Jump to content
Fiestaclub.nl
Fiesta<3

Sync 1.1 USB geschikt voor SSD ?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een SSD aan te sluiten op de USB en daarmee muziek af te spelen ?

Door een grote muziekcollectie gebruik ik nu wel 6 verschillende 32gb usb sticks. Zou een uitkomst zijn om alles op een 128 of 250GB SSD te zetten. Voor ik die aanschaf daarom mijn vraag of dit wel gaat werken.

Alvast bedankt !

Mvg

Guest
1 hour ago, Fiesta<3 said:

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een SSD aan te sluiten op de USB en daarmee muziek af te spelen ?

Door een grote muziekcollectie gebruik ik nu wel 6 verschillende 32gb usb sticks. Zou een uitkomst zijn om alles op een 128 of 250GB SSD te zetten. Voor ik die aanschaf daarom mijn vraag of dit wel gaat werken.

Alvast bedankt !

Mvg

Je zou met een kleintje bv.16gb kunnen testen, cheap (KingDian 👍) van ome AliExpress / Amazon met een SSD sata I-II-III converter naar USB.

Bv. https://www.amazon.nl/RONSHIN-Converter-Drive-Adapter-Kabel/dp/B0851ZWZVB/ref=mp_s_a_1_13?dchild=1&amp;keywords=ssd+usb+harddisk&amp;qid=1606056529&amp;sprefix=ssd+usb&amp;sr=8-13 

Of een SSD met USB uitgang! 

€ 9,38  36%OFF | Originele USB3.0 Hdd Externe Harde Schijf 2T 1Tb 500G Disco Duro Externo Disque Dur Externe Voor Pc, mac, Tv Omvatten Hdd Bag Gift
https://a.aliexpress.com/_BUgxAF

Tja, of hij bij jou zal spelen, voor dat tientje lij je geen pijn 😊

🤔 En mogelijk is jou USB 1.1 poort niet geschikt voor 64 of 128gb of meer ???

🤔 Zoekt en gij zult vinden??!! Dan weten andere belangstellenden het mogelijk óók! 🤓 

Edited by Guest

Zou prima moeten werken, zolang het geheel maar onder de 2.5W aan vermogen blijft, maar met ssd's is dat meestal geen probleem.

Formatteer hem wel als FAT32, want anders snapt sync er niets van. exFAT zou ook moeten werken, maar NTFS niet. Mocht windows er om vragen: geen GPT partitietabel gebruiken maar MBR.

Als de schijf al geformatterd is als je hem koopt, is de kans dat hij een GPT partitietabel heeft vrij groot en zal je die er eerst af moeten halen. Sync zal dan niets herkennen. Om dat te fixen: microsoft artikel over hoe dat moet

Guest
12 hours ago, Fiesta<3 said:

Thanks @bickel & @TristanT

Ik ga black friday even afwachten voor het aanschaffen van een ssd.

Zodra ik er 1 gekocht heb, zal ik laten weten of het werkt.

We horen het wel 👍. Heb zelf net een KingDiam 250gb SSD besteld bij ome Alie, en geen Samsung?🤔

On 24-11-2020 at 11:03, bickel said:

We horen het wel 👍. Heb zelf net een KingDiam 250gb SSD besteld bij ome Alie, en geen Samsung?🤔

Black friday was niet veel helaas.

Nu de Intenso Premium Edition Portable 256Gb Externe Ssd gekocht via amazon.de voor 25eu incl. verzending.

Hopelijk snel geleverd :D

Even een update.

Vandaag de ssd binnen gekregen.

Even snel getest, als exFAT werkte niet als FAT32 wel. 👍