Jump to content
Fiestaclub.nl
Grumpy91

Leon's Fiesta MK7.5 ST-Line Ruby Red

Recommended Posts

Toch maar hier een topic beginnen aangezien ik toch nog wel wat dingetjes wil veranderen aan de auto. Ik heb nu dus nu hele fijne nieuwe lampen er al in. Ik wil nog de interieurverlichting vervangen door LED lampjes (wel warm-wit en niet blauw-wit, alleen kofferbak mag dat blauw-wit zijn) en de verlichting bij de voeten wil ik naar zwak-rood LED licht (precies zo dat je wel verlicht maar geen hoerentent er van maakt). Verder ben ik nog druk opzoek naar van die anti slip matjes voor in alle vakjes/ruimtes van de auto die zwart zijn met rood randje erin. Ik had er besteld, vandaag binnen maar paste voor geen meter helaas. Ik had delen over en kwam er tekort en die ik had paste niet in de (juiste) vakjes. Misschien dat ik ook nog kentekenverlichting wil veranderen naar LED maar dat zie ik dan wel.

Het zijn opzich allemaal kleine dingetjes maar het maakt dan mijn auto wel echt mijn auto.

Ben wel benieuwd na die voet ruimte verlichting

Zit er bij mij om te denken het continu te laten branden 

@Steelmaster En dan zelfde idee zoals de verlichting in de bekerhouder? Want zou ook wel mooi zijn! Weet jij of het veel werk is e.d.?

Ja dat idee ja. Lijkt me niet echt heel moeilijk waarschijnlijk kun je hem daar meteen van aftappen

Zou inderdaad ook mooi zijn ja. Eerst maar eens kijken dan hoe het uitziet met rode LED lampjes erin (die niet te fel branden).

8 hours ago, Grumpy91 said:

Zo zou ik het willen:

https://ibb.co/2gVMJzY

Mooi en niet te fel. Dit is trouwens in de Focus 2016 First Edition die op de oprit staat thuis.

Ah ja, oke....

Dan neem je de trein naar Amsterdam centraal, aan de voorkant eruit, over de brug, eerste rechts, dan tweede links, en dan ben je op de wallen ;)

7 hours ago, STJunkY said:

Ah ja, oke....

Dan neem je de trein naar Amsterdam centraal, aan de voorkant eruit, over de brug, eerste rechts, dan tweede links, en dan ben je op de wallen ;)

Waarom de trein als ik een Fiesta heb? Haha

1 minute ago, Grumpy91 said:

Waarom de trein als ik een