Leon Fiesta Posted January 13, 2021 Report Share Posted January 13, 2021 Even daarop inhakend. Ik wil er geen verkooppraatje van maken, ik heb ook geen aandelen, ik ben er ook niet tot in den treure in gedoken. Maar even vanuit mijn visie gezien: Chiptuning Twente (= Mobile Chiptuning Nederland) neemt de garantie ook over. En ik weet van Chiptuning Twente dat zij ook direct voor dealers werken. Bijkomend voordeel (in ieder geval voor mij, weet niet of dat de standaard is): ik heb zowel de originele als de gemodificeerde software ontvangen. Uiteraard als bestand waar ik zelf niks mee kan, maar mocht de getunede software ooit overschreven worden om wat voor reden dan ook, dan komen ze even langs om dit gratis te fiksen. Ik weet niet of MCN dat standaard doet, of dat dat een voordeeltje is dat ik de eigenaar van CT persoonlijk ken. Nogmaals: ik heb er geen belangen in, het kan best zijn dat Rica meer ervaring heeft en/of er meer persoonlijke aandacht aan geeft. Maar ik vind het prijsverschil nog wel behoorlijk. Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen uiteraard, maar alleen het principe 'duurder = beter' vind ik persoonlijk geen argument. Zeker niet als je niet met alle geweld het onderste uit de kan wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 13, 2021 Author Report Share Posted January 13, 2021 Ik ken ze beiden niet. Kreeg net van Mobile Chiprtuning een mail dat ze het 95 PK blok niet kennen. Nog nooit gedaan. Ik heb geantwoord dat ik er niet voor voel om proefpersoon te worden. Rica is wel vertrouwd met het 95 pk blokje. Ik heb eerder naar volle tevredenheid getuned bij ATM maar die rekenen 150 euro voor een dynorun en 380,-- zonder. Ik wil een dynorun en dus maar niet meer bij ATM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted January 14, 2021 Report Share Posted January 14, 2021 Ze kennen dat blok vast wel, overal ligt dat 1 liter blok in toch? Er staat 100pk op de website, daarmee bedoelen ze vast dat 95pk blok. Wellicht een medewerker die even de sheets checkt en ziet dat er geen 95pk staat. Het beste is gewoon overal reviews checken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted January 14, 2021 Report Share Posted January 14, 2021 26 minutes ago, martn said: Ze kennen dat blok vast wel, overal ligt dat 1 liter blok in toch? Er staat 100pk op de website, daarmee bedoelen ze vast dat 95pk blok. Wellicht een medewerker die even de sheets checkt en ziet dat er geen 95pk staat. Het beste is gewoon overal reviews checken. Dat verwacht ik ook eerlijk gezegd. De motor is in de basis ook niet anders toch? Ik kreeg de indruk dat Ford slechts het vermogen heel iets heeft teruggedraaid vanwege milieu o.i.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 14, 2021 Author Report Share Posted January 14, 2021 Het 100 pk-blok is bekend maar niet het 95 pk blok. Dat kenden ze niet. Of ik niet het 100-pk blok bedoelde? Die club heeft schijnbaar de ontwikkelingen niet gevolgd. Bij tuners als Limited en ATM staat de 95-pk versie wel specifiek genoemd. Inderdaad in de basis hetzelfde maar toch een aantal behoorlijke verschillen waar je, naar mijn mening, toch rekening mee moet houden. Die twee motorversies vergelijken door ze op 1 lijn te stellen is net zoiets als stellen dat alle vrouwen toch gelijk zijn. Lijkt op mekaar maar je komt al snel de verschillen tegen en je moet bij ieder weer wat andere toetsen drukken om het zelfde te bereiken.🙄 Ford heeft meer gedaan dan het vermogen nog verder terug draaien. De cylinderuitschakeling, lagere interne weerstand en hogere inspuitdruk zijn daar wat voorbeelden van. Daar houd je op enige manier rekening mee lijkt me. Ik heb de club gisteren nog een mail gestuurd met het verzoek nog even contact te hebben en wat zorgen van mijn kant te bespreken. Nooit meer iets van gehoord. Mobile Chiptuning maakt daarmee op mij geen al te professionele indruk. Als zij zo met mogelijk nieuwe klanten omgaan dan wil ik niet eens weten wat er gebeurd bij klachten. Kan het wel raden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted January 14, 2021 Report Share Posted January 