Jump to content

Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik heb een even een vraagje,

Bij wat voor modificaties is het raadzaam je verzekering wel in te lichten. En wat gebeurt er als ik het niet doe. 

Binnenkort ga ik er een nieuwe uitlaat onder laten plaatsen, en ik lees online dat je dat eigenlijk ''officieel'' ook moet doorgeven aan de verzekering.

Mijn vraag is nu alleen, ik ben dus all-risk verzekerd. Mocht er iets gebeuren met de auto zou het mooi zijn als mijn nieuwe uitlaat ook verzekerd is. Echter heb ik geen zin om meer premie te betalen puur voor een uitlaat...

Iemand hier ervaring mee, en hoe zit het eigenlijk met chippen?

Ik laat persoonlijk niets weten. Kan alleen maar gezeur met zich meebrengen. Een uitlaat mee verzekeren gaat hem sowieso niet worden lijkt mij. Waarom zou je dat überhaupt willen? Je verzekerd bij auto’s iets ivm schade, je koopt geen garantie.

Chippen mag ook gewoon zonder het te melden, zolang je onder de 20% vermogenstoename blijft. En als je er boven zit zou ik het ook niet laten weten.

Ik heb het voor mijn Sync 3 upgrade gevraagd aan de verzekering (zit toch redelijk wat waarde in) en als het af-frabriek mogelijk was had het onder de normale waarde kunnen vallen waardoor je weer meer andere dingen kan meeverzekeren (maar dan moet de polis aangepast worden).  De man aan de telefoon adviseerde om het gewoon accessoires te noemen omdat je het bij mijn verzekering wel bond moet maken wil je dat bedrag te halen (3k dacht ik). Check wel even je verzekering is het advies hierop. Dakdragers zijn bij mijn verzekering bijvoorbeeld uitgesloten hiervan.

• Create New...