Jump to content
Fiestaclub.nl
Robbenley

Hybrid ST180

Recommended Posts

Hallo, 

Ik ga eind dec begin januari waarschijnlijk een ST180 kopen, waar ik relatief leuke plannen mee heb en alvast informatie over in wil winnen. 

Mijn plan is hem motorisch op te schroeven met alle bolt ons voor een hybrid turbo.

Het doel is rond de 350pk te komen, 300+ wiel pks met een mooi aantal koppel. Wat is max? Wat kan de koppeling max hebben? 

Wat ik al gevonden heb, zijn de beschikbare turbo's, de S280, X47R en de VT330R of een turbo van Woosh. 

Stage 3 intake, stage 3 intercooler, catless downpipe met een catback. 

Stock Injectoren en hpfp moeten dit aan kunnen?

Limited Slip Differentieel. 

De rest spreekt voor zich, motorsteun, high performance banden/semislicks, remmen aanpassen etc. Etc. 

Als ik wat mis, of iemand belangrijke informatie heeft voor zulke plannen, ik hoor het graag. 

En ik hoef geen meningen over het overbrengen van het vermogen. 0-100 interesseerd mij toch niks. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met grotere turbo. Maar zou er wel 1 kiezen die zo klein mogelijk is. Zo dat je niet in eens mega veel koppel/pk krijgt. Maar over de hele lijn mooi strak boven in

Ik heb nu stage 2 en vind dat je er al redelijk om moet denken dat je niet te veel gas geeft met nat weer.

Een sper is geen overbodige luxe. En ben bang als je na een echt dikke turbo gaat dat je koppeling ook sterft

Volgens mij heeft Joan een maat die heeft die rt330 van revo. Misschien kan hij meer vertellen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Steelmaster said:

Ik heb geen ervaring met grotere turbo. Maar zou er wel 1 kiezen die zo klein mogelijk is. Zo dat je niet in eens mega veel koppel/pk krijgt. Maar over de hele lijn mooi strak boven in

Ik heb nu stage 2 en vind dat je er al redelijk om moet denken dat je niet te veel gas geeft met nat weer.

Een sper is geen overbodige luxe. En ben bang als je na een echt dikke turbo gaat dat je koppeling ook sterft

Volgens mij heeft Joan een maat die heeft die rt330 van revo. Misschien kan hij meer vertellen 

Ik zit op de x47r of de rt330 te azen ivm hun betrouwbaarheid. 

Koppeling is dan maar zo. Dat risico neem ik haha. 

 

Sper diff staat vrijwel vooraan in het rijtje! Maakt de auto stock zelfs al leuker begrijp ik. 

Ik kom van ~300pk en ~450nm af en wil die beleving niet kwijt, met n eventuele boostcontroller kan ik de turbo ook afstellen op rij gedrag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6-11-2020 at 15:34, Steelmaster said:

Ik zelf zou voor de rt330 gaan maar dat komt ook omdat ik niet echt een fan ben van puma speed.

Wat is de reden hiervan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoor daar vaak via de focusclub dat ze verkeerde spullen leveren. En moet je betalen om alsnog het goede te krijgen

En dan hebben ze een nieuwe turbo beloven ze 400+ pk's maar ze hadden daar een maand later nog niet eens echte software voor

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8-11-2020 at 16:37, Steelmaster said:

Hoor daar vaak via de focusclub dat ze verkeerde spullen leveren. En moet je betalen om alsnog het goede te krijgen

En dan hebben ze een nieuwe turbo beloven ze 400+ pk's maar ze hadden daar een maand later nog niet eens echte software voor

Oei, dat klinkt niet lekker.. Dan ga ik het mooi zelf samen stellen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging dat wel niet over een turbo maar. Spacers in de verkeerde kleur. En dat soort kleine dingen

Maar ik vind het knap achterlijk om iemand te laten betalen door een fout van zich zelf

Ik zelf ben wel aardig fan van revo. Al vind ik wel dat de stage 4 software vies duur is. Maar misschien kun je pakket korting krijgen

Stuur mij anders als je het nodig hebt een pm misschien kan ik wat voor je regelen

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Steelmaster said:

Het ging dat wel niet over een turbo maar. Spacers in de verkeerde kleur. En dat soort kleine dingen

Maar ik vind het knap achterlijk om iemand te laten betalen door een fout van zich zelf

Ik zelf ben wel aardig fan van revo. Al vind ik wel dat de stage 4 software vies duur is. Maar misschien kun je pakket korting krijgen

Stuur mij anders als je het nodig hebt een pm misschien kan ik wat voor je regelen

Oke dankje! Ik ga eerst nog een fiesta kopen, dan laat ik van me horen! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is ook nog een hele strijd soms. Ik wou zelf perse een blauwe Nederlandse. En het is een molton orange geworden

Nog steeds heel blij mee. Echt gewoon een fun auto niet geweldig afgewerkt. Maar dat compenseert het leuke rijden weer helemaal 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×