14, 2021 Want reageren op een mail moet perse binnen twee dagen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 14, 2021 Author Report Share Posted January 14, 2021 24 minutes ago, Leon Fiesta said: Want reageren op een mail moet perse binnen twee dagen? Nou, er moet niets maar het zou wel een wat professionelere indruk maken. Al was het maar een korte mail dat het nu erg druk is maar dat ze er op terug komen. Is 30 seconden werk en wel zo klantvriendelijk toch? Maar gezien het feit dat jij zo'n goede contacten hebt met deze club ( je kent zelfs de eigenaar) ; hoe zit het nu met hun kennis m.b.t. het 95 pk blok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted January 14, 2021 Report Share Posted January 14, 2021 19 minutes ago, Full Led said: Nou, er moet niets maar het zou wel een wat professionelere indruk maken. Al was het maar een korte mail dat het nu erg druk is maar dat ze er op terug komen. Is 30 seconden werk en wel zo klantvriendelijk toch? Maar gezien het feit dat jij zo'n goede contacten hebt met deze club ( je kent zelfs de eigenaar) ; hoe zit het nu met hun kennis m.b.t. het 95 pk blok? Zou niet misstaan inderdaad, maar ik weet ook niet wat je ze gemaild hebt. Wellicht is men bezig om info te verzamelen of kwam er iets tussen. Eigenaar van Mobile ken ik niet, wel de eigenaar van CT. De 95 pk versie zie ik op hun website niet terug, maar daar zal wel een koppeling in zitten. Je zou daar eens contact mee op kunnen nemen ter info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 14, 2021 Author Report Share Posted January 14, 2021 1 hour ago, Leon Fiesta said: Zou niet misstaan inderdaad, maar ik weet ook niet wat je ze gemaild hebt. Wellicht is men bezig om info te verzamelen of kwam er iets tussen. Eigenaar van Mobile ken ik niet, wel de eigenaar van CT. De 95 pk versie zie ik op hun website niet terug, maar daar zal wel een koppeling in zitten. Je zou daar eens contact mee op kunnen nemen ter info. Ik ga mijn keuze maken uit bedrijven die de 95-pk versie wel adverteren. Dat geeft voor mij een wat meer ter zake kundige kennis aan en dus vertrouwen in het eindresultaat. Zal voor de "lol" toch een lijken of ik het nummer van Chiptuning Twente kan achterhalen en eens contact zoeken om te kijken of het ontbreken van het 95-pk blok op hun website(?) gelijke tred houdt met hun kennis daarover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted January 15, 2021 Report Share Posted January 15, 2021 9 hours ago, Full Led said: Ik ga mijn keuze maken uit bedrijven die de 95-pk versie wel adverteren. Dat geeft voor mij een wat meer ter zake kundige kennis aan en dus vertrouwen in het eindresultaat. Zal voor de "lol" toch een lijken of ik het nummer van Chiptuning Twente kan achterhalen en eens contact zoeken om te kijken of het ontbreken van het 95-pk blok op hun website(?) gelijke tred houdt met hun kennis daarover. Ik snap je standpunt hoor, je gaat niet met een bedrijf in zee dat het blok niet kent. Uiteindelijk moet iemand de eerste zijn, maar ik laat dat soort dingen ook graag over aan een ander 'Blind staren' op zuiver de website zou ik niet doen, voor hetzelfde geld is die lijst niet meer 100% actueel. Er staan nogal wat modellen in, een foutje is snel gemaakt (het blijft mensenwerk). Telefoonnummer achterhalen is niet zo ingewikkeld, staat onderaan hun website Edit: en als het niet goed voelt dan moet je het niet doen natuurlijk. Zo simpel is het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 15, 2021 Author Report Share Posted January 15, 2021 23 minutes ago, Leon Fiesta said: Ik snap je standpunt hoor, je gaat niet met een bedrijf in zee dat het blok niet kent. Uiteindelijk moet iemand de eerste zijn, maar ik laat dat soort dingen ook graag over aan een ander 'Blind staren' op zuiver de website zou ik niet doen, voor hetzelfde geld is die lijst niet meer 100% actueel. Er staan nogal wat modellen in, een foutje is snel gemaakt (het blijft mensenwerk). Telefoonnummer achterhalen is niet zo ingewikkeld, staat onderaan hun website Edit: en als het niet goed voelt dan moet je het niet doen natuurlijk. Zo