Full Led Posted January 27, 2021 Report Share Posted January 27, 2021 Ter info: Instructievideo Blijft me tegenstaan dat je een band na gebruik van dit setje moet weggooien en ook weer nieuw potje schuim moet kopen. Al snel een kostenp[ost van meer dan 100 euro. Daarnaast blijft het maar de vraag of het werkt gezien dit filmpje Dit terwijl je de lekke band voor 25 euro kunt laten repareren als er een spijkertje of zo in het loopvlak zit. Nog los van het gedoe met die smurrie op kleding en velg bij het gebruik van het setje. Edit; Mijn buurman had een maand of twee geleden ook een lekke band en had met een gelijk soort set zijn band "gerepareerd". Er was ook van dat schuim op zijn velg terecht gekomen en dit had de beschermende laklaag aangetast. Gevolg was een lelijke/uitgebeten plek en dus een velg die gerestoreerd moest worden. Ik ben blij dat ik een reservewiel, krik en momentsleutel heb gekocht ter vervanging van dit setje. Dat voor 75 euro op marktplaats. Nu maar hopen dat deze exercitie voor niet was want dan heb ik geen lekke band. Nog iemand interesse in dat setje? Ik heb er nog een liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted January 27, 2021 Report Share Posted January 27, 2021 Heb je daar ook die opbergbak bij die onder je vloer ligt? Toevallig .er sleepoog er ook bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 27, 2021 Author Report Share Posted January 27, 2021 Ja, allemaal. Momentsleutel wel ergens anders gekocht maar die 75 klopt. Ongebruikte set maar niet nieuw. Maar dat trekoog en trechtertje zitten al bij het schuimsetje dus die heb je al. Eigenlijk heb je alléén een reservewiel, krik en wielmoersleutel nodig. Dat betekent dat je het al terugverdient hebt na 1 lekke band. Heb er zelf 3 gehad in de laatste 2 jaar 😖. Meesten mensen bedenken dit pas als ze langs de kant staan te klooien. Had ik toch maar eerder..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted January 27, 2021 Report Share Posted January 27, 2021 Ik heb een auto gekocht voor mijn vrouw en daar ligt niets in. Wel handig als ik hem ooit verkoop dat er wel wat in ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 27, 2021 Author Report Share Posted January 27, 2021 ik heb nog een reservewiel liggen. Deze Ook nog een trekoog en een trechter. Eventueel ook dat setje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 27, 2021 Author Report Share Posted January 27, 2021 1 hour ago, pwaltman said: Ik heb een auto gekocht voor mijn vrouw en daar ligt niets in. Wel handig als ik hem ooit verkoop dat er wel wat in ligt. Ook handig bij een lekke band😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted January 28, 2021 Report Share Posted January 28, 2021 Zeker maar heb gewoon 1 zomer-of winterwiel achterin liggen dus repareren hoef niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 28, 2021 Author Report Share Posted January 28, 2021 12 hours ago, pwaltman said: Ik heb een auto gekocht voor mijn vrouw en daar ligt niets in. Wel handig als ik hem ooit verkoop dat er wel wat in ligt. 11 hours ago, Full Led said: ik heb nog een reservewiel liggen. Deze Ook nog een trekoog en een trechter. Eventueel ook dat setje. Dacht meer aan de auto van je wederhelft.😄😄😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted January 28, 2021 Report Share Posted January 28, 2021 16 hours ago, pwaltman said: Heb je daar ook die opbergbak bij die onder je vloer ligt? Ik heb die opbergbak zelf meteen weggegooid, kost achterlijk veel ruimte. Volgens mij heb ik het reservewiel nu ook 'op de kop' in de uitsparing liggen, als ik me niet vergis ligt origineel de krik onderin de bak en leg je het wiel daar overheen (dus buitenzijde van de band naar boven). Ik heb dat andersom gedaan, de velg van het reservewiel is dus meteen mijn opbergvak. Je kan het wiel nog steeds vastzetten met de bout die er bij hoort. De