Jump to content
Fiestaclub.nl
Aron v.d. Ramhorst Swaan

Knipperlicht fiesta mk5 werkt niet tot slecht.

Recommended Posts

Beste forum leden, 

Ik heb nu al redelijk wat gegoogelt en hier het forum goed door gezocht, maar wie weet heeft iemand toevallig nog een andere ingeving of extra tips. 

Zoals te lezen heb ik een fiesta mk5 en nou wil het dat bij tijd en wijle de knipperlichten blijven branden inplaats van knipperen, het relais schakelt dan ook niet, maar als ik me alarm lichten bedien dan knippert alles wel gewoon netjes, dus conclusie stuur schakelaar slecht. 

Ik had al gelezen dat het niet zo'n ramp is om deze te vervangen voor de iet wat handige Harry's. 

Maar voor dat ik een nieuwe unit haal, wil ik eerst weten of ik überhaupt de juiste heb want nu is het volgende, als ik de ruitensproeiers bedien voor wat ik denk voor (knop op zijkant schakelaar indrukken) dan komt er bij de achterruit vloeistof uit de sproeier en als ik de schakelaar naar me toe trek voor de achterruitwisser (die niet met interval werkt) en ik trek hem nog een keer naar me toe dan komt er uit de sproeiers bij de voorruit vloestof. 

Dus iemand een tip voor de juiste unit?

Misschien iemand ook een idee m.b.t. De ruitensproeiers? 

Alvast bedankt voor de hulp 

Nou Aron, wissel het knipperrelais eens uit. Zoek die in je motor ruimte zek. kast op. Massa punten van bekabeling schoon maken, wie weet helpt dat ook🤔

Succes 🤓

De stuurkolom schakelaar moet compleet vervangen worden is en is niet moeilijk. Lastigste is om de twee schroeven waarmee de onderste helft van de afdekkap vastgezet is weer recht voor de gaten te krijgen na vervanging van de schakelaar.

Je moet wel opletten dat je de juiste versie schakelaar bestelt want verschillen natuurlijk met de uitgevoerde opties. Erg duur zijn ze ook niet meer en hier een voorbeeld: https://www.autodoc.nl/ridex/8149243

Hier een met de functies die je zoekt lijkt mij i.v.m. achterruitsproeier en nog weer wat voordeliger: https://www.carondo.com/de/autoteile/elektrik/beleuchtungs-schalter/-relais/-steuergeraete/schalter/regler/lenkstockschalter:::6309720.html

1 minute ago, Aarnout said:

@allesklusserHoe is jou ervaring met carondo ? (sorry voor de topicvervuiling )

Die zijn zonder meer goed te noemen en heb daar al dikwijls iets besteld. Verzenden is wat trager en dat komt hoofdzakelijk door DHL Berlijn. Verder liggen de prijzen vaak gunstiger dan bij Autodoc. Je kunt ook nog makkelijk iets bijbestellen op het moment dat je bestelling nog niet de deur uit is. Een mailtje is dan voldoende, via PayPal bijbetalen en geregeld. Ze zijn ook goed bereikbaar en antwoorden netjes op tijd. Voor zover mijn ervaring.

Nog even een tussendoortje: Bestel echter nooit wat bij ATP-Autoteile. Ze scoren hoog maar de communicatie is een regelrechte ramp. Als er iets fout gaat zijn ze telefonisch amper bereikbaar en op via mail blijft het stil. Verder zijn ze erg duur geworden op de koop toe. Zoek maar eens bij de 1 ster waardering gevallen via Trusted Shops.

1 hour ago, Aarnout said:

@allesklusserHoe is jou ervaring met carondo ? (sorry voor de topicvervuiling )

Is geen topic vervuiling Aarnout, maar leerzaam 🤓. Deze kwam bij Carondo (Nrd. Duitsland Potsdam aan de Havel Brandenburg - Berlijn) terecht via Pitsstraat.nl. Ik moest een spuitbus hebben. Heutz/en de rest had mijn kleurnr. niet en bestellen nou zeg 😳, Die was bij Carondo (20,89E incl. verzandkosten) nog zes euro goedkoper dan hier in den lande 😎. Ik heb met Carondo ook goede ervaringen 👍. Recommended seller, net als VEEL bij AlieX😳.  

7 hours ago, allesklusser said:

De stuurkolom schakelaar moet compleet vervangen worden is en is niet moeilijk. Lastigste is om de twee schroeven waarmee de onderste helft van de afdekkap vastgezet is weer recht voor de gaten te krijgen na vervanging van de schakelaar.

Je moet wel opletten dat je de juiste versie schakelaar bestelt want verschillen natuurlijk met de uitgevoerde opties. Erg duur zijn ze ook niet meer en hier een voorbeeld: https://www.autodoc.nl/ridex/8149243

Hier een met de functies die je zoekt lijkt mij i.v.m. achterruitsproeier en nog weer wat voordeliger: https://www.carondo.com/de/autoteile/elektrik/beleuchtungs-schalter/-relais/-steuergeraete/schalter/regler/lenkstockschalter:::6309720.html

Zien er inderdaad uit zoals de unit die er nu op zit, maar dan rest mij nog de vraag m.b.t de sproei functie, als ik de knop indruk voor het ruitensproeien voor (tenminste dat denk ik dat dat het moet zijn) en hij sproeit achter; stel dat is met de nieuwe unit nog zo, dan moet ik dus in de bekabeling gaan kijken of potentieel bij de klep... die zegt wat voor en of achter is? Heb zo even het haynes boek niet bij de hand :)

22 minutes ago, Aron v.d. Ramhorst Swaan said:

Zien er inderdaad uit zoals de unit die er nu op zit, maar dan rest mij nog de vraag m.b.t de sproei functie, als ik de knop indruk voor het ruitensproeien voor (tenminste dat denk ik dat dat het moet zijn) en hij sproeit achter; stel dat is met de nieuwe unit nog zo, dan moet ik dus in de bekabeling gaan kijken of potentieel bij de klep... die zegt wat voor en of achter is? Heb zo even het haynes boek niet bij de hand :)

Wissel de slangen om op het pompje daar zit het probleem  gezien de leeftijd zal in die buurt vast wel is gewerkt zijn en verkeerd gemonteerd En ben je zo klaar