simpel is het ook. Precies Leon, zo sta ik er ook in. Maar een mail is verstuurd naar chiptuning Twente en dus maar even op een reactie van die kant wachten. We zullen zien of het 95-pk blok bij hun bekend is en dus dat zij hun web-informatie niet up-to-date hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 15, 2021 Author Report Share Posted January 15, 2021 Chiptuning Twente verwijst mij naar Mobile Chiptuning (Elburg) en daarmee is de cirkel rond. Ik moest maar langskomen, dan zouden ze de computer eruit halen en gaan kijken wat er mogelijk was. Trek je eigen conclusies bij deze club maar de mijne is, mede ingegeven door de gang van zaken: Mij zien ze daar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted January 15, 2021 Report Share Posted January 15, 2021 17 minutes ago, Full Led said: Chiptuning Twente verwijst mij naar Mobile Chiptuning (Elburg) en daarmee is de cirkel rond. Ik moest maar langskomen, dan zouden ze de computer eruit halen en gaan kijken wat er mogelijk was. Trek je eigen conclusies bij deze club maar de mijne is, mede ingegeven door de gang van zaken: Mij zien ze daar niet. Daarom zou ik ook eerder voor een erkend merk gaan. Dan maar van de schap. Veel bedrijven zeggen op maat. Ja standaard chip pakken en dan de timing en brandstof hoger. De turbo druk minder begrenzen. Nou nou echt op maat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 15, 2021 Author Report Share Posted January 15, 2021 Chiptuning Twente heeft inmiddels gebeld naar aanleiding van de mailwisselingen. Een prettig , lang, divers en constructief gesprek dat mijn vertrouwen in deze club wel heeft hersteld waarbij ze het met me eens waren dat de mailcommunicatie van hun kant voor verbetering vatbaar was. Vandaar dat ze ook even telefonisch contact opnamen. Kijk, zo kan het dus ook en wordt een oordeel bijgesteld. Nu ben ik nog geen stap verder. Waar het te laten doen?????? Nog maar weer meer lezen en reviews uitpluizen. En dan maar de knoop doorhakken want zwart/wit wordt deze materie toch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Full Led Posted January 15, 2021 Author Report Share Posted January 15, 2021 5 hours ago, Steelmaster said: Daarom zou ik ook eerder voor een erkend merk gaan. Dan maar van de schap. Veel bedrijven zeggen op maat. Ja standaard chip pakken en dan de timing en brandstof hoger. De turbo druk minder begrenzen. Nou nou echt op maat Ik kan uiteraard de discussie niet inhoudelijk voeren want ik weet niet wat er aangepast wordt. Wat ik tijdens het telefoongesprek wel heb gehoord is dat deze club inderdaad de auto's individueel afstellen maar altijd ruim binnen de grenzen blijven van wat maximaal mogelijk is en wat de fabriek voorschrijft. Op verzoek kunnen ze de uitersten opzoeken maar adviseren dat niet te doen. De te bereiken vermogenswinst is gelijk aan wat anderen beloven maar zal minder zijn op normale benzine (octaan 95) wat ook voor de andere tuners geldt. Overigens voegen zij geen hardware toe(chips) maar veranderen de parameters in de computer. Verder vond ik positief dat ze bij je thuis komen en dat ze opnieuw gratis langs komen om je originele software terug te plaatsen indien gewenst. Dit dan de originele software als dat om garantietechnische redenen gewenst is of de getunede software mocht deze tijdens een beurt overschreven zijn. Ook blijft cylinderuitschakeling en de diverse vermogensstanden (eco, normaal, sport) gewoon werken omdat dat ergens anders is opgeslagen en ze daar geen wijzigingen in aanbrengen. Edit: Mobile Chiptuning en Chiptuning Twente hebben geen ervaring met de 95-pk versie. Voor een Dynorun moet je naar Elburg en 150 euro betalen. Alhoewel ik het gevoel heb gekregen dat deze club materiedeskundig is en herinstallatie niets kost ga ik toch maar naar een andere club met meer ervaring en lagere dynorun kosten. Met de info die ik nu heb wordt dat toch Unlimited Tuning. Mocht nog iemand zin hebben in Unlimited dan gaan we samen. Scheelt weer 25,-- pp. Dat kan met elke motorvariant en is dus niet beperkt tot de 95pk versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts