Jump to content
Fiestaclub.nl
MMZ

Fiesta 1.25, 82 PK 2009

Recommended Posts

Ik heb dus een 2009, 1.25 Fiesta.

Bij stationair toerental lijkt het alsof een bougie een vonk overslaat.

Bij continue snelheid (gasondersteund) lijk ik het ook te voelen. Verbruik van de auto (90% autosnelweg bij 100km/u) is 1:16.6

De bougiekabels heb ik vervangen.

Bougies lijken goed.

 

Wat zou er loos kunnen zijn?

Welk type bougie hoort er in??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die tijd deed hij het ook al. 

 

Auto is gechipt in Lisse bij Oscar tuning 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag bij de Ford dealer in Schagen geweest.

Computer uitgelezen en nul storingen. Volgens hun betekend dat er geen misfires zijn (geweest). Volgens hun loopt hij goed. Misschien ben ik verwend met Peugeots,  Citroën, VW, BMW en Mercedes waarin ik voor mn werk geregeld in rijdt. 

Ik ben dus niet tevreden over mn auto.

Omdat t een import is, is het onbekend of de distributieriem vervangen is. Dit kost incl de multiriem en spanrollen €450.

Bougies €68 extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, MMZ said:

Vandaag bij de Ford dealer in Schagen geweest.

Computer uitgelezen en nul storingen. Volgens hun betekend dat er geen misfires zijn (geweest). Volgens hun loopt hij goed. Misschien ben ik verwend met Peugeots,  Citroën, VW, BMW en Mercedes waarin ik voor mn werk geregeld in rijdt. 

Ik ben dus niet tevreden over mn auto.

Omdat t een import is, is het onbekend of de distributieriem vervangen is. Dit kost incl de multiriem en spanrollen €450.

Bougies €68 extra.

Dat er geen foutcode,s zijn wil niet zeggen dat de verbranding van alle cylinders goed als dit nog binnen de waardes zit krijg je geen fouten wat de bougies ze kosten niet veel dus de moeite  waard om dit dan weg te strepen als het nog niet naar jou zin is

Bij de distributiesnaar ook meteen de waterpomp meenemen Ik doe zelf ook meteen de thermostaat met de twee pakkingen erbij Want je heb geen temperatuur meter en als de motor niet helemaal op bedrijfs temperatuur kan je ook inhoud problemen krijgen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de dealer:

Multi snaar

Distributieriem 

Waterpomp

Totaal €715!!!!

(Geen olie, geen bougies)

Ik wil wat onderdelen, geen aandelen pakket!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja is niet goedkoop maar je heb dan orginele spullen (heeft mijn voorkeur) Dat is een keuze aan jou waterpomp hoeft niet maar al div keren hele spul vervangen paar maanden later waterpomp lek ! Wat dus dan inhoud de snaar ook weer vervangen moet worden Tis een advies 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De auto gaat volgende weg voor z'n grote beurt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstandig dan kan je een hoop zaken uitsluiten en mogelijk jou probleem opgelost Geef wel aan dat je andere software heb zodat deze niet wordt verwijderend door een update of iets dergelijks 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tip.  Heb t doorgegeven.

Donderdagmiddag brengen 

Vrijdagmiddag kan ik m ophalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto opgehaald bij de garage. 

Het onregelmatige lopen is over !

Het kost veel, maar dan heb je ook wat.

Het zal mij benieuwen of het verbruik nu ook omlaag gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu maak je ons wel heel nieuwsgierig wat het probleem was en waardoor het zoveel kostte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MMZ said:

Auto opgehaald bij de garage. 

Het onregelmatige lopen is over !

Het kost veel, maar dan heb je ook wat.

Het zal mij benieuwen of het verbruik nu ook omlaag gaat.

Zeker wat was nou het probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk combinatie van factoren.

 

Distributieriem had in 2017 vervangen moeten worden. 

Bougies waren wel OEM, maar hoe oud? Gezien de roest wel op leeftijd.

 

Feit is: het is nu opgelost en de komende tijd geen duur motoronderhoud te verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, MMZ said:

Waarschijnlijk combinatie van factoren.

 

Distributieriem had in 2017 vervangen moeten worden. 

Bougies waren wel OEM, maar hoe oud? Gezien de roest wel op leeftijd.

 

Feit is: het is nu opgelost en de komende tijd geen duur motoronderhoud te verwachten.

Mooi zo en nu dan er van genieten 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels 1 tank verder.

Verbruik is nu 1 : 17.8

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou das wel heel zuinig Ga ik niet redden 

Er hij rijdt nu geheel naar wens ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nu het minder koud is, rijdt hij goedkoper???

Ben tot nu toe tevreden.

Houden zo!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

×