Jump to content
Fiestaclub.nl
Margon

dit keer een ford fiesta

Recommended Posts

Bij deze ook effe voorstellen.

Ben nu in het bezit van een ford fiesta titanium 2009 kleur iets tussen blauw en grijs in.

Alles is standaard.

Zou alleen het audio geluid willen verbeteren en zal hier vast wel wat tips vinden.

Woon in de hoeksewaard en ben 53 jaar.

Hobby zijn motor rijden en koivijver

gr marlon

Welkom Marlon. Titanium mk7 heb je . Veel zoek 👃 en leerzaam plezier hier. 🤓 

On 18-10-2020 at 11:55, Margon said:

Bij deze ook effe voorstellen.

Ben nu in het bezit van een ford fiesta titanium 2009 kleur iets tussen blauw en grijs in.

Alles is standaard.

Zou alleen het audio geluid willen verbeteren en zal hier vast wel wat tips vinden.

Woon in de hoeksewaard en ben 53 jaar.

Hobby zijn motor rijden en koivijver

gr marlon

Welkom!

Audio is het eerste wat ik aangepakt heb want is standaard dramatisch.
Houdt er rekening mee dat de HU (Head Unit) standaard alleen maar "high-out" heeft, dus als je met versterkers e.d. gaat werken moet je daar dus wel de correcte versterkers voor hebben, en/of een sound-processor tussen passen (die de high-out naar low-out converteert).

Gaat dus voornamelijk om hoeveel je wenst uit te geven, het alleen vervangen van de speakers doet ook al wonderen, zonder extra versterkers zou ik de geijkte niet al te dure speakers adviseren, JBL/Pioneer/Hertz, 16,5cm coaxiaal achter, en 16,5cm component voorin. Dat zijn allemaal de wat "basserige/vollere" speakers, wat zonder subwoofer/versterker) een voller geluid geeft
De absoluut maximale afmetingen qua diepte (voorin) zijn ongeveer 75mm, 78mm met een riser ring, anders kan je raam niet meer open/dicht, past dan nog wel in de standaard fittingen van de auto.
En natuurlijk als je de panelen dan toch open hebt wat Autofoam of andere isolatie op de panelen plakken, fijn voor buitenstaanders zodat die niet al je herrie horen, en fijn voor jezelf omdat je auto niet zo aan het rammelen is ;) 

evt hoe ik het aangepakt heb:

(ik zou het niet zo aanraden overigens, je hebt minstens net zulke goede sound-processors voor 1/3 van het geld, en de Focals zijn extreem zuiver maar voor de helft van het geld kan je ook een vergelijkbaar systeem in elkaar zetten, ik ben alleen zo af en toe een beetje star, dus heb de moeilijkste oplossing gekozen ;) )