Jump to content
Fiestaclub.nl
forcedmarcel

Ford fiesta vignale klok

Recommended Posts

Hoi ford leden

Het volgende doet zich voor. 

Telkens na het instellen van de juiste tijd staat de tijd de volgende dag een uur vooruit. 

Heb alle instellingen die met tijd te maken hebben al uitgeprobeerd maar telkens een uur vooruit. 

Iemand een tip 😁

Groet marcel

Heb je het automatisch aanpassen van de klok aan staan? Wellicht dat die optie roet in het eten gooit?

Martn.

Heb alle tijds instellingen aan/uit gehad. Maar blijft een uur vooruit staan de volgende dag

30 minutes ago, forcedmarcel said:

Hoor net van mijn vrouw dat die uur vooruit gebeurd als de navigatie gebruikt wordt

Staat "set clock to gps time" aan toevallig? Of de nederlandse variant.

17 minutes ago, TristanT said:

Staat "set clock to gps time" aan toevallig? Of de nederlandse variant.

Daar zit ik ook aan te denken, en eventueel de optie zomertijd aan of uit. Weet even niet of dat in te regelen is in deze auto’s, maar daar liep ik tegenaan bij de aftermarket navi in mijn vorige auto

9 hours ago, Leon Fiesta said:

Daar zit ik ook aan te denken, en eventueel de optie zomertijd aan of uit. Weet even niet of dat in te regelen is in deze auto’s, maar daar liep ik tegenaan bij de aftermarket navi in mijn vorige auto

Mijn versie heeft daar inderdaad problemen mee. Vandaar. Ik vermoed dat het iets soortgelijks is op de Mk8.

5 minutes ago, TristanT said:

Mijn versie heeft daar inderdaad problemen mee. Vandaar. Ik vermoed dat het iets soortgelijks is op de Mk8.

Het is eigenlijk pas begonnen na de systeem update van. Sync 3.3 naar 3.4 en van kaart F7 naar F9. 

1 hour ago, forcedmarcel said:

Het is eigenlijk pas begonnen na de systeem update van. Sync 3.3 naar 3.4 en van kaart F7 naar F9. 

Het is voor mij ook even 'gokken' op afstand nu, heb die update nog niet afgerond zelf. En heb het instellingenmenu niet volledig in m'n hoofd zitten ;) Maar je zou eens kunnen checken of er een GPS-tijd wordt overgenomen, of de juiste tijdzone is ingesteld eventueel en/of je handmatig moet overschakelen tussen zomer- en wintertijd (en of die keuze dan juist is). Volgens mij zijn dit de zaken die je zelf in de hand hebt. Als het softwarefout is houdt het op natuurlijk, dan zou daar een update voor moeten komen bijvoorbeeld.

Bedankt allemaal. 

Heb inmiddels afspraak staan bij ford. 

Auto zit nog 1 1/2 jaar in garantie. 

Komen plots meer problemen aan het licht na deze update. 

Navigatie blijft hangen

Rechter voor portier werkt keyless entry dan weer wel/niet

Klok. 

Laat nog horen wat de oorzaak is geweest. 

Groet marcel

Had hier hetzelfde met de klok na de update, maar eenmalig herstellen lijkt vooralsnog afdoende. Zal t even in de gaten houden.