Jump to content

Facelift Ford Fiesta 2021

MartinB
 Share

Recommended Posts

On 16-7-2021 at 15:57, NeverDespair said:

De dealer gaat bij het noemen van de inruilprijs zeggen dat er totaal geen vraag meer is naar gebruikte benzine auto's en dan zal datgene wat je in gedachten had misschien wel bijna halveren

De dealer zit vaak in een segment boven de grens van veel kopers. Voornamelijk nieuwe wagens en oud-lease bakken, waarvan de prijs aardig hoog is voor veel mensen. Ik zou eens bij een vakgarage langs gaan die ook tweede handjes verkoopt. Die hebben meestal wel klanten in die prijscategorie, in ieder geval beter voor een indicatie van de waarde op de open markt.

Diesels zijn wel problematisch omdat ze die niet meer makkelijk in opknap lease (in hoeverre dat nog bestaat) of verkoop in buitenland kwijt kunnen. Ook zijn die in nederland moeilijker aan particulieren te slijten puur door de hoge wegenbelasting.

Dit klinkt meer als "er is geen markt voor die dealer" dan dat er werkelijk geen markt is. Ik zie kleinere, zuinige, benzineauto's niet snel weg gaan voor een duppie, zeker niet zolang de prijzen van semi-electrische en volledig electrische wagens zo idioot hoog is. Weinig mensen die een 7 a 8 jaar oude bak kopen voor veel meer dan de helft van de nieuwwaarde en dat is wel het probleem met die voertuigen.

• Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ford doet wel heel erg z'n best om nog niets te verklappen over de facelift. Ik had rond deze tijd toch wel wat nieuws verwacht, maar blijkbaar zit het faceliftmodel goed verstopt ergens onder een doek in de fabriek. Na de vakantieperiode ergens eind augustus misschien meer nieuws?

Ik volg het met belangstelling in elk geval.

Ford is niet de enige in autoland die geheimzinnig doet. Ergens is dat ook wel logisch omdat men tot het laatste moment zo veel mogelijk het huidige type wil verkopen want na introductie van een nieuw model moet de resterende oude voorraad te vaak met korting worden verkocht.......

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Op het AutoWeek forum kwam'ie ook al ff voorbij. Het enige dat echt veranderd lijkt te zijn, is de neus. En die vind ik niet direct verbeterd. Vind de huidige ST-(line) wat agressiever/vlotter gelijnd. Daarbij snap ik ook niet hoe ze het weten te presteren om een voorkant te ontwerpen waar de kentekenplaat precies niet meer oppast. Die hangt dus weer voor half voor de gril... 🥴

Hier trouwens wat meer pica's: https://www.motor1.com/news/533440/2022-ford-fiesta-st-reveal/

13 hours ago, martn said:

De voorkant is net een Transit, nieuwe stoelen en digitale tellers zijn wel cool. Ik moet hem in het echt zien, ik vind dit nog niet mooi.

Gok voor de Aziatische markt, hebben ze bij BMW ook gedaan voor die markt met de odnertussen klassieke meme's als gevolg:

e23-cnb-330-m-zy-7797-the-grill-gets-big

• 3 weeks later...
On 16-9-2021 at 12:39, Leon Fiesta said:

Op het AutoWeek forum kwam'ie ook al ff voorbij. Het enige dat echt veranderd lijkt te zijn, is de neus. En die vind ik niet direct verbeterd. Vind de huidige ST-(line) wat agressiever/vlotter gelijnd. Daarbij snap ik ook niet hoe ze het weten te presteren om een voorkant te ontwerpen waar de kentekenplaat precies niet meer oppast. Die hangt dus weer voor half voor de gril... 🥴

Hier trouwens wat meer pica's: https://www.motor1.com/news/533440/2022-ford-fiesta-st-reveal/

Eens, de neus en dan vooral de grille is een mislukking tov het huidige model. De Puma vind ik tot nu toe het meest geslaagde model van Ford. Voor mij geen reden om snel naar de dealer te gaan voor het faceliftmodel Fiesta.

• 3 weeks later...

Weet iemand van jullie of ze na start productie van nieuwe model de oudere mk8 ook nog produceren?

ik heb in maart een nieuwe Fiesta ST besteld die in oktober zou komen. Nu is dit verlaat en word die pas december geproduceerd. 
de nieuwe lijn begint productie op 20 december.

ik heb toen nog het huidige model besteld.

