moment best veel opties die niet gemonteerd worden. Vandaar dat er nu massaal auto's geleverd worden die bepaalde opties niet hebben.........

Word je daar nog in gecompenseerd dan? Ik vind (persoonlijk) een schuifdak nog wel een wezenlijke optie die invloed heeft op hoe je auto beleeft. Het is dat die optie niet kon i.c.m. een trekhaak, anders had ik daar ook wel voor gekozen denk ik.

Compensatie - oftewel aanpassing van de oorspronkelijke verkooporder - lijkt me vanzelfsprekend want als je niet ontvangt wat je besteld hebt hoef je dat uiteraard ook niet te betalen........

• 2 weeks later...

Ford is volgens mijn het noorden kwijt met alles 😥 eerst word mijn nieuwe auto steeds uitgesteld door omstandigheden 

Dan word hij uit eindelijk 15 juni geproduceerd 😊 krijg ik 1 juli een mail van de dealer we verwachten u nieuwe auto in de loop van volgende week.....ikke blij 😊 nu een maand later zit ik nog steeds te wachten! 

Nu is het weer een logistiek probleem volgens de dealer en zo blijft het maar duren 😥😥 na bijna 8 maanden wachten! 

Ondertussen heb ik ook mijn auto vakantie moeten annuleren wegens oude auto! 

Had ik dit allemaal op voorhand geweten had ik wel iets anders gekocht 8 maanden geleden

Dan heb ik nog een geluk gehad verleden jaar, wagen 10 maart 2021 besteld, ging in mei geleverd worden, maar is dan verschoven naar juli

Bouwdatum van donderdag 6 mei 2021 naar dinsdag 29 juni 2021

Afleverdatum van zaterdag 15 mei 2021 naar zaterdag 10 juli 2021

24 juni gebouwd, 7 juli afgeleverd bij dealer en 20 juli daar gaan ophalen

(wel pre-facelift)

2 hours ago, Dragunov said:

Dan heb ik nog een geluk gehad verleden jaar, wagen 10 maart 2021 besteld, ging in mei geleverd worden, maar is dan verschoven naar juli

Bouwdatum van donderdag 6 mei 2021 naar dinsdag 29 juni 2021

Afleverdatum van zaterdag 15 mei 2021 naar zaterdag 10 juli 2021

24 juni gebouwd, 7 juli afgeleverd bij dealer en 20 juli daar gaan ophalen

(wel pre-facelift)

👍 had ik dat geweten, had ik vorig jaar ook een nieuwe gekocht ja! 

Jongste broer toen nieuwe Puma gekocht en heeft maar 3 maanden moeten wachten 😊

Vandaag belletje gehad van de verkoper.

Bouwdatum zou 19/8/ worden,volgende belletje was het,auto is binnen op 12/8 bij de dealer.

Er werd wel bij verteld dat de afgeleverde auto's en specifiek de St Line zonder navigatie (sync 3) worden geleverd.

Indien als optie besteld.

Geen chips voor te krijgen, omdat in de St dit standaard zou zitten was/is geen antwoord op te geven. 

Kortom,tis weer eens mooi kloten bij Ford.

Wordt wel compensatie van 500 á 750 geboden.

Heb zo'n klein vermoeden dat er binnenkort bij de Ford in Tilburg een groene St wordt aangeboden.

Wat een gezeik eigenlijk toch na 8 maanden wachten. 

We gaan het zien. 

15 minutes ago, M@rio said:

Bouwdatum zou 19/8/ worden,volgende belletje was het,auto is binnen op 12/8 bij de dealer.

Er werd wel bij verteld dat de afgeleverde auto's en specifiek de St Line zonder navigatie (sync 3) worden geleverd.

Geen chips voor te krijgen, omdat in de St dit standaard zou zitten was/is geen antwoord op te geven. 

Heb zo'n klein vermoeden dat er binnenkort bij de Ford in Tilburg een groene St wordt aangeboden.

We gaan het zien. 

Gaan ze hem volledig leveren zonder Sync, dat zou wat zijn. Als puur de navigatie vervalt kun je het nog enigszins oplossen met Apple CarPlay of Android Auto.

Nou wat hij vertelde was dat er geen navigatie op zit, de Ford App is niet te gebruiken en wat er eventueel nog minder op zou zitten. 

Dit gaat hem niet worden.

Dat wordt een grondige controle 😡😡😡

2 hours ago, M@rio said:

We gaan het zien. 

Ik ken het gezeik ook allemaal bij Ford, dit ook na 8 maanden wachten 😥

Als de auto binnen is bij de dealer zal ik hem eerst goed controleren voor ik hem betaal 

Als er niet alles opzit wat hij standaard zou hebben mogen ze hem houden ja

Succes alvast daar 💪😉

Share

• Create New...