Jump to content
Fiestaclub.nl
Herbus

Past thuisbrenger Fiesta 2009 op mk8?

Recommended Posts

Ik heb geen thuisbrenger in mijn Fiësta mk8 (2018) zitten. In kan voor weinig een thuisbrenger van een 2009 Fiësta overnemen. De aanbieder stelt dat deze past op Fiësta's van 2009 t/m 2017 (mk 7.5).

Ik heb het idee dat dit wiel ook wel op mijn mk8 zou moeten passen, want zelfde steek en vrijwel zelfde et-waarde. Klopt mijn idee, of zit ik ernaast?

Gr. Herwin

On 13-11-2020 at 10:37, Herbus said:

Ik heb geen thuisbrenger in mijn Fiësta mk8 (2018) zitten. In kan voor weinig een thuisbrenger van een 2009 Fiësta overnemen. De aanbieder stelt dat deze past op Fiësta's van 2009 t/m 2017 (mk 7.5).

Ik heb het idee dat dit wiel ook wel op mijn mk8 zou moeten passen, want zelfde steek en vrijwel zelfde et-waarde. Klopt mijn idee, of zit ik ernaast?

Gr. Herwin

Thuisbrenger 14" past, op mijn mk8  2019 en ligt in mijn wielkofferbak kuip met de orginele pomp in de holte wielnaaf er boven op + wielmoer sleutel / eenvoudige schaarkrik. Heb zelf een klem draadstang m6 gebruikt met een grote diam. klemschijf + sterknop m6 erop voor het vastzetten van het thuisbrengertje reserve 14" wiel . De m6 moer inschroef strip zit onder in de wielkuip. 🤔 Een grotere inch maat moet je maar afwachten of die in de wiel kofferbak kuip gaat passen? 🤓