Jump to content
Fiestaclub.nl
MichiMess

Volume parkeersenoren MK8

Recommended Posts

Hoi iedereen,

Bij m'n Fiesta MK7 was ik het volgende gewend:
Ik deed hem in z'n achteruit, m'n volume van m'n radio werd zachter en ik hoorde aardig normaal die piepjes van de sensoren.

Bij m'n MK8 uit 2018 gaat de volume van de radio niet zachter en de piepjes zijn vrij luid. Buiten de auto kan je deze horen.
Ook de volumeknop draaien tijdens het piepen doet niks. In de instellingen kan ik alleen maar vinden; sensoren aan/uit zetten maar niks over de volume.

Iemand ervaring hierin? 

Volgens mij is er ergens een instelling voor audio veranderen bij huppelepup omstandigheden. Ik weet zelf zo niet 123 hoe het precies heet en waar het zit. Dat zal ik in de auto eens moeten bekijken. Ik weet niet precies of die functie datgene doet wat wij nu verwachten. Bij mij blijft momenteel overigens de audio ook net zo hard. Wat zelfs raar is dat ik soms opeens andere piepjes heb dan normaal. Ik snap ook niet hoe dat nou zit.

On 26-2-2021 at 09:23, martn said:

Volgens mij is er ergens een instelling voor audio veranderen bij huppelepup omstandigheden. Ik weet zelf zo niet 123 hoe het precies heet en waar het zit. Dat zal ik in de auto eens moeten bekijken. Ik weet niet precies of die functie datgene doet wat wij nu verwachten. Bij mij blijft momenteel overigens de audio ook net zo hard. Wat zelfs raar is dat ik soms opeens andere piepjes heb dan normaal. Ik snap ook niet hoe dat nou zit.

Helaas niks kunnen vinden. Maar goed, het is niet het einde van de wereld ;)

Als het je echt irriteert en je kunt het niet technisch oplossen dan is dit misschien een idee:

Ik heb ooit een Mondeo gehad met hetzelfde probleem en heb toen over de uitgang van het speakertje een stukje duck-tape geplakt en dat gaf voor mij voldoende resultaat :-)

On 3-3-2021 at 16:32, NeverDespair said:

Als het je echt irriteert en je kunt het niet technisch oplossen dan is dit misschien een idee:

Ik heb ooit een Mondeo gehad met hetzelfde probleem en heb toen over de uitgang van het speakertje een stukje duck-tape geplakt en dat gaf voor mij voldoende resultaat :-)

Leuk idee maar helaas gaat het geluid over de speakers heen ;) En die ga ik niet afpakken😅

On 26-2-2021 at 09:23, martn said:

Ik weet zelf zo niet 123 hoe het precies heet en waar het zit.

Dat is voornamelijk voor het motor/windgeluid: "Adaptive volume", geen idee wat de nederlandse naam is. Mogelijk kan het wel helpen om de boel iets zachter te krijgen in het algemeen.