Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Meursnl

Ford fiesta mk7 1.6 ti vct motor stottert

Recommended Posts

Hallo ik heb een probleem met mijn fiesta. Het begon dat de motor met een koude start slecht liep, het toerental terug liet vallen rond de  800 toeren en dan langzaam op gang kwam, en ging schommelen tussen de 1200 en de 1600 toeren.Ik ben met dat probleem naar de dealer geweest en kreeg de auto de volgende dag terug, er werd gezegd dat de monteur niks raars heeft gezien of gemerkt (terwijl het al weken duidelijk merkbaar was) de monteur had de bougies vervangen en injectie reiniger bij de bezine gedaan kosten 230 euro. Hiermee zou het probleem oplost zijn volgens de baliemedewerkster. De volgende dag ik start de auto het zelfde probleem tevens merk ik nu tijdens het rijden met een warme motor dat de auto soms stottert, als je bijv.uit een bocht komt en je trekt vanuit wat lagere toeren op dan schokt de hele auto soms.(Dit is ervoor nooit geweest!)Ik ben de volgende dag terug naar de dealer gegaan met dit probleem, ze hebben er opnieuw naar gekeken en het was de monteur nu ook opgemerkt dat de motor slecht liep met een koude start en afentoe schokt.Nu kreeg ik mijn auto de dag erna weer terug en ze hebben  mijn gaskleppenhuis gereinigd ( ik kreeg wel meteen de opmerking moet die nu nog eens gereinigd worden dan is het beter om een nieuwe te  installeren en de koste daarvan zouden rondom 400 euro zijn)de koste voor de gasklep reininging is 220euro.Nu is het probleem met de koude start opgelost maar het stottere nog steeds niet en dat heeft de auto voor die naar de garage ging nooit gedaan.Door dit hele verhaal en de kosten die er bij komen kijken 450 euro heb ik niet echt vertrouwen in deze ford dealer aangezien ik nu meer geld kwijt ben aan allerlei reinigings werkzaamheden dan dat een nieuw gaskleppenhuis kost. Nu is mijn vraag: wat zou het stottere kunnen veroorzaken na dat ze de bougies hebben vervangen en de injectie reiniger erin hebben gedaan? Kan ook zo zijn dat het er helemaal niks mee temaken heeft en toeval is? Of moet ik nu alsnog mijn gaskleppenhuis vervangen? Ik hoor graag wat jullie mening hierover is!

Het gaat om een ford fiesta mk7 1.6ti vct uit 2009 

Mvg

Dennis Meurs

Sign in to follow this