Jump to content

Leon's Fiesta MK7.5 ST-Line Ruby Red

Grumpy91
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag is REVO Stage 1 erop gekomen: van 123pk naar 158pk! Rijdt veel rustiger in een hoge versnelling met lage toeren en kan (volgens de boordcomputer athans) ruim 100km meer met een tank. Dus 1 en al een grote vooruitgang dus!

• Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Quizvraag: hoe kan ik deze sticker (want dat denk ik dat het is) op de zonneklep het beste eraf halen? Ik vind het namelijk niet echt mooi uitzien 😛

20210702-160728.jpg

Dat is ook zeker nog een optie, maar wil eerst kijken of en hoe ik de sticker het mooiste kan verwijderen, als ik dat zelf kan scheelt het toch weer een paar euro, zeker doordat ik de donkere bekleding heb ;) Mocht de sticker verwijderd zijn en echt nog zichtbaar zijn dan is een Engelse altijd nog een optie.

• 3 months later...

Aan de sticker verwijderen nog niet toegekomen door vakantie/drukte op het werk. Maar ik heb me wel een ST-Line logo besteld bij Ome Ali voor in de grill. Achterop is het ecoboost logo heel vlug eraf gegaan toen ik de auto kocht en vervangen door een ST-Line logo, maar voor in de grill was nooit iets te vinden.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003344561282.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3a474c4dLYIxr1 En dan in het Red-Black Grille. De metalen plaatjes gaan zowiezo weer zwart gespoten worden zodat je ze niet ziet in de grill.

• 2 weeks later...

258615467_4784491908251786_7607599273418

Gisteren badge binnen gekregen, vandaag erin gezet. Nu alleen even de stangetjes en plaatjes zwart spuiten, doordat hier de bevestigingen op iets andere plekken zitten dan de ST-logo's van Ali. Wordt dit weekend nog 1 keer prutsen om de grill los te krijgen zodat ik de stangetjes en plaatjes kan vervangen door zwart gespoten exemplaren.

Nu ga ik binnenkort waarschijnlijk ook deze veerpootbrug aanschaffen en erin zetten: https://www.ebay.nl/itm/363265728931

Nu ga ik binnenkort waarschijnlijk ook deze veerpootbrug aanschaffen en erin zetten: https://www.ebay.nl/itm/363265728931

Dat is een aanrader (vindt ik ) stuurt strakker de bocht door ,wel een nadeel door de hogere snelheid en minder overhellen in de bocht slijten de banden achter sneller 

8 hours ago, BlackFocus said:

Dat is een aanrader (vindt ik ) stuurt strakker de bocht door ,wel een nadeel door de hogere snelheid en minder overhellen in de bocht slijten de banden achter sneller 

Ik ben inderdaad om doordat ik laatst in een Fiesta heb gereden die een veerpootbrug erin had liggen. Auto ligt stabieler in de bochten. Maar dat je achterbanden harder slijten kan toch ook een voordeel zijn? Dat al je banden dan gelijkmatiger slijten ;) 

53 minutes ago, Grumpy91 said:

Ik ben inderdaad om doordat ik laatst in een Fiesta heb gereden die een veerpootbrug erin had liggen. Auto ligt stabieler in de bochten. Maar dat je achterbanden harder slijten kan toch ook een voordeel zijn? Dat al je banden dan gelijkmatiger slijten ;) 

Hahaha ja zeker moet je meteen aan 4 nieuwe ,ik zeg altijd auto rijden kost geld 

Dat is zeker waar, autorijden kost altijd geld. Daarover gesproken. Over 2000km gaat de auto voor een kleine beurt naar de garage, kreeg de laatste keer te horen dat dan ook mijn remblokken en schijven vervangen moeten worden. Er staat dan ogneveer 70.000km op de teller, is het normaal dat dan ook schijven aan vervanging toe zijn?

19 hours ago, Grumpy91 said:

Dat is zeker waar, autorijden kost altijd geld. Daarover gesproken. Over 2000km gaat de auto voor een kleine beurt naar de garage, kreeg de laatste keer te horen dat dan ook mijn remblokken en schijven vervangen moeten worden. Er staat dan ogneveer 70.000km op de teller, is het normaal dat dan ook schijven aan vervanging toe zijn?

Tja is niet heel veel wat het probleem vaker is is dat de geleiders niet soepel lopen zijn waardoor de blokken wat meer tegen de schijf lopen wat resulteert in wat hoger slijtage van de blokken en schijven Hier even extra aandacht aan laten besteden 

@BlackFocus dankje voor de snelle reactie! Garage wilt er (wat ik begreep) sowieso Brembo schijven en blokken onder leggen dan, want volgens hun waren deze schijven+blokken nog af-fabriek en het was net een ali-merk 🤣

On 17-11-2021 at 16:46, Grumpy91 said:

Deze is nu onderweg naar mij, verwachting is 10 december binnen, komt goed uit want de week erna heb ik vakantie!

On 21-11-2021 at 23:32, Grumpy91 said:

Ik zit nu op 111.000km en nog eerste remblokken voor,auto is 5 jaarin mijn bezit,

Netjes @Bnz! hoe hard het slijt op deze weet ik nog niet. Heb de auto sinds vorig jaar september en bijna 40.000 ermee gereden al. Mijn vorige auto (Panda) deed ik een 40.000 a 50.000 met de blokjes ongeveer.

Share

• Create New...