Jump to content

Facelift Ford Fiesta 2021


MartinB
 Share

Recommended Posts

Ford komt later dit jaar met een facelift van de Fiesta. Aan de spyshots te zien op Autoweek zie ik slechts een paar subtiele wijzigingen. 

We zullen het zien. Ik ben wel erg benieuwd als de facelift komt hoe dat er uit gaat zien.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ford-fiesta-spoedig-vernieuwd/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het lijkt ook wel een beetje op een nieuwe variant van de Fiesta, hij staat erg hoog. Lichten lijken een beetje op de Puma. Er zit ook een dakrails op. Zal me eigenlijk niets verbazen als het Fiesta+ of iets wordt.

Link to comment
Share on other sites

Ben vooral benieuwd naar de achterlichten, dat is eigenlijk het enige dat ik wat minder vind aan de MK8. Die hadden wel wat uitgesprokener mogen zijn. Dat ze de bumpers aanpakken, tja. Het oog wil ook wat, mede daarom heb ik ook een ST-line gekozen. Dat oogt allemaal net iets scherper/vlotter dan bijvoorbeeld een Trend of een Active. Maar goed, da's persoonlijk. Dat ze de boel een keer opfrissen is natuurlijk niet gek. Nieuwer is niet altijd beter, maar stilstand is doorgaans wel achteruitgang. Je hebt toch iets nodig om de nieuwspagina's te kunnen vullen en om de mensen naar de showroom te trekken.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, martn said:

Het lijkt ook wel een beetje op een nieuwe variant van de Fiesta, hij staat erg hoog. Lichten lijken een beetje op de Puma. Er zit ook een dakrails op. Zal me eigenlijk niets verbazen als het Fiesta+ of iets wordt.

Zo te zien gaat het om het Active model die is gefotografeerd, en ik neem aan dat ze de facelift op alle modellen gaan doorvoeren gezien de huidige mk8 alweer 4 jaar op de markt is, zo leest het artikel in iedergeval wel, en wie weet wordt het wel een MK9 🙄

Koplampen wel serieuze verandering inderdaad, ben benieuwd of de achterlichten ook smaller worden en beetje vergelijkbaar worden als de focus facelift.

Zouden ze het interieur ook nog een facelift durven geven? is natuurlijk nog vrij "nieuw"

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Simon94 said:

Zo te zien gaat het om het Active model die is gefotografeerd, en ik neem aan dat ze de facelift op alle modellen gaan doorvoeren gezien de huidige mk8 alweer 4 jaar op de markt is, zo leest het artikel in iedergeval wel, en wie weet wordt het wel een MK9 🙄

Koplampen wel serieuze verandering inderdaad, ben benieuwd of de achterlichten ook smaller worden en beetje vergelijkbaar worden als de focus facelift.

Zouden ze het interieur ook nog een facelift durven geven? is natuurlijk nog vrij "nieuw"

Nee, daarvoor gaat het model nog te kort mee. Al sinds de mk4 komt er facelift model van.

Verwacht geen grote veranderingen, maar subtiele aanpassingen

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, martn said:

hij staat erg hoog

hmmz, en dan rammen ze er een hybrid-light er in... met een lagere en vlakkere vloer win je veel meer aan verbruik. Hopelijk is dit alleen om de luchtstroming te testen.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Full Led said:

Ook een niet sluitende motorkap vind ik geen vooruitgang.🙄

Doet die bij mij ook zo nu en dan, oude feature. (warmte/kou verschil zorgt er voor dat de kabel in een rare positie komt en als die afkoelt na een rit de ontgrendeling open trekt)

Link to comment
Share on other sites

Ik denk ook dat het meer een mk8,5 model wordt. Een paar subtiele wijzigingen en het model kan weer een paar jaar vooruit tot het allemaal elektrisch wordt. Wat ik las over de plannen van de fabriek in Keulen is dat het  model nog tot 2024/2025 doorloopt met de huidige techniek motoren(benzine/hybride) en dat men dan overschakelt naar een nieuwe generatie volledig  elektrisch.

Wat ik zelf vermoedt is dat de facelift afhankelijk qua uitvoering een digitaal dashboard krijgt. De ST krijgt waarschijnlijk ook een oliedruk- en olietemperatuurmeter en de 'modeknop' op het stuur zoals de Puma ST heeft. Qua lakkleuren zal er denk ik ook wat toegevoegd worden. Het 'mean green' of 'fantastic red' bij de Puma ST mogen ze zo toevoegen bij de Fiesta.

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, MartinB said:

Ik denk ook dat het meer een mk8,5 model wordt. Een paar subtiele wijzigingen en het model kan weer een paar jaar vooruit tot het allemaal elektrisch wordt. Wat ik las over de plannen van de fabriek in Keulen is dat het  model nog tot 2024/2025 doorloopt met de huidige techniek motoren(benzine/hybride) en dat men dan overschakelt naar een nieuwe generatie volledig  elektrisch.

Wat ik zelf vermoedt is dat de facelift afhankelijk qua uitvoering een digitaal dashboard krijgt. De ST krijgt waarschijnlijk ook een oliedruk- en olietemperatuurmeter en de 'modeknop' op het stuur zoals de Puma ST heeft. Qua lakkleuren zal er denk ik ook wat toegevoegd worden. Het 'mean green' of 'fantastic red' bij de Puma ST mogen ze zo toevoegen bij de Fiesta.

