Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Is ergens een lijst te vinden voor de Fiesta MK7.5 van wat uitleg bij alles wat wat is in FORscan? Kom er niet helemaal uit wat wat betekend exact (en wat het dus doet) en het FORscan forum maakt me niet heel veel wijzer nog. En ben met sommige dingen niet zo van het trial and error principe (meestal wel, met de auto liever niet).

Ja zou handig zijn

Op het focusforum is er ook een topic over voor de MK4 

Petje af voor de mannen die dat doen ik zou het wel willen maar heb er geen tijd voor 

Ik heb ooit een topic opgezet over het gebruik van diagnostiek met gebruik van een notebook. De basis voor het gebruik van FORscan kun je hier wel uithalen. Belangrijkste is dat in geval je wijzigingen in de autoconfiguratie wilt doen dit alleen kan met een notebook met W10.

Verder kun je er altijd een mailtje aan wagen richting Tomsk, Alex Savin denk ik, of ze overzichten hebben per autotype.

20 hours ago, Grumpy91 said:

Is ergens een lijst te vinden voor de Fiesta MK7.5 van wat uitleg bij alles wat wat is in FORscan? Kom er niet helemaal uit wat wat betekend exact (en wat het dus doet) en het FORscan forum maakt me niet heel veel wijzer nog. En ben met sommige dingen niet zo van het trial and error principe (meestal wel, met de auto liever niet).

Bedoel je hoe forscan werkt, want dan heeft allesklusser inderdaad een goed topic, als je wilt weten wat af-fabriek zou moeten kunnen in de centrale configuratie instellingen (IPC Main/BCMii backup) kan ik dat wel uit IDS halen aangezien ik ooit de moeite heb genomen die data te decrypten (sleutels zitten er gewoon bij, is alleen even zoeken hoe het werkt). 

Wellicht kan je zelf een sheet maken en die bijhouden met wat je vind?

Hoe Forscan werkt ben ik nu wel beetje achter (nog echt lang niet achter alles). Gaat mij voornamelijk om dat ik niet altijd begrijp wat iets betekend of wat het moet doen e.d.. Gaat zich voornamelijk om de instellingen die af-fabriek al staan ingesteld (en soms dus uit staan terwijl de auto het wel heeft/kan).