Jump to content

Facelift Ford Fiesta 2021

MartinB
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, martn said:

Zo’n auto rijd je niet in automaat joh 😂 Dan moet je een saaie Polo GTI kopen.

Zelfs bij de Polo GTI weet de DSG soms geen raad. 

• Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan geen oordeel vellen over de ST of de GTI, maar ik heb wel eens in snelle auto's (o.a. Audi A6 Quattro en BMW Z4) gereden waarbij je juist blij bent dat er een goede automaat in hangt. Die auto's accelereren zo snel, daar valt niet tegen te schakelen. Da's leuk op het circuit, maar als het een daily driver is dan zou mij dat ook wel een keer gaan vervelen. DSG is wel mooie techniek trouwens, maar ook erg duur als kapot gaat. 

Precies, en zo is het. De huidige automaten zijn sneller dan menigeen kan schakelen en ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds heel blij dat ik - als "daily driver" - gekozen heb voor automaat.........

Mijn ST-line heeft ook een handbak en die bevalt prima hoor, zo heeft iedereen z'n eigen uitgangspunten. Moet ik ook weer bij zeggen dat ik in verhouding niet veel kilometers maak in de auto. Als je elke dag meer dan een uur per rit in de auto zit, met ook nog het nodige fileleed, dan snap ik de keuze voor een moderne automaat wel. Gelukkig mag iedereen dat zelf kiezen (behalve als je een ST wil blijkbaar ;))

Haha ja met dat soort auto’s is het anders inderdaad. Dat zou ik ook in een automaat willen. Maar zelf hoef ik geen snelle Ford met een automaat. Een DSG prima! Die heb ik in het verleden ook gehad. Maar dat is wel even wat anders dan wat je in een Ford vindt.

12 hours ago, martn said:

Haha ja met dat soort auto’s is het anders inderdaad. Dat zou ik ook in een automaat willen. Maar zelf hoef ik geen snelle Ford met een automaat. Een DSG prima! Die heb ik in het verleden ook gehad. Maar dat is wel even wat anders dan wat je in een Ford vindt.

Heb jij al met de nieuwe automaat gereden ik heb hem hier in mijn Active X ik moet zeggen buitengewoon fijne bak schakelt heel erg soepel en dan bedoel ik ook heel erg soepel, had in mijn mk7.5 de powershift iedereen viel erover maar icm met getuned en 155 pk zeer fijn . Nu de Active X 125 pk met de nieuwe bak goede combinatie. Of ik hem nog aan de computer hang geen idee nog, als ik hem in sportstand zet gaat hij erg goed van zijn plaats af en inhalen gaat prima ook in die stand.

13 minutes ago, richard b said:

Heb jij al met de nieuwe automaat gereden ik heb hem hier in mijn Active X ik moet zeggen buitengewoon fijne bak schakelt heel erg soepel en dan bedoel ik ook heel erg soepel, had in mijn mk7.5 de powershift iedereen viel erover maar icm met getuned en 155 pk zeer fijn . Nu de Active X 125 pk met de nieuwe bak goede combinatie. Of ik hem nog aan de computer hang geen idee nog, als ik hem in sportstand zet gaat hij erg goed van zijn plaats af en inhalen gaat prima ook in die stand.

Ja, maar er zit een veel te groot verschil tussen een normale Fiesta of een ST, zeker getuned. Met die power heb je bij Ford gewoon een handbak nodig, geen automaat.

15 hours ago, martn said:

Maar dat is wel even wat anders dan wat je in een Ford vindt.

Geen idee, ik ken de automaten van Ford niet. Weet ook niet zo goed wat ik daar van moet verwachten, enerzijds is de VS een automatenland bij uitstek natuurlijk maar anderzijds hebben ze daar (gevoelsmatig) weinig gevoel voor verfijnde techniek. In dat opzicht blijft het mij ook verbazen dat Ford, dat in beginsel toch een goede reputatie heeft qua wegligging/stuurgedrag, z'n oorsprong vindt in een land waar je amper hoeft te sturen. En ben je wel in staat om rondjes te rijden, dan schop je het zo tot nascar-held 🤪

Afijn, ik dwaal een beetje af (sorry)

20 hours ago, Yalmarr said:

Ohhhh de ford dealer zei mij van niet, maar als t wel zo is, is dat alleen maar beter voor mij denk ik

Ford-dealers kletsen soms ook maar wat, mijn ervaring tenminste.

Als je inlogt op mijn Ford dan kan je dit nu ook bekijken als ik het goed begrijp, was gisteren even aan het kijken in mijn account en kwam een stukje tegen over bestelde auto's. Of dit nieuw is geen idee.

16 hours ago, richard b said:

Als je inlogt op mijn Ford dan kan je dit nu ook bekijken als ik het goed begrijp, was gisteren even aan het kijken in mijn account en kwam een stukje tegen over bestelde auto's. Of dit nieuw is geen idee.

Staat momenteel nog niks in bij mij. Zal over een weekje of 2 nog eens kijken

• 3 weeks later...
On 10-2-2022 at 00:27, Smokey said:

Ondertussen van mijn dealer gehoord dat mijn ST in maart gebouwd wordt

Inmiddels al meer gehoord? En wanneer had je m besteld?

heb mijne besteld in april/mei maar ze weten nogsteeds niets..

On 3-3-2022 at 10:37, Yalmarr said:

Inmiddels al meer gehoord? En wanneer had je m besteld?

heb mijne besteld in april/mei maar ze weten nogsteeds niets..

ondertussen opgeschoven naar Mei 🥲

Besteld mid augustus

13 hours ago, Smokey said:

ondertussen opgeschoven naar Mei 🥲

Besteld mid augustus

Ik heb toevallig ook deze week vernomen dat mijne ook in Mei gemaakt word! Het einde is hopelijk in zicht

Jeetje, dat zijn flinke wachttijden zeg 🥴 Tegen de tijd dat je 'm hebt is de brandstof niet meer te betalen, en kun je in de wachtrij gaan staan voor een EV 😛

1 hour ago, Leon Fiesta said:

Jeetje, dat zijn flinke wachttijden zeg 🥴 Tegen de tijd dat je 'm hebt is de brandstof niet meer te betalen, en kun je in de wachtrij gaan staan voor een EV 😛

Ik vind het allemaal raar die wachttijden 😥 in Nederland & België, terwijl in Duitsland al de fiesta ST 2022 rond rijd en bij de dealers staat. 

Ook de vignale modellen zijn van de site gehaald in België, wat dit betekent weet ik ook niet? 

Share

• Create New...