Doe maar geen Mean Green, dan moet ik een nieuwe auto kopen.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Dragunov said:

Tot wanneer zullen ze huidig model blijven bouwen?

Ik denk sowieso tot september/oktober en nieuwe model wordt waarschijnlijk pas eind dit jaar.

4 hours ago, martn said:

Doe maar geen Mean Green, dan moet ik een nieuwe auto kopen.

Die van jou is al weer 3 jaar met ruim 60000km. Hoog tijd voor een nieuwe.:mrgreen:

Bovendien kun je al je upgrade-onderdelen zo weer monteren op de nieuwe.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, MartinB said:

Die van jou is al weer 3 jaar met ruim 60000km. Hoog tijd voor een nieuwe.:mrgreen:

Bovendien kun je al je upgrade-onderdelen zo weer monteren op de nieuwe.

Haha, normaliter is dit wel het geval. Maar Corona was er toen niet... Dat kan zeker ja! We zullen zien!

Link to comment
Share on other sites

Als de kilometers de komende tien jaar net zo 'hard' gaan als het afgelopen jaar, dan ben ik pas aan de beurt voor een nieuwe zodra de MK 12 uitkomt ben ik bang 🤣

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Leon Fiesta said:

Als de kilometers de komende tien jaar net zo 'hard' gaan als het afgelopen jaar, dan ben ik pas aan de beurt voor een nieuwe zodra de MK 12 uitkomt ben ik bang 🤣

Ah, dan komt die Flyiesta, die heeft geen banden meer!

Link to comment
Share on other sites

Met de snelheid waarmee ik nu kilometers op de klok tover, 1400 km in de laatste 3 maanden waarvan 400 km in de laatste 2 maanden, zal ik wel een van de eerste zijn in de door kernenergie aangedreven Fiesta. Of die ook kan vliegen???

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Full Led said:

Met de snelheid waarmee ik nu kilometers op de klok tover, 1400 km in de laatste 3 maanden waarvan 400 km in de laatste 2 maanden, zal ik wel een van de eerste zijn in de door kernenergie aangedreven Fiesta. Of die ook kan vliegen???

Hier 1200 km in 6 maand, en dat is inclusief de onzinritjes om de auto een beetje wakker te houden en/of voor mezelf om de tijd te doden. Laatste keer tanken was ergens in januari en de tank is nog zo'n 60% vol, dat schiet allemaal niet op dus. Da's wel iets anders dan de 10k per jaar die ik normaliter minimaal deed. Niet dat dat per definitie verkeerd is, maar daar heb ik die auto niet voor gekocht toen 😬

Link to comment
Share on other sites

Dat tunen schiet dus ook niet op. Ik wil eerst 5000 km gereden hebben voordat ik er 140 pk van laat maken. Gaat op deze manier nog wel een tijdje duren.

En daarmee schuift de noodzaak voor een andere auto ook op.

Ik wacht de ontwikkelingen gewoon af in de huidige Mk8 want als het zo is dat er over een jaar of 5 a 7 alleen nog maar electrische fiestas op de markt komen dan is de restwaarde van onze benzinestokers vrijwel tot 0 gereduceerd. Zeker als de Co2 mafia haar zin krijgt en de benzine 3 euro per liter kost door de Co2 opslag.

Kortom; waarschijnlijk is de huidige Mk8 mijn laatste benzineauto en ga ik deze helemaal "oprijden". Kan ook makkelijk want we rijden iets van 10.000 per (normaal) jaar. Ook zijn we tegen die tijd met pensioenen kan de tweede auto de deur uit. Kost het ee dikke 1700 euro aan brandstof bij een prijs van 3 euro per liter en een gemiddeld verbruik van 1:17 . Dure hobby dat autorijden 😉

Nog maar eens goed nadenken waar ik vandaag op ga stemmen. Geen VVD want die laat Jan Modaal opdraaien voor de kosten en laat de grote vervuilers met rust en ook niet Groen Links want die slaan helemaal door. Nog maar even afwachten op de VroemVroem partij want die komt er ook nog wel Maar dat is een ander topic.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
16 hours ago, Dragunov said:

Misschien worden ze gewoon enorm veel waard omdat benzine en dieselwagens zo zeldzaam zullen zijn 😁

Nou, ik denk dat het - tegen die tijd (2025) - juist helemaal de verkeerde kant op gaat. De dealer gaat bij het noemen van de inruilprijs zeggen dat er totaal geen vraag meer is naar gebruikte benzine auto's en dan zal datgene wat je in gedachten had misschien wel bijna halveren.......Had dat probleem al bij de inruil in 2018 van m'n vorige Fiesta diesel aangezien twee dealers ZO ver beneden de werkelijke waarde boden dat ik maar weggegaan ben. Dat terwijl ik zelfs had aangegeven dat ik geïnteresseerd was in een Titanium automaat met alle opties. Hoop uiteraard dat het tegen die tijd niet waar wordt, maar toch........

Link to comment
Share on other sites

‘Standaard’ auto’s zullen echt niet in waarde gaan stijgen. Maar als je een dikke Porsche of M3 met een V8 hebt, dan kun je denk ik wel centen gaan vangen. Alleen zou je die dan waarschijnlijk zelf willen hebben.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...