Jump to content
Fiestaclub.nl
Andries

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo 

ik heb ongeveer een klein weekje een Ford Fiesta ST200 van 2016.

Dit is mijn eerste ervaring met Ford maar het is echt een fantastische auto.

Compact redelijk snel en goede wegligging.

gr Andies.

4 minutes ago, Andries said:

Hallo 

gr Andies.

Verder is eigenlijk ook mijn vraag is de Fiesta ST200 uit 2016 zeldzaam  in NL of valt dat wel mee. Hoeveel staan er in NL op kenteken ?

Gr Andries 

Welkom hier

Ze zijn wel een stukzeldzamer dan de st180

In Nederland zijn er van de st200 niet heel veel geleverd maar aantallen weet ik zo niet. Veel wat er nu rond rijd is import vaak uit Duitsland 

Naar mijn weten zijn ze helemaal niet geleverd in Nederland. Het is alleen maar import uit Duitsland. Er zullen er zeker een aantal rond rijden, maar een stuk minder dan de 180. Welkom en geniet van je dikke wagen!

ST200 erg zeldzaam als het een originele Nederlandse auto is, exacte aantallen kan ik ook niet geven, maar als ik moet schatten zou ik zeggen als er 100 originele Nederlandse ST200's rondrijden, kom je een aardig eind denk ik....

O volgens Top Gear zijn er exact 0 geleverd in Nederland:

https://topgear.nl/autotests/ford-fiesta-st-vs-ford-fiesta-st200/

Hij kostte destijds 29.000 euro – in België tenminste, want in Nederland is ie nooit leverbaar geweest. Een handvol extra pk’s betekende immers een paar extra grammen CO2 en daarmee drie ziljoen extra euro’s belasting – dat zag de importeur begrijpelijkerwijs niet zitten. Dan is er de nieuwe Ford Fiesta ST: ook die heeft 200 pk en 290 Nm. Uitgerust met extra plakkerige banden en het optionele Performance Pack (waarin het eerder genoemde sperdifferentieel zit) gaat hij naar 100 km/u in 6,5 seconden – twee tiende van een seconde sneller dan standaard – en heeft hij een topsnelheid van 232 km/u.

En sorry voor mijn manieren, Welkom en vette bak.

Hallo 

gr Andies.

Compact "redelijk snel" en goede wegligging.

Pff, ik ben echt een uur bezig geweest om de juiste links te vinden en uit te leggen waarom de FiST meer dan redelijk snel is, en toen ik het allemaal had staan vond ik het zo'n oeverloos ouwehoer verhaal dat ik het je/jullie maar bespaar. Dus: ST200, goede aankoop, mooie auto, en nu willen we nog foto's! :D

Sorry, foto’s gaat me op dit moment niet lukken. 🙁 ik krijg de foto’s niet gepost. Te groot bestand en ben niet echt handig om dit te verkleinen en toch toonbaar te houden. 🤣

28 minutes ago, Andries said:

Sorry, foto’s gaat me op dit moment niet lukken. 🙁 ik krijg de foto’s niet gepost. Te groot bestand en ben niet echt handig om dit te verkleinen en toch toonbaar te houden. 🤣

Uploaden naar een img share website zoals imgur.com. Eenmaal geupload linkje van de afbeelding kopiëren en in de window van een post typen hiero rechts onder op insert other media klikken. Dan kies je natuurlijk insert img from URL en voilà! 

En welkom natuurlijk 😉😎

Ik snap nou niet precies waarom hij er op een of andere manier gemener uitziet dan die van mij, maar dat doet hij wel... Op een of andere manier straalt hij uit "Ik ben bommetje"  maar ik kan er niet mijn vinger op leggen waar precies het verschil in zit....

Nou, maakt ook niet uit, dikke bak in ieder geval 👍

Je zal wel niet in regio NH-N wonen, anders zou ik wel eens een 400mtr tegen je willen doen... (de zogenaamde quarter mile)

@STJunkY misschien komt dat door de kleur? Volgens mij heb je een zwarte ST? Ik heb me daar soms ook over verbaast met mijn vorige auto’s, die waren allemaal zwart. Dan zag je soms een bepaalde kleur en vielen de diffusers etc veel meer op, omdat bij mij alles zwart in elkaar overliep. Ik denk dat je het lijnenspel bij deze grijze kleur ook beter ziet dan bijvoorbeeld bij de blauwe kleur. Echt heel gaaf!

55 minutes ago, martn said:

@STJunkY .......... Ik denk dat je het lijnenspel bij deze grijze kleur ook beter ziet dan bijvoorbeeld bij de blauwe kleur. .....

Grijs? dacht dat 'ie wit was. Frozen white.

3 minutes ago, Full Led said:

Grijs? dacht dat 'ie wit was. Frozen white.

Kleur is grijs, Storm Grey.