Jump to content
Fiestaclub.nl
yariwes

AutoBeam ervaringen?

Recommended Posts

Dag allemaal,

Na mijn vorige topic over xenonverlichting heb ik toch besloten voor LED te gaan, vanwege dat ze goedkoper zijn en langer meegaan. Nu ben ik dit setje van autobeam tegengekomen:

https://autobeam.co.uk/collections/fiesta-mk7-0-2009-2012/products/h7-led-performance-clip?variant=29792769736748

Ik vroeg mij af of anderen deze LED's ook gebruiken en wat hun ervaringen hiermee zijn? Daarnaast is er wel de optie om rubberen kapjes bij te bestellen maar zijn dit automatisch de 80mm doorsnede die bij mijn MK7 horen?

Groet,

Yari

Ik heb zelf geen ervaring met AutoBeam, maar een vriend van mij ontving deze week, na 2/3 maanden wachten zijn bestelling. 1 van de setjes met lichten, ik weet zo niet welke, paste niet eens terwijl ze precies voor zijn auto waren. Je moet er in ieder geval uit gaan dat het weken kan duren voordat je pakketje aankomt.

Autobeam lampen zijn wat ik vaker hoor goedkoop Chinees spul, alleen doen ze er een Autobeam verpakking omheen dan..... Verder geen ervaring behalve dat ik ze veel te duur vind (zeker nu met de Brexit).

17 minutes ago, Grumpy91 said:

Autobeam lampen zijn wat ik vaker hoor goedkoop Chinees spul, alleen doen ze er een Autobeam verpakking omheen dan..... Verder geen ervaring behalve dat ik ze veel te duur vind (zeker nu met de Brexit).

Ah dat schrikt wel af ja, is ~70eur duur voor een h7 LED setje dan? Ik dacht juist dat dat nog wel meeviel

Er komen nog kosten bij ivm de Brexit naast de prijs die op hun site staat. Maar voor eigenlijk goedkoop chinees spul wat vaak ook foutmelding geeft vind ik het erg duur. 

Net als voor xenon geldt voor led dat je wat centjes moet uittrekken voor kwalitatief goed spul;

Deze bijvoorbeeld. Duur? Koop maar goedkoop spul dan weet je wat duur is want na 1 jaar koop je toch een goede set en ben je het geld van de eerste set kwijt.

1 minute ago, Full Led said:

Net als voor xenon geldt voor led dat je wat centjes moet uittrekken voor kwalitatief goed spul;

Deze bijvoorbeeld. Duur? Koop maar goedkoop spul dan weet je wat duur is want na 1 jaar koop je toch een goede set en ben je het geld van de eerste set kwijt.

Duidelijk, ik dacht dat LED wel wat goedkoper dan xenon was maar daar heb ik me op verkeken. Ik zal dus nog even door moeten sparen.

Precies, goede LED of Xenon koplampen kosten ook wat maar dan heb je geen Chinese meuk waar je je veel aan gaat ergeren (met een beetje pech).

Nog een vraagje... Bij zo'n LED setje las ik dat je de rubberen afdichtkapjes dan moet vervangen met wat diepere kapjes. Weet iemand zo welke diameter die kapjes bij de H7 lampen hebben? Anders moet ik morgen ff m'n lampunit eruit trekken en opmeten.

Ik dacht ergens 80mm gelezen te hebben maar weet dit niet meer zeker.

10 minutes ago, yariwes said:

Duidelijk, ik dacht dat LED wel wat goedkoper dan xenon was maar daar heb ik me op verkeken. Ik zal dus nog even door moeten sparen.

Nee, goede led is net zo duur als goede xenon. Xenon geeft meer licht, led heeft een langere levensduur. Ik adviseer xenon.

On 26-2-2021 at 23:42, yariwes said:

Nog een vraagje... Bij zo'n LED setje las ik dat je de rubberen afdichtkapjes dan moet vervangen met wat diepere kapjes. Weet iemand zo welke diameter die kapjes bij de H7 lampen hebben? Anders moet ik morgen ff m'n lampunit eruit trekken en opmeten.

Ik dacht ergens 80mm gelezen te hebben maar weet dit niet meer zeker.

Ik heb zelf via AliExpress deze kappen gekocht voor de dimlichten H7. 

€ 1,43  40% Off | 60 Mm-110 Mm Auto Licht Voor Hid Led Koplamp Stofkap Rubber Waterdicht Stofdicht Afdichting Koplamp Cover Cap
https://a.aliexpress.com/_mOUMtFh

maat 75mm. Let op dat je 2 stuks besteld. 

1 hour ago, Jacqieek said:

Ik heb zelf via AliExpress deze kappen gekocht voor de dimlichten H7. 

€ 1,43  40% Off | 60 Mm-110 Mm Auto Licht Voor Hid Led Koplamp Stofkap Rubber Waterdicht Stofdicht Afdichting Koplamp Cover Cap
https://a.aliexpress.com/_mOUMtFh

maat 75mm. Let op dat je 2 stuks besteld. 

Precies wat ik zocht, dankje!

On 26-2-2021 at 21:11, yariwes said:

Dag allemaal,

Na mijn vorige topic over xenonverlichting heb ik toch besloten voor LED te gaan, vanwege dat ze goedkoper zijn en langer meegaan. Nu ben ik dit setje van autobeam tegengekomen:

https://autobeam.co.uk/collections/fiesta-mk7-0-2009-2012/products/h7-led-performance-clip?variant=29792769736748

Ik vroeg mij af of anderen deze LED's ook gebruiken en wat hun ervaringen hiermee zijn? Daarnaast is er wel de optie om rubberen kapjes bij te bestellen maar zijn dit automatisch de 80mm doorsnede die bij mijn MK7 horen?

Groet,

Yari

ik heb een setje van die lampen nieuw ongebruikt liggen dus als je ze voor €50 wilt overnemen dan is dat mogelijk.

Even nog als tip voor mensen die ook graag LED/Xenon willen en dit lezen: Voor de fiesta MK7 (pre-facelift) heb je een clipje nodig om deze led/xenonlampen goed te bevestigen, het clipje wat de gewone hallogeenlampen vasthoudt past niet op andere lampsoorten. Je kan ze op Ali vinden als je gewoon op H7 Led clips ofzoiets zoekt.