Jump to content

Hulp gezocht, velgen advies 17 inch

Boris1998
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar nieuwe velgen voor mijn Ford Fiesta ST-Line uit 2016. Op websites lees ik allemaal verschillende dingen en ook via dit forum wist ik het niet met zekerheid.

Ik heb nu velgen op het oog met de waardes: 6,5x17 4x108 ET40 63,4

De waarde 4x108 weet ik dat die klopt. De rest heb ik niet met zekerheid kunnen constateren. 

Ik hoor graag of een van jullie het mij kan bevestigen,

Boris

33 minutes ago, Grumpy91 said:

Ik heb onder mijn Fiesta mk7.5 ST-Line 205/40 R17 V XL zomerbanden liggen van Continental. Zitten op de originele ST-Line velgen. Geen idee of je er iets aan hebt?

Bandenformaat is mij wel al bekend, bedankt iniedergeval! Gaat mij echter alleen om de maten van de velgen.

Ik heb zojuist velgen en banden besteld. Ik ga mijn huidige velgen set met TPMS gebruiken als winterset. Nu heb ik dus geen TPMS sensoren voor mijn nieuwe set. Is dit perse nodig om in je velgen te hebben? betreft een Ford Fiesta ST line uit 2016

Edit:

gevonden op het forum, ga even zoeken naar TPMS sensoren

Edited by Boris1998
antwoord gevonden

Ja, vanaf 2015 😊 apk eis. Er komt in je dashboard unit een melding als je de motor start, de hele tijd, druk dan op OK knop (mk8 2019) en het is weg 😒. Maar bij APK 🤔. Misschien wel afkeur, ligt ook aan de keurmeester 😎

16 hours ago, bickel said:

Ja, vanaf 2015 😊 apk eis. Er komt in je dashboard unit een melding als je de motor start, de hele tijd, druk dan op OK knop (mk8 2019) en het is weg 😒. Maar bij APK 🤔. Misschien wel afkeur, ligt ook aan de keurmeester 😎

Nee hoor, is géén afkeurpunt. Hooguit een reparatie aanbeveling voor auto's die afgeleverd zijn na 31 december 2017. De keurmeester heeft er ook geen invloed op, regels zijn regels dus moet hij daar een aanbeveling van maken. Echter, de stline waar hier over gesproken wordt is uit 2016 dus mag het lampje gewoon branden bij APK. De bandenspanning moet uiteraard wél juist zijn en dus gecontroleerd worden 

7 minutes ago, pwaltman said:

De velgen die je hebt uitgezocht moeten passen qua ET-waarde en naafgat. Let op dat je de juiste moeren erbij gebruikt.

Top bedankt, ik laat ze er bij een bedrijf opzetten. ga ervan uit dat die de juiste moeren wel heeft dan

4 hours ago, pwaltman said:

Nee hoor, is géén afkeurpunt. Hooguit een reparatie aanbeveling voor auto's die afgeleverd zijn na 31 december 2017. De keurmeester heeft er ook geen invloed op, regels zijn regels dus moet hij daar een aanbeveling van maken. Echter, de stline waar hier over gesproken wordt is uit 2016 dus mag het lampje gewoon branden bij APK. De bandenspanning moet uiteraard wél juist zijn en dus gecontroleerd worden 

Zie het APK handboek van de RDW: 
https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/ophanging/banden --> en 'wijze van keuren' openklappen:

De waarschuwingsinrichting van het controlesysteem voor de bandenspanning van personenauto's in gebruik genomen na 31 december 2017, mag geen defect aangeven.

Wijze van keuren
Visuele en auditieve controle. Wanneer na het starten van de motor een optisch of akoestisch waarschuwingssignaal wordt afgegeven dat het systeem niet goed functioneert, wordt ervan uitgegaan dat niet aan deze eis is voldaan. In geval van twijfel wordt een rijproef uitgevoerd.

Dus voor @Boris1998 is het geen afkeurpunt (bouwjaar 2016). Maar voor voertuigen van na 31 december 2017 wel.

Share

• Create New...