Jump to content

Powerflex motorsteun st180

Ned
 Share

Recommended Posts

Zojuist de powerflex steun de onderste RMM binne uit UK.  Heeft ruim een maand geduurd maar eindelijk binnen. Wil mijn ervaring delen en ook even advies. 

De montage was eigenijk best simpel en ook natuurlijk veel howtoo video gekeken op YouTube. Ik heb een compleet set gekocht dus met bracket en al. Sommige youtubers geven aan 50nm sommige 70nm op de twee bouten. Merkte dat de grote wel wat power kan hebben, zit tussen een frame, maar de kleintje voor die heb ik maar iets minder power gedaan wat uiteindelijk rond de 40nm zat. Want merkte dat die rubber best in mekaar word gedrukt als je hier veel kracht op zet. Leek mij niet goed, advies is welkom hierbij!

En bij eerste start merk je meteen dat er iets anders is, gaat een trilling door de auto en start gewoon anders, heb de road versie van powerflex de gele grote en kleine paarse rubber. Toen even snel een proefritje en je merkt meteen weer verschil, ook al is het minimaal maar het voelt gewoon beter in balans. Schakelen gaat ietsje beter en voelt gewoon degelijker op 1 of ander manier, moeilijk te omschrijven. Zit het tussen me oren? 

Kreeg wel meer kabaal uit de dashboard kastje door de trilling bij bepaalde toeren, zo rond de 1600 toeren en alleen in de 2de, maar dit werd wel snel minder, heb trouwens niet meer dan 10 kilometer gereden dus ga ervan uit dat het nog moet uitzetten.  Wel merk ik dat de uitlaat heel iets anders bromt bij stationair, hier graag ook advies als iemand dit weet. Het is zeg maar normaal een strak monotoon geluid, en nu is het brom brom  en een pauze en weer brom brom. Misschien nieuwigheid? 

Zal zekers na een tijdje inrijden nog een update geven maar voor nu redelijk tevreden ermee. 

• 2 weeks later...

Yep voelt allemaal wat strakker, trilling zit er nog wel bij lage toeren bij het optrekken en in de 2e versnelling iets, het is alsof er iets los zit achter de radio/dashboardkastje. Ach maar ja, is maar iets dus en rest is superb verbetert. 

Zoals belooft een update: 

Als je een chiptuning of een obd erop hebt en je fiesta heeft veel meer power dan is zo'n motorsteun zeker een aanrader. Het brengt de kracht veel beter op de wielen, schakelt iets wat beter/anders. Eigenlijk kun je het beschrijven alsof je op de sport stand zet, alles word iets wat strakker, motor geluid die veranderd iets, samen met de uitlaat geluid. Rijd veel sportiever allemaal. 

Maar helaas heb ik het gister onderweg gehaald en vervangen met de orginele weer, dit omdat bij mij ten eerste nog niet gechipt is. Rijd veel kilometers en Daarnaast had ik ook veel kabaal/vibratie achter de dashboard vandaan bij lage toeren in de 1ste en 2e versnelling. Stilstand stationair niks geen trilling. Ik heb zoals eerder beschreven de moeren vd steun met de hand vastgezet, later heb ik mezelf een goede momentsleutel gekocht en toen volgens waarden vastgedraaid, de trilling werd toen veel, veel erger. En zelfs de uitlaat begon binnen de auto te vibreren als een gek. Daarom gister eruit gehaald. Kabaal was ook meteen weg. Ik heb het te koop gezet want chippen ga ik waarschijnlijk toch niet doen en ik irriteer me aan de minste vibratie in de auto dus voor mij ongeschikt. Als die toch blijft liggen dan probeer ik het van zomer nog een keer, zit er met 30 min onder dus. 

Dus hier de gouden tip! Heb je last van trilling dan draai het niet te vast. 

Even toch weer een update:

Paar dagen later miste ik het toch een beetje en dacht ga het erweer inhangen. Zo gedacht en gedaan, dit keer geen momentsleutel gebruikt,  gewoon met hand power. Vast=vast principe, En moet zeggen dat de trilling er nog iets zit maar zeker niet zo extreem als ik toen met de momentsleutel had vastgezet. Uitlaat ook geen vibratie meer. Gelukkig maar want is en blijft een beter auto met dat ding eronder. 

• 4 months later...

Even update:

misschien handig voor diegene die er ook last van hebben. 

Gekraak bleef aanhouden vooral bij het optrekken in 1ste en als je langzaam drempel nam in de 2de versnelling. Trouwens met orginele motorsteun was gekraak er ook maar minimaal. 

Geluid kwam beetje onder bij de passagiers/dashboard kastje vandaan, tenminste dit dacht ik altijd. Tot ik een keer toevallig luid en duidelijk het geluid achter de binnenspiegel hoorde, het omhulsel/Kapje wat achter de binnenspiegel zit die was tegen het raam aan trillen. Pffff hèhè. 

Kapje voorzichtig eraf gehaald, tochtstrip bij de gamma netjes langs de contouren vd raam/kapje geplakt, kapje er weer op en hoppa geen gekraak meer. 

Heerlijk rijden nu! Zonder irritatie haha.