Jump to content

Trekhaak Fiesta Mk7.5 Titanium

terb
 Share

Recommended Posts

Voor mijn Fiesta Mk7.5 uit 2015, in titanium uitvoering,  ben ik opzoek naar een trekhaak om te monteren. Na redelijk wat "onderzoek" zie ik bij meerdere fabrikanten (zie lijstje hieronder) dat een titanium variant is uitgezonderd (voor een afneembare trekhaak):

Autohak
Westfalia
Bosal Oris

De 2 fabrikanten waarbij ik ze niet als uitgezonderd zie zijn:

Aragorn
Umbra Rimorchi

Als ik mijn ford vergelijk met een niet-titanium, dan zie ik van de achterkant niet waar dit mee te maken zou kunnen hebben. Wat denken jullie, is het gewoon een kwestie van een van de 2 laatste trekhaken bestellen? Of is er een risico dat die ook niet passen (maar niet specifiek genoemd zijn).

On 6-2-2021 at 20:28, Full Led said:

Op mijn 7,5 uit 2017 heb ik gewoon een trekhaak laten monteren met een kogeldruk van 75 kg. Nooit problemen gehad en gewoon via internet besteld. Weet alleen niet meer waar of wat het merk was.

Hmm, is dit wel een titanium variant?

On 6-2-2021 at 15:49, NeverDespair said:

Als je ff belt met een montagebedrijf en vraagt wat een trekhaak voor jouw auto kost vraag je uiteraard meteen ff welk merk haak er dan onder komt.......

Bijvoorbeeld:  www.trekhaakcentrum.nl

Dan weet je het hè........

Geen slecht idee! Ga ik eens proberen.

Ik heb 'gewoon' een trekhaak gemonteerd onder mijn Mk7.5 Titanium. Het was mij een raadsel waarom het niet zou lukken. Je moet een kleine uitsnede maken in het zwart plastic deel van de bumper dat weer onder de auto vouwt, je ziet er echter niks van.

On 16-2-2021 at 18:20, Spyker said:

Ik heb 'gewoon' een trekhaak gemonteerd onder mijn Mk7.5 Titanium. Het was mij een raadsel waarom het niet zou lukken. Je moet een kleine uitsnede maken in het zwart plastic deel van de bumper dat weer onder de auto vouwt, je ziet er echter niks van.

Dat zelfde idee heb ik ook inderdaad. Nog enig idee welk merk je zelf hebt gekozen?

On 16-2-2021 at 23:51, Razer said:

Ik zou voor een bosal of westfalia gaan ( 2e keus heeft prio ) 

Hierbij weet je zeker wat je aanschaft

Ahja, dankjewel!

On 16-2-2021 at 18:20, Spyker said:

Dit kan om 2 redenen: of je hebt geen trekgewicht op je kentekenbewijs staan (wordt meestal gedaan om te voorkomen dat er extra CO2-uitstoot komt, en dus een duurdere auto in de prijslijst staat) of omdat het vanwege de vorm van de bumper niet past.

Mijn ST had beide problemen, waarbij de 2e door een beetje zagen opgelost is. Ik mag echter geen aanhanger aankoppelen, dan ben ik in overtreding😇

12 hours ago, Jeroen said:

Dit kan om 2 redenen: of je hebt geen trekgewicht op je kentekenbewijs staan (wordt meestal gedaan om te voorkomen dat er extra CO2-uitstoot komt, en dus een duurdere auto in de prijslijst staat) of omdat het vanwege de vorm van de bumper niet past.

Mijn ST had beide problemen, waarbij de 2e door een beetje zagen opgelost is. Ik mag echter geen aanhanger aankoppelen, dan ben ik in overtreding😇

Maximaal trekgewicht is simpel te checken op basis van je kenteken, ovi.rdw.nl. Dat is inderdaad je vertrekpunt. Als dat ok is en er zijn aanbieders die het wel aandurven, dan zou het goed moeten komen lijkt me. Een aanhanger trekken terwijl je dat niet mag is overigens niet verstandig. Kans op controle acht ik niet zo groot zolang je je netjes gedraagt op de weg, maar reken maar dat de verzekering niet thuisgeeft als er onverhoopt iets mis gaat. Dat is dus ook wel van belang om te vermelden als je die auto doorverkoopt.

14 hours ago, Leon Fiesta said:

Als dat ok is en er zijn aanbieders die het wel aandurven, dan zou het goed moeten komen lijkt me.

Mijn ervaring is dat ze aan de balie meer kunnen dan via een standaard formulier op de website. 
ik ben naar trekhaakcentrum.nl gegaan (de lokale vestiging, niet de website) en die konden na een kwartiertje bellen met het hoofdkantoor melden dat het ook bij een ST prima kan, maar dat het trekgewicht uiteraard wel 0kg blijft. 
ik ben niet van plan om er een aanhanger achter te hangen, de kans dat er wat gebeurt is erg klein, maar de gevolgen als het misgaat zijn mij te groot 😐

5 hours ago, Jeroen said:

Mijn ervaring is dat ze aan de balie meer kunnen dan via een standaard formulier op de website. 
ik ben naar trekhaakcentrum.nl gegaan (de lokale vestiging, niet de website) en die konden na een kwartiertje bellen met het hoofdkantoor melden dat het ook bij een ST prima kan, maar dat het trekgewicht uiteraard wel 0kg blijft. 
ik ben niet van plan om er een aanhanger achter te hangen, de kans dat er wat gebeurt is erg klein, maar de gevolgen als het misgaat zijn mij te groot 😐

Krijg je dan niet zo’n exemplaar met een extra blokje/knobbeltje op de haak? Zodat er wel een fietsendrager op kan, maar geen aanhanger? Overigens is bellen/vragen vaak inderdaad helemaal niet verkeerd, maar in de huidige digitale tijd lijken mensen dat wel eens te vergeten haha.

16 hours ago, Leon Fiesta said:

Krijg je dan niet zo’n exemplaar met een extra blokje/knobbeltje op de haak?

Nee, ik heb gewoon de normale versie. Ik ken van bijvoorbeeld de Toyota Prius wel de vierkante versie, daar zal wel vaker een trekhaak voor gekocht worden dan voor een Fiesta ST 

Share

• Create New...