Jump to content
Fiestaclub.nl
marco170

Onderdelen in Engeland bestellen

Recommended Posts

2 hours ago, Boris1998 said:

Ik heb nu als probeersel een setje led knipperlichten van ‘ledperf’ besteld. Ben benieuwd hoe die het doen

Ik heb mijn interieurverlichting en kentekenverlichting via Ledperf. Moet zeggen mooi wit licht (geen blauwe schijn) en makkelijk erin te zetten.

7 hours ago, Grumpy91 said:

Ik heb mijn interieurverlichting en kentekenverlichting via Ledperf. Moet zeggen mooi wit licht (geen blauwe schijn) en makkelijk erin te zetten.

Dan heb ik goede hoop dat ze goed werken, de recensies van t bedrijf zijn goed. Als ze nu ook nog vlot bezorgen zou het helemaal top zijn.

Bezorging duurde bij mij een kleine week. Kwam uit Frankrijk namelijk

On 3-2-2021 at 13:09, marco170 said:

Dat verklaart wel alles, wat een gekluns. Je zou toch zeggen dat ze hier toch beter op voorbereid hadden kunnen zijn. Daar gaan mijn lampies....

Tot mijn grote verbazing, heb ik net de lampjes ontvangen van Autobeam. Dus ook die communicatie met de douane gaat blijkbaar niet goed. Maar we blij dat het binnen in

En zojuist gemonteerd, wat een verschil. Echt niet normaal. Dit is een hele goede beslissing geweest

2 hours ago, Grumpy91 said:

Bezorging duurde bij mij een kleine week. Kwam uit Frankrijk namelijk

Ah dat scheelt gelukkig, die zie ik dan snel verschijnen

Ook hier hetzelfde verhaal met autobeam,25 januari aangekomen bij het depot van DPD.

Diverse x contact gehad met DPD, wordt je ook niet wijzer van.

Afwachten maar helaas.

Weet iemand hoe je in contact kan komen met autobeam is volgens mij alleen mogelijk via Facebook wat ik begrijp. 

Adres of telefoonnummer is nergens te vinden.

Bedankt alvast. 

16 hours ago, Boris1998 said:

Tot mijn grote verbazing, heb ik net de lampjes ontvangen van Autobeam. Dus ook die communicatie met de douane gaat blijkbaar niet goed. Maar we blij dat het binnen in

Dat is toch wel weer bijzonder, maar ik heb nog steeds niets gezien. Moest je nog extra kosten betalen?

1 hour ago, M@rio said:

Ook hier hetzelfde verhaal met autobeam,25 januari aangekomen bij het depot van DPD.

Diverse x contact gehad met DPD, wordt je ook niet wijzer van.

Afwachten maar helaas.

Weet iemand hoe je in contact kan komen met autobeam is volgens mij alleen mogelijk via Facebook wat ik begrijp. 

Adres of telefoonnummer is nergens te vinden.

Bedankt alvast. 

Inderdaad alleen via Facebook/messenger.

1 hour ago, marco170 said:

Dat is toch wel weer bijzonder, maar ik heb nog steeds niets gezien. Moest je nog extra kosten betalen?

Inderdaad alleen via Facebook/messenger.

Voor als nog heb ik daar niets over gehoord, het is wel duidelijk dat het bij DPD niet lekker loopt. Het pakketje zelf is ook voor mijn deur gegooid, en de bijbehorende documentatie voor de douane met al mijn gegevens heb ik aan het eind van de straat gevonden.

Wat zegt jouw track and trace nu qua laatste bewegingen? Dan kan ik kijken of het een beetje hetzelfde is als bij mij.

En via messenger zijn ze goed bereikbaar 

13 hours ago, Boris1998 said:

Voor als nog heb ik daar niets over gehoord, het is wel duidelijk dat het bij DPD niet lekker loopt. Het pakketje zelf is ook voor mijn deur gegooid, en de bijbehorende documentatie voor de douane met al mijn gegevens heb ik aan het eind van de straat gevonden.

Dit zou ik eerst melden bij DPD en dan eisen dat ze actie ondernemen. Doen ze dat niet (terugkoppeling is verplicht volgens AVG), dan naar het AP: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/gebruik-uw-privacyrechten/klacht-melden-bij-de-ap Dit valt gewoon onder het onzorgvuldig behandelen van persoonsgegevens en is strafbaar.

36 minutes ago, TristanT said:

Dit zou ik eerst melden bij DPD en dan eisen dat ze actie ondernemen. Doen ze dat niet (terugkoppeling is verplicht volgens AVG), dan naar het AP: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/gebruik-uw-privacyrechten/klacht-melden-bij-de-ap Dit valt gewoon onder het onzorgvuldig behandelen van persoonsgegevens en is strafbaar.

Ik heb het ook zekerweten gemaild, ik snap dat ze het druk hebben en daardoor wat mindere service verlenen. Maar zomaar een pakketje voor de deurzetten zonder toestemming en dus die rondvliegende documentatie dat kan niet de bedoeling zijn.

On 5-2-2021 at 09:57, Boris1998 said:

Wat zegt jouw track and trace nu qua laatste bewegingen? Dan kan ik kijken of het een beetje hetzelfde is als bij mij.

En via messenger zijn ze goed bereikbaar 

Ik keek vanmorgen even naar DPD track&trace en blijkt mijn pakketje in Zwitserland te worden uitgeleverd, wat!?

Een uurtje later gaat de deurbel en wordt het pakketje door DPD bezorgd. Met 6 over elkaar geplakte stickers en exportpapieren in 3-voud.

