Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Spannend dus haha. Als ik of zelf Forscan heb gekocht (ofja, kabel) of het ga laten doen, dan komen we erachter 😛 Maar hoe ik zo zie op youtube wijst forscan redelijk zichzelf met waar je dingen vind enzo.

Er zijn inmiddels best veel forumleden die er mee rommelen, dus het is zeker goed te doen.

Als ik het lees, en je ziet termen als ELM327 APIM, IPC, etc voorbijkomen, denk je ingewikkeld allemaal.

Maar als je het programma voor je neus open hebt staan, valt het allemaal reuze mee.

Wat betreft de DRL icm de achterlichten, dit schijnt bij een sport en ST-line te kunnen.

Jaa precies, er komen allerlei termen voorbij maar hoe ik ook zag op youtube viel het best mee hoe moeilijk het is.

Als de ST-Line het kan, dan heb ik geluk haha. Zit er inderdaad aan te denken zo'n kabel te kopen om het zelf te kunnen doen. Wil namelijk ook nog wel wat meer functies veranderen namelijk (zoals deuren die automatisch op slot gaan bij het rijden). En je zou ook kunnen instellen dat je ramen dicht gaan automatisch als je de auto op slot doet?

Ja, gewoon een ELM kopen, kost weinig.

En als je handig ben met de computer, gaat je dat vast lukken.

Automatic locking kun je veranderen, en met global open/close kun je de ramen met je afstandsbediening openen en sluiten.

Ze gaan niet automatisch dicht als je de auto op slot doet.

Okee. Ga dat dan wel uitvogelen allemaal. De stekker wat jij zei die je hebt, die past op de MK7.5?

Dat is waar, maar die kost (in vergelijking tot jouwe) bijna het dubbele. En een schakelaartje bedienen lukt me nog wel (ga ik vanuit). Wat betekend eigenlijk ELS, MS en HS?

De precieze betekenis weet ik niet, maar het verschil tusen de ELM en de ELS is: de ELM heeft een schakelaar en de ELS schakelt automatisch tussen MS en HS

MS staat voor Midspeed CAN en HS voor High speed CAN

7 minutes ago, Grumpy91 said:

Dat is waar, maar die kost (in vergelijking tot jouwe) bijna het dubbele. En een schakelaartje bedienen lukt me nog wel (ga ik vanuit). Wat betekend eigenlijk ELS, MS en HS?

Je hebt ook goedkopere: https://nl.aliexpress.com/item/32816614218.html

Maar weet niet of dat wat is.

Als je die bij Autowolf besteld, kun je er deze week al mee beginnen😀

Had ze inderdaad gezien op Ali. Nu zal die van Autowolf waarschijnlijk uit zo'n zelfde fabriek komen in China, toch ergens zegt me dat ik liever 30 euro uitgeef dan 12 en dan nog in elkaar moet zetten (en werkend krijgen vooral)

Waarschijnlijk zal die van Ali het ook prima doen, maar ik had hem toen bij Autowolf besteld, omdat ik hem gewoon snel wilde hebben😁

10 hours ago, keesevo said:

Heb je ook al op het Focusclub forum gevraagd?

Wat voor type Focus is het?

Ik heb zelf voornamelijk ervaring met de MK7.5 , met vrij simpele aanpassingen, zoals: doorlock, mistlampen, tripcomputer en global open/close, en de achteruitrijcamera. Dit pas ik bij een Fiesta allemaal aan in de IPC:

DRL.png

Met een Focus heb ik niet veel ervaring, dat moet weer in de PCM o.i.d.( is alweer 2 jaar geleden dat ik het gedaan heb, dus weet het niet meer precies) alleen een keer de trailermodule en de doorlock aangezet bij de MK 3.5 van mijn vrouw.

Maar als je echt niemand kunt vinden, ben ik bereid er naar te kijken.

In het slechtste geval kost je dat een ritje Utrecht.

Ik had gister de vraag voorgelegd op het focus forum maar nog niemand op gereageerd.

het is een focus st 2016

11 hours ago, keesevo said:

Maar ik zie ook dat het bij TristanT met een MK7.5 uit 2017 wel werkt.

Zoals ik net gepost heb in het andere topic: Alleen als ik stil sta (zonder handrem). Ik gok dat ik een instelling verkloot heb waardoor het gebeurt. Als je de auto in "Noordse/Noorwegen" modus kan plaatsen zou het moeten kunnen aangezien het daar verplicht is. Het is mij echter niet bekend hoe dat kan.

1 hour ago, polly said:

Ik had gister de vraag voorgelegd op het focus forum maar nog niemand op gereageerd.

het is een focus st 2016

Dan wachten we even af.

Je hebt iig wel hetzelfde model 3.5 zoals mijn vrouw heeft

Via Forscan me gisteravond wel al gelukt om de deuren te vergrendelen tijdens rijden. Nu nog uitzoeken waar ik het vind van de verlichting. En wil ook eens kijken hoe het zit met de regensensor (als ik toch bezig ben). Iemand die me misschien wat opweg kan helpen?

30 minutes ago, Grumpy91 said:

En wil ook eens kijken hoe het zit met de regensensor (als ik toch bezig ben)

Heb je die al of wil je die nog inbouwen?

Volgens mij zit die er wel in, straks even nakijken op welke plek die zit (en of ik m erin heb zitten), volgens mij linksboven toch?

52 minutes ago, Grumpy91 said:

Volgens mij zit die er wel in, straks even nakijken op welke plek die zit (en of ik m erin heb zitten), volgens mij linksboven toch?

Semi-transparant rondje naast de auto-stop camera. Geen idee of het link/rechts is. De ruitenwisser gaat er overheen dacht ik.

3 minutes ago, TristanT said:

Semi-transparant rondje naast de auto-stop camera. Geen idee of het link/rechts is. De ruitenwisser gaat er overheen dacht ik.

Thnx! Zal straks eens kijken als ik klaar ben met werken of er wat zit 😛 wist wel dat t 1 van de bovenste zou zijn haha

Ook mogelijkheid,dab+radio modul plaatsen,ook via forscan te activeren,iedee  ???

3 minutes ago, Bnz said:

Ook mogelijkheid,dab+radio modul plaatsen,ook via forscan te activeren,iedee  ???

Zeker een idee! Alleen dan iemand nodig die me module kan plaatsen+aansluiten 😛

14 minutes ago, Grumpy91 said:

Thnx! Zal straks eens kijken als ik klaar ben met werken of er wat zit 😛 wist wel dat t 1 van de bovenste zou zijn haha

Kan er ook boven zijn, het is even geleden dat ik het ding van dichtbij bekeken heb.

2 hours ago, TristanT said:

Dit zijn de sensoren die ik heb zitten. In het rondje zit niks, in de bovenste zitten 2 lenzen en in de onderste 1 sensor/lens.

Ik was ff in de war met onze Focus thuis, die heeft 2 (dacht) rondjes boven en 1 grotere vierkante eronder.