Jump to content
Fiestaclub.nl
Dylan-

MK6 1.3 - Motormanagement lampje blijft opeens branden

Recommended Posts

Woon en werk momenteel in de UK en heb mijn Ford Fiesta MK6 hier, nu wilde ik net naar de supermarkt echter blijft opeens het lampje motormanagement branden.

Wat kan dit zijn en hoeveel zou een reparatie kosten?

Kan ik tijdelijk nog kleine stukjes rijden?

Waarschuwingslampen motor

Als de motorstoringslamp blijft branden nadat u de motor hebt gestart, heeft het on-board diagnosesysteem (OBD) een storing in het emissieregelsysteem gedetecteerd. Lees de paragraaf over on-board diagnose (OBD) in het hoofdstuk over brandstof en tanken voor meer informatie over het repareren van uw auto.

Als de lamp knippert, slaat de motor over, wat schade aan uw katalysator kan veroorzaken. Rijd rustig (vermijd snel optrekken en hard afremmen) en laat uw auto onmiddellijk repareren door een erkende dealer.

WAARSCHUWING

Als de motor bij hoge uitlaattemperaturen overslaat, kan er schade aan de katalysator, het brandstofsysteem, de vloerbedekking binnenin of andere delen van de auto ontstaan, wat brand kan veroorzaken. Neem contact op met Ford Assistance Laat uw auto zo snel mogelijk controleren.

De motorstoringslamp gaat branden als u het contact eerst aanzet voor u de motor start, om het lampje te controleren en om te laten zien of de auto klaar is voor testen tijdens inspectie/onderhoud (I/M).

Normaal gesproken blijft de motorstoringslamp aan tot u de motor start, waarna de lamp vanzelf dooft als er geen storingen of defecten zijn gevonden. Als de motorstoringslamp echter na 15 seconden acht maal knippert, dan is de auto niet klaar voor I/M-testen. 

Zo snel mogelijk laten nazien en de fout laten uitlezen. Mocht de DIS-bobine de storing veroorzaken absoluut niet verder rijden want dat kan een defecte PCM tot gevolg hebben.

Oke dankje ga het morgen meteen doen, zou ik nog wel kleine stukjes kunnen rijden?

Laten uitlezen, dit is gissen wat het kan zijn. Je kan never nooit weten wat iets kost aan de hand van een lampje en geen beschrijving

En je weet wat ze zeggen, gissen is missen

Hee bedankt voor de reacties, vreemd genoeg is de foutmelding opeens verdwenen... Ben geen expert maar zou het een vervuilde sensor kunnen zijn?

1 hour ago, Dylan- said:

Hee bedankt voor de reacties, vreemd genoeg is de foutmelding opeens verdwenen... Ben geen expert maar zou het een vervuilde sensor kunnen zijn?

Of water ergens tussen, in een connector bijvoorbeeld?