Iemand een idee wat ik qua model kan verwachten?

IK denk eerder dat jou oude order omgezet gaat worden voor het nieuwe model, ik lees dat men dit in Duitsland al aan het doen is want de band word al omgebouwd voor het facelift model. En ze laten geen 2 lijnen naast mekaar lopen, hier was een artikel over op de Duitse televisie.

5 hours ago, richard b said:

IK denk eerder dat jou oude order omgezet gaat worden voor het nieuwe model, ik lees dat men dit in Duitsland al aan het doen is want de band word al omgebouwd voor het facelift model. En ze laten geen 2 lijnen naast mekaar lopen, hier was een artikel over op de Duitse televisie.

Dat zou geen slecht nieuws zijn.

vraag me alleen af of de nieuwe ‘ST-X’ dezelfde basisopties houd als de huidige ST.

denk aan dingen als stuurverwarming en b&o speakers e.d

Ala dat niet zo is mag ik aan nemen dat ze die opties er alsnog opzetten aangezien ik de oude ST heb besteld waar t wel allemaal op zat

iemand een idee?

5 hours ago, Yalmarr said:

Dat zou geen slecht nieuws zijn.

vraag me alleen af of de nieuwe ‘ST-X’ dezelfde basisopties houd als de huidige ST.

denk aan dingen als stuurverwarming en b&o speakers e.d

Ala dat niet zo is mag ik aan nemen dat ze die opties er alsnog opzetten aangezien ik de oude ST heb besteld waar t wel allemaal op zat

iemand een idee?

Alle opties zijn gelijk, de ST-X is net als de ST-3 nu. Dat is het enige model dat in Nederland geleverd wordt. Er zijn ook geen andere nieuwe extra opties, het is allemaal het zelfde.

Stuurverwarming was en is overigens een extra optie. Dat is ook bij de huidige ST-3 niet meer standaard geloof ik.

@martn: winterpack optie(verwarmde voorstoelen en verwarmd stuur) was standaard op de laatste ST-3. Dat was niet vanaf 2018, maar later wel. Op de nieuwe ST-X is het weer een optie. Led matrix koplampen is nu ook standaard. Was op de ST-3 een optie. Maar dat zijn volgens mij de enige verschillen.

11 hours ago, MartinB said:

@martn: winterpack optie(verwarmde voorstoelen en verwarmd stuur) was standaard op de laatste ST-3. Dat was niet vanaf 2018, maar later wel. Op de nieuwe ST-X is het weer een optie. Led matrix koplampen is nu ook standaard. Was op de ST-3 een optie. Maar dat zijn volgens mij de enige verschillen.

Op Mijn ST-3 was het standaard, later werd het een optie. Misschien dat ze dat dan later weer opnieuw hebben gedaan.

Ze hebben de optie pakketten nu opgesplitst wat ik zo snel zag staan in de prijslijst , Blis staat niet meer in de lijst vind dat persoonlijk echt een gemis .

En ik begreep dat onder de streep de prijs aardig omhoog was gegaan als je een gelijke config maken wil tov de vorige dan scheelt hat aardig.

17 hours ago, martn said:

Alle opties zijn gelijk, de ST-X is net als de ST-3 nu. Dat is het enige model dat in Nederland geleverd wordt. Er zijn ook geen andere nieuwe extra opties, het is allemaal het zelfde.

Stuurverwarming was en is overigens een extra optie. Dat is ook bij de huidige ST-3 niet meer standaard geloof ik.

Ik heb mn ST in maart besteld en toen werd mij verteld dat stuurverwarming en dergelijke voorheen een optie was.

op het moment van bestellen was de optie al standaard geworden

17 hours ago, MartinB said:

Aangezien ik een ST heb besteld waar het allemaal nog wel standaard op zat mag ik toch wel aannemen dat ze de auto gewoon met leveren

On 29-10-2021 at 09:36, martn said:

In Nederland is de prijs volgens mij gewoon het zelfde. Ik kom niet veel hoger uit dan voorheen, maar de BPM etc gaan natuurlijk weer omhoog.

Yep en daarom gaat hij weer aardig in prijs omhoog door deze bizarre belasting .

Share

• Create New...