Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Grumpy91

Front Splitter MK7.5 ST-Line

Recommended Posts

Vandaag het ergste gehad wat je kan hebben: het akelige geluid van bodywork wat schraapt.... Resultaat: flinke krassen in de front splitter..... (zal morgen even een foto maken)

Krassen zo diep dat lak eraf is en je het zelfs in het donker ziet dat die beschadigd is....

Is het ingewikkeld zelf een nieuwe splitter eronder te zetten? Verwacht niet dat deze netjes te repareren is namelijk. En als het eenvoudig is, waar kan ik er 1 kopen (voor niet al te veel geld). Mag zwart of carbon-look zijn dan.

Ik heb er zo'n splitter onder liggen: img_4434.jpg

Is niet makkelijk,zit met popnagels vast,onder je bumper.

Op de steuntjes die je ziet,zitten perstuk 2 popnagels.

Zitten, in bumper gedeelte,waarbij diverse,delen kunstof samen komen ,dus door en door.zijn ook wat dikke popnagels

Ik heb een zwarte splitter die,die wou vervangen door een rode in race red,,maar er van af gezien.

Is te koop.

Kopen zou de dealer zijn,en misschien kunnen monteren.

@Bnz dat zou dan inderdaad nog een alternatieve optie zijn dan ja. Maar moet dan wel iemand hebben die het me kan wrappen.

@Grumpy91 Ik snap dat je het vervelend vind, de mijne is ook beschadigd geraakt. Namelijk in een Italiaanse parkeergarage die zo stijl was dat je niet anders kon en waarbij 1 wiel in de lucht hing als ik de schans af moest draaien.. Ik denk alleen dat er weinig tot geen mensen zijn die onder die hoek naar je auto gaan kijken en het dus bijna niemand opvalt. 

Als ik jou was zou ik je geld mooi in je portemonnee houden en het aan zichtbare upgrades uitgeven 😉

Dat is sonde.. Dan zou ik voor de optie van @Bnz gaan. Is een stuk goedkoper dan laten spuiten, ook bij een bedrijf is wrappen betaalbaar

Eens uitzoeken wat me dat zou kosten. Waar moet ik op letten met het laten wrappen? En zal dan zelf het nat moeten schuren neem ik aan?

Mijn splitter heeft het ook begeven bij een stijle parkeergarage, ik heb zojuist via de Ford Dealer een nieuwe besteld. Kost 63 euro exclusief montage. 

@Boris1998 Ga je hem er zelf op zetten of ga je dat laten doen? Als je het gaat laten doen, dan wil ik wel weten wat het heeft gekost eigenlijk.

Ik ga het laten doen. De kapotte splitter eraf halen was me zelf ook al niet gelukt. Heb ik de garage laten doen. Met de moeilijkheid van het eraf krijgen ga ik ervan uit dat de splitter er ook niet zomaar op zit. De dealer rekent er 35 euro voor, berekent voor halfuur werk inclusief materiaal.    

@Boris1998 Dan zou de schade nog best meevallen met een 100 euro totaal. En je laat dit bij een Ford dealer doen neem ik aan? Ik heb hier in Roermond namelijk Van Mossel om de hoek zitten zo ongeveer maar nog geen mogelijkheid gehad om bij ze aan te gaan en te vragen.

Klopt, valt me reuze mee. Doe dit bij een Ford Dealer inderdaad. 

Dit was mn splitter trouwens:

Qgr6xbj.png

Onderaan de helling van de parkeergarage zat zeg maar een rooster om het waren af te voeren. Splitter is hier achter blijven hangen met een enorme knal als gevolg. 

Met schuren en spuiten kom je een heel eind. Dat kun je misschien prima zelf doen of anders een vriend?

Vervangen kan natuurlijk ook. Als ik het goed zeg zit het met 4 popnagels vast. Die boor je uit en als je de nieuwe wilt monteren maar geen popnageltang hebt, vraag je aan een garage of ze je willen helpen. Dat kost nooit veel geld.

https://www.ford-accessoires.nl/styling/exterieur/splitter-voorbumper/1801362

Misschien kun je ze imitatie of tweedehands vinden?

3 minutes ago, Boris1998 said:

Bij de garage geweest, splitter erop en ziet er weer strak uit

Mooi! Ik zit nu in de nachtdiensten dus nog geen mogelijkheid gehad om te bellen/langs te gaan bij de Ford dealer

Sign in to follow this