De doos was licht vervormd maar de inhoud was in orde.

Ik heb verder niets hoeven betalen, dus dat valt dan nog mee. Tenzij er nog een naheffing komt...

35 minutes ago, marco170 said:

Ik keek vanmorgen even naar DPD track&trace en blijkt mijn pakketje in Zwitserland te worden uitgeleverd, wat!?

Een uurtje later gaat de deurbel en wordt het pakketje door DPD bezorgd. Met 6 over elkaar geplakte stickers en exportpapieren in 3-voud.

De doos was licht vervormd maar de inhoud was in orde.

Ik heb verder niets hoeven betalen, dus dat valt dan nog mee. Tenzij er nog een naheffing komt...

Ik zit net even naar mijn track and trace te kijken en daar staat inderdaad ook dat ik het pakketje heb ontvangen in Zwitserland, en dat ik er zelfs voor getekend heb. DPD klopt dus van geen kanten. Maar wel fijn dat je het eindelijk binnen hebt.

wat heb je besteld eigenlijk van Autobeam als ik vragen mag?

30 minutes ago, Boris1998 said:

Ik zit net even naar mijn track and trace te kijken en daar staat inderdaad ook dat ik het pakketje heb ontvangen in Zwitserland, en dat ik er zelfs voor getekend heb. DPD klopt dus van geen kanten. Maar wel fijn dat je het eindelijk binnen hebt.

wat heb je besteld eigenlijk van Autobeam als ik vragen mag?

Ja, heel vreemd en ik heb ook nergens voor hoeven tekenen. Ik heb de sequentiele knipperlichten in de zijspiegels en de led-lampen voor de mistlampen besteld.

Heb de hoop maar opgegeven dat het op korte termijn wordt geleverd.

Ligt al 12 dagen in het depot van DPD.

Volgens DPD hebben ze 5 werkdagen nodig om te leveren. 

Het zal wel,niet echt geloofwaardig meer. 

Via MasterCard geld maar terug zien te krijgen ter zijner tijd.

Bestel voorlopig niets meer in de uk.

1 hour ago, Grumpy91 said:

Jullie zijn niet de enige. Blijkbaar kampt iedereen met dit soort problemen:

https://nos.nl/artikel/2367583-import-stokt-door-brexit-zending-zwerft-al-een-maand-rond-bij-douane.html

Die fles whiskey ( zie link) is al veel langer onderweg. Is van 1973 en 43 jaar oud. dat betekend dus dat het etiket in 2016 actueel was. 5 jaar verder en nog niet geariveerd......dat betekent dus dat jullie de spulletjes medio 2026 mogen verwachten of ben ik nu erg pesimistisch? {sleepy}

2 minutes ago, Full Led said:

Die fles whiskey ( zie link) is al veel langer onderweg. Is van 1973 en 43 jaar oud. dat betekend dus dat het etiket in 2016 actueel was. 5 jaar verder en nog niet geariveerd......dat betekent dus dat jullie de spulletjes medio 2026 mogen verwachten of ben ik nu erg pesimistisch? {sleepy}

Ras-optimist hahaha

Bij deze een update status pakketje autobeam via DPD 

Om te lachen,18 januari besteld en 5 februari afgeleverd bij de heer A Jansen in Zwitserland.

Wat moet je ermee. 😠😠

Ze gaan het weer uitzoeken bij die geweldige firma. 

Wat een zooi daar. 

Wacht het maar weer af. 

Nou zojuist mijn LED knippers uit Frankrijk ontvangen ook. Ondanks het weer heb ik deze toch binnen een week ontvangen. 

ondertussen ook nog veel meer verhalen gehoord over het rare handelen van DPD. Hopen dat het snel is opgelost

Zelf ook via Autobeam iets besteld 6-2 via de site van DPD zou morgen geleverd gaan worden.

Is vandaag door douane gecontroleerd ben benieuwd 

On 6-2-2021 at 14:43, marco170 said:

Ja, heel vreemd en ik heb ook nergens voor hoeven tekenen. Ik heb de sequentiele knipperlichten in de zijspiegels en de led-lampen voor de mistlampen besteld.

Hoi Marco,

Had hetzelfde als jou besteld en nu vandaag ontvangen.

1e zending was ook in Zwitserland afgeleverd en getekend door A Jansen. 😠

Moest nog wel ff 17,50 aan invoerrechten en administratie bij betalen. 

Maar goed het is zo. 

Wil je aub eens hier laten weten hoe het monteren van de lichten in zijn werk ging. 

Heb wel wat gezien op YouTube maar hoor of lees het liever van iemand uit de praktijk.

Bedankt alvast, Mario

Ik heb iets bij Mountune besteld, uit de UK. Het is maandag verzonden en vandaag al onderweg naar mijn huis. Het kan dus gelukkig wel snel. 

5 hours ago, martn said:

Ik heb iets bij Mountune besteld, uit de UK. Het is maandag verzonden en vandaag al onderweg naar mijn huis. Het kan dus gelukkig wel snel. 

Zeker, maar er zijn altijd excessen.

Let wel op de invoerkosten, wat bij burton power besteld..en mag nog even douane kosten aftikken

1 hour ago, Razer said:

Zeker, maar er zijn altijd excessen.

Let wel op de invoerkosten, wat bij burton power besteld..en mag nog even douane kosten aftikken

Yes, die kreeg ik al voordat het pakketje überhaupt de UK had verlaten. Linkje vanuit DHL met de kosten. Ging erg makkelijk. Wel zal ik zelf zo min mogelijk uit de UK bestellen.