Jump to content
Fiestaclub.nl
yariwes

Mk7 Metal software op 1.6?

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Fiesta Mk7 Sport 1.6 uit 2010, er zit momenteel 119pk in dit beestje maar ik las ergens (volgens mij ditzelfde forum) dat de Mk7 Metal precies dezelfde motor heeft en dat alleen de software verschillend is, waardoor de 135pk bereikt kan worden. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is deze software naar mijn 1.6 over te zetten om deze extra 15pk te verkrijgen, is dit makkelijk te doen en brengt het verder geen nadelen met zich mee? Ik wacht sowieso nog even hiermee totdat de garantie afloopt en ik aan de auto wen maar ik was alvast nieuwsgierig.

Mvg, Yari

Ja kan echter zal niet helemaal op die pk.s uitkomen De metal heeft een ander uitlaat systeem en luchtfilterhuis het zijn kleine aanpassingen maar  net genoeg voor het laatste beetje extra Voor de rest zijn de motoren injectoren enz gelijk 

Echter bij bepaalde modellen zit een ander gasklephuis alleen waarom en bij welke geen idee 

Just now, BlackFocus said:

Ja kan echter zal niet helemaal op die pk.s uitkomen De metal heeft een ander uitlaat systeem en luchtfilterhuis het zijn kleine aanpassingen maar  net genoeg voor het laatste beetje extra Voor de rest zijn de motoren injectoren enz gelijk 

Echter bij bepaalde modellen zit een ander gasklephuis alleen waarom en bij welke geen idee 

Top! Kan dat extra vermogen ook schade toebrengen aan mijn motor/uitlaat/iets anders? Of is die andere uitlaat en luchtfilterhuis puur om die laatste paar pk te innen en niet zozeer om compatibel met het extra motorvermogen te zijn?

Heb je daarnaast misschien een idee wat het overzetten van de software ongeveer kost?

1 hour ago, yariwes said:

Top! Kan dat extra vermogen ook schade toebrengen aan mijn motor/uitlaat/iets anders? Of is die andere uitlaat en luchtfilterhuis puur om die laatste paar pk te innen en niet zozeer om compatibel met het extra motorvermogen te zijn?

Heb je daarnaast misschien een idee wat het overzetten van de software ongeveer kost?

Nee hoor kan zonder problemen Klopt de uitlaat en filter is voor het laatste beetje extra 
Wat programmeren ,er zijn hier ford mensen die dat voor een leuk prijsje kunnen doen 

14 minutes ago, BlackFocus said:

Nee hoor kan zonder problemen Klopt de uitlaat en filter is voor het laatste beetje extra 
Wat programmeren ,er zijn hier ford mensen die dat voor een leuk prijsje kunnen doen 

Mooi om te horen, ken je toevallig iemand in de buurt van Zwolle/Apeldoorn die dit kan?