krik heb ik vervolgens vastgezet met een spanbandje, volgens mij zat die ook al bij de auto. Sleepoog en het standaard gereedschap van de auto heb ik in een doek gewikkeld en ligt bij in het wiel gepropt. En nu komt de grap: door deze layout heb ik extra ruimte onderin mijn kofferbak. De trekhaak past daar precies bij in, en is ook met het spanbandje vast te zetten. Op die manier heb ik 'm altijd bij me en ligt 'ie niet door de kofferbak te sjoelen. Aanvullend ook nog wat extra gereedschap, paar spanbanden, werkhandschoenen en een sleepkabel er onderin gepropt. Opgeruimd en rammelvrij 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 28, 2021 Author Report Share Posted January 28, 2021 Ik heb een combi van de 2 gedaan. Het reservewiel ligt met "de binnenkant naar boven" in de uitsparing en zit vast met een M6 bout tegen het stuiteren. In de uitsparing van het wiel zit dat tempex ding met daarin weer de krik, sleepoog, trechter en wielmoersleutel. Die laatste heb ik overigens verwijderd want vervangen door momentsleutel. Dan blijft er nog genoeg ruimte over voor de trekhaak, wat lappen en handschoenen. Sleepkabel, accukabels, zeil, houten plankje voor onder de krik, gevarendriehoeken, reservelampjes, verbandtrommel, momentsleutel en wat gereedschap passen daar niet meer in en dus een opbergtas gekocht waar dat wel in kan. Deze zit met klittenband tegen de zijkant. Zo zit alles goed vast en schuift niet door je auto. Ook rammelt er verder niets want daar ben ik allergisch voor. Als je standaard niet de inhoud van de tas meesleurt dan kun je die tempex opbergbak goed weglaten en de spullen opbergen zoals Leon aangeeft want dat scheelt inderdaad een hoop ruimte. De hoeveelheid goederen die ik wens mee te nemen passen daar allemaal niet in en dus de oplossing met de opbergtas gekozen. Al met al netjes opgeruimd en toch alles bij de hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted January 28, 2021 Report Share Posted January 28, 2021 2 hours ago, Full Led said: Ik heb een combi van de 2 gedaan. Het reservewiel ligt met "de binnenkant naar boven" in de uitsparing en zit vast met een M6 bout tegen het stuiteren. In de uitsparing van het wiel zit dat tempex ding met daarin weer de krik, sleepoog, trechter en wielmoersleutel. Die laatste heb ik overigens verwijderd want vervangen door momentsleutel. Dan blijft er nog genoeg ruimte over voor de trekhaak, wat lappen en handschoenen. Sleepkabel, accukabels, zeil, houten plankje voor onder de krik, gevarendriehoeken, reservelampjes, verbandtrommel, momentsleutel en wat gereedschap passen daar niet meer in en dus een opbergtas gekocht waar dat wel in kan. Deze zit met klittenband tegen de zijkant. Zo zit alles goed vast en schuift niet door je auto. Ook rammelt er verder niets want daar ben ik allergisch voor. Als je standaard niet de inhoud van de tas meesleurt dan kun je die tempex opbergbak goed weglaten en de spullen opbergen zoals Leon aangeeft want dat scheelt inderdaad een hoop ruimte. De hoeveelheid goederen die ik wens mee te nemen passen daar allemaal niet in en dus de oplossing met de opbergtas gekozen. Al met al netjes opgeruimd en toch alles bij de hand. Wezenlijke zaken als een verbandtrommel en gevarendriehoek moet je m.i. ook niet onder de vloer verstoppen. Als je kofferbak vol zit met zooi dan heb je dat spul snel nodig. Accukabels heb ik standaard niet bij me, die liggen in de garage. Als dat een issue wordt, dan moet de pechhulp maar op komen draven. Voor de momentsleutel geldt hetzelfde, ik heb de standaard moersleutel bij me. Plankje voor onder de krik is wel een idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 28, 2021 Author Report Share Posted January 28, 2021 Ach, zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen en soms zit er een handige tip tussen (plankje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts