Jump to content

Fiesta st180

Recommended Posts

Hi guys, 

Sinds kort bezitter van een mooie zwarte  fiesta st uit 2014. Al begonnen met wat upgrades. Zoals een milltek non resonated uitlaat eronder. Alle remmen vervangen met Brembo max. K&n inlegfilter en een Powerflex motor steun (de onderste) krijg ik deze week samen met de turbo inlaat slang van ramair.  Versnellingsbak olie vervangen voor een betere van Ravenol. 

Lees veel over slecht schakelen van deze auto's en dat  klopt ook  helemaal. Mijn vorige auto seat Ibiza 2.0tdi fr uit 2012 met 215000 km erop schakelde zo fantastisch goed dat ik behoorlijk moet wennen aan deze rammelbak.  Met 55k op de teller. Ondertussen ravenol versnellingsbak olie erin gedaan. 1.7 liter eruit gehaald en 1.9 liter erin. Lees je ook veel over dat er te weinig in zit. Afgemeten volgens instructie Ford dealer. Nu is koude start zeker beter geworden. Heb de schakelmechamisme wat achter onder de luchtfilter zit zeg maar helemaal ingevet en weer stukje beter.  De motorsteun powerflex moet het helemaal beter maken dus ben benieuwd. Moet een zwakke punt zijn bij de ford st. 

Voor de rest tevreden. 

Nou groetjes allemaal

Welkom 

ik heb zelf en short shifter geplaatst.
vind hem nu een stuk fijner schakelen. 
alleen terug schakelen lijkt bij mij niet super lekker te pakken.
vooral als je rustig rijd van en dan terug van de 3 naar de 2 heb je ik het gevoel dat ik hem erin moet slaan
maar voor de rest schakelt hij best 
als schakelt mijn focus met de zelfde bak wel beter

maar denk toch ook dat ik een keer die bak olie laat vervangen maar ben bang dat dat gelijk word met een dif

ik ben wel erg benieuwd naar foto's van je kleine bommetje

2 hours ago, Steelmaster said:

Welkom 

ik heb zelf en short shifter geplaatst.
vind hem nu een stuk fijner schakelen. 
alleen terug schakelen lijkt bij mij niet super lekker te pakken.
vooral als je rustig rijd van en dan terug van de 3 naar de 2 heb je ik het gevoel dat ik hem erin moet slaan
maar voor de rest schakelt hij best 
als schakelt mijn focus met de zelfde bak wel beter

maar denk toch ook dat ik een keer die bak olie laat vervangen maar ben bang dat dat gelijk word met een dif

ik ben wel erg benieuwd naar foto's van je kleine bommetje

Versnellingsbak olie is zelf heel simpel te doen, zou adviseren om ravenol mtf 2, 75w-80 of castrol te gebruiken. Bij mij is het trouwens net andersom alles omlaag schakelen gaat lekker, omhoog voelt alsof die wat schuurt. Denk iets bij de mechanisme, want sinds ik die wat ingevet heb gaat het beduidend beter.