Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal 

Ik ben Bert afkomstig van Gellik Lanaken en heb sinds één week een Fiesta ST van 2014 volledig origineel 

Een kart voor op deze baan. Mods die ik zou willen doorvoeren zijn kleinere velgen richting 15 a 16 inch om het comfort wat te verhogen aangezien het mijn daily is.

Passagiers kant motorsteun maakt veel lawaai die moet eruit, eerst een smeren en kijken of het geluid weg is of de steun vervangen moet worden. Volgende week eens alle oliën vervangen, filters en nieuwe bougies.

Ter vergelijking met mijn S2000 is deze auto toch wel zeer hard geveerd. Natuurlijk de korte wielbasis, grote velgen met kleine wang banden en vaste as vanachter op de ST helpen daar niet bij.

Iemand ervaring met kleinere velgen en zachtere banden op de ST?

Bougies NGK of ander merk?

Bert

Ik moet zeggen dat ik liever de grotere velgen eronder heb. Mijn zomerbanden staan op 17 inch lichtmetaal, winter op 15 inch metalen en vind de auto zich lekkerder gedragen op de weg met de 17 inch dan de 15 inch.

Welkom

Rij normaal op 17 inch velgen.

Rij nu op 15 inch met winterbanden,het comfort is er op vooruit gegaan,ook met verlaging eibach.

Maar verschil, is goed merkbaar,maar banden vangen meer vering op,maar niet strakker, dan met de 17 inch !!!!!

3 hours ago, Steelmaster said:

De st vind ik zelf ook vrij stevig gedempt. Maar denk dat je dan richting een goede hardheid instelbare schroefset moet kijken

Denk niet dat kleinere velgen genoeg helpt

En boegies heb ik gewoon de orginele van ford

Ik vrees dat een schroefset op zijn zachtst ingesteld nog steeds harder zal zijn

23 hours ago, Hitmius said:

Hallo allemaal 

Ik ben Bert afkomstig van Gellik Lanaken en heb sinds één week een Fiesta ST van 2014 volledig origineel 

Een kart voor op deze baan. Mods die ik zou willen doorvoeren zijn kleinere velgen richting 15 a 16 inch om het comfort wat te verhogen aangezien het mijn daily is.

Passagiers kant motorsteun maakt veel lawaai die moet eruit, eerst een smeren en kijken of het geluid weg is of de steun vervangen moet worden. Volgende week eens alle oliën vervangen, filters en nieuwe bougies.

Ter vergelijking met mijn S2000 is deze auto toch wel zeer hard geveerd. Natuurlijk de korte wielbasis, grote velgen met kleine wang banden en vaste as vanachter op de ST helpen daar niet bij.

Iemand ervaring met kleinere velgen en zachtere banden op de ST?

Bougies NGK of ander merk?

Bert

Heb je een echte ST? dus met brembo's?

Dan kan je niet naar 15", 16" minimum.

Weet je zeker dat het de motorsteun is, en niet de vering aan passagierszijde (of zelfs je remklauwen, die heel makkelijk herrie kunnen maken als hij meer dan +/- een week stilgestaan heeft)?

En de S2000 is heel erg zacht geveerd, daarom wordt het ook altijd de vrouwen-honda genoemd, als je een CRX, Civic Type-R, of een Accord 2.3 Sport hebt, prefereer ik de vering van een Fiesta ST toch echt (Heb in allen veelvuldig gereden).

En bijna vergeten, Welkom!

23 hours ago, Bnz said:

Welkom

Rij normaal op 17 inch velgen.

Rij nu op 15 inch met winterbanden,het comfort is er op vooruit gegaan,ook met verlaging eibach.

Maar verschil, is goed merkbaar,maar banden vangen meer vering op,maar niet strakker, dan met de 17 inch !!!!!

Wacht, jij hebt toch ook een ST? past 15" dan wel? was mij verteld van niet, negeer mijn bovenstaande post dan maar....

26 minutes ago, Steelmaster said:

Volgens mij is het reservewiel 15inch

Je bedoelt het thuiskomertje? die staat zover naar buiten dat ie niet eens in de buurt komt van je remklauwen.....
Ik moest volgens de Ford site minimaal een 16" "full size" reservewiel hebben, ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb, dus het kan ook verkeerd in mijn hoofd zitten

Ik kan dat nooit uitstaan, dus maar even opgemeten = 18(van wielcenter naar top van Brembo)*2(ook de andere kant op)=36/2,54(inch)=14.17(inch), dus een 15" zou moeten passen.

10 minutes ago, Steelmaster said:

Ik kom er net achter dat ik 14inch heb

Dat past bij mij niet eens denk

Jij hebt toch ook big brake kit, of nog niet? want anders gaat het zeker niet passen, anders zou het maar 0,17" schelen, en die kan ik ook best misgemeten hebben, het was donker, koud, en ik was serietje aan het kijken, dus heb heel globaal gemeten.... als er een 14" inzit dan zal het waarschijnlijk wel passen.....

1 hour ago, Steelmaster said:

Ja heb big brake dus voorkant kon zeker niet. Maar achter dacht ik dat hij wel zou passen als het 15inch was. Want heb daar ook grotere remmen 280mm I.p.v 254mm

Als je dan 280-254=26mm/25,4mm=1.02"+14,17"=15.19", maar ik denk dat die .19" wel gaat passen, maar met je 14" thuiskomertje kan je het wel vergeten...
Ik had mijn 16" volledig wiel voor 2 tientjes (of 25) van de sloop, inclusief goede band......