Jump to content
Fiestaclub.nl
Full Led

Uitlaat siertip

Recommended Posts

Wat mij opvalt is dat het uiteinde van de uitlaat bij een Mk8 volledig in het zicht zit terwijl het uiteind bij een mk7,5 onder de auto blijft.

Daarom maar besloten de auto nog wat op te leuken met een siertip. Staat toch weer wat mooier dan dat stuk stalen pijp waar je standaard tegenaan kijkt.

Zodra ik dat ding heb (heb er meerdere besteld) zal ik wat foto's plaatsen. Ik bedoel dus zoiets als Zomaar een voorbeeld of bijvoorbeeld 

Dan weer niet degene met dat blauwe. Te "Johnie"

Dit geldt dan voor een titanium (x) alhoewel ik verwacht dat een trend, active en connected ook dat stalen uiteinde hebben. De St-line; geen idee.

DSC01420.jpg
DSC01421.jpg
DSC01422.jpg
DSC01423.jpg
DSC01425.jpg

Beter toch?!

Had er meer besteld maar die zijn nog niet binne. Mocht iemand interesse hebben na het zien van de foto's dan hoor ik het wel.

Kost iets van 5 euro (afhalen)

Gezien het gebrek aan reacties schijnt niet iedereen het met ons eens te zijn :dikkelol:

12 minutes ago, Full Led said:

Gezien het gebrek aan reacties schijnt niet iedereen het met ons eens te zijn :dikkelol:

Ik ben voor! Even serieus: ziet er netjes uit!

Als ik heel eerlijk ben vind ik het niets, maar goed. Smaken verschillen. Ben benieuwd hoe lang het materiaal goed blijft! Maar voor zo’n prijs kun je het prima weer vervangen als het kapot gaat. (Het normale pijpje vind ik ook niets 😜)

9 hours ago, martn said:

Als ik heel eerlijk ben vind ik het niets, maar goed. Smaken verschillen. Ben benieuwd hoe lang het materiaal goed blijft! Maar voor zo’n prijs kun je het prima weer vervangen als het kapot gaat. (Het normale pijpje vind ik ook niets 😜)

Ik leer graag wat bij en smaken verschillen maar uhhhh.....welke andere optie vind je dan wel een betere keuze?

En inderdaad, het zal geen 10 jaar mee gaan maar een jaartje of 3 a 4 gok ik wel en voor de prijs van 2 liter benzine heb je weer een nieuwe.

Heb ook nog even in Nederland gekeken. Daar kost hetzelfe eindstukje 15 euro. Ik heb daar een fractie voor betaald (ali). Je kunt ook een kwalitatief beter eindstuk kopen. Die overleeft dan de auto maar kost tussen de 60 en 100 euro. Trek je conclusie,

Over het algemeen is de ST line volgens mij een van de meest verkochte uitvoeringen, als ik hier de aanmeldingen zie dan klopt dat volgens mij aardig. En de ST line heeft dat affabriek al voor elkaar 😀 Denk dat dat het gebrek aan reacties mede verklaart.

Ik vind inderdaad die standaard van de ST-Line het mooiste, daarna zeker deze hoor. Stuk beter dan origineel. Alleen vind ik de vorm er nogal Chinees-nep uitzien. Als hij gewoon lekker simpel rond was geweest zoals de ST-Line had je een 9 gekregen. Nu een 6!

Oh, okee... de vorm. Ja, dat is een kwestie van smaak. 

Die vorm heeft mijn voorkeur al was het maar om de montagebeperking. Overigens is die vorm niet kenmerkend voor chinese rommel. Ik schat dat de meeste eindstukken die er te koop zijn geen ronde vorm hebben. Denk 65 v.s 35 %. Velen zijn ook nog dubbel uitgevoerd (van 1 naar 2) en dan zit je ook nog met de montagediameter. De buisdiameter van de Fiesta is aan de forse kant. 62 mm maar liefst. Dat beperkt de keuze ook aanzienlijk. Heb nog wel getwijfeld tussen een chromen versie en een zwarte versie (ovaal).

Overigens geeft een ronde versie waarschijnlijk montage problemen. Dit is mede de keuze voor de ovale tip. Naar links, rechts en onder heb je wel wat ruimte maar naar boven niet echt veel want daar zit de bumper. Omdat een tip altijd groter is dan het origineel kon ik eigenlijk geen ronde vinden die voldoende speling overlieten en dus de bumper raakte aan de bovenkant. Een ovale tip heeft dat probleem niet. Ter verduidelijking:

DSC01426.jpg

Ziet er prima uit. Als het gaat roesten zit er ook zo weer een andere op. Zelf heb ik wel destijds een dure gekocht want ik moest lassen en een st gat opvullen.

Klopt. Denk dat het wel een paar jaar mee gaat voordat de roest toeslaat. Ik heb als hobby cardetailing en dus leg ik er een bescherming over.

Mocht de levensduur tegenvallen dan heb ik er nog een liggen. En daarna zullen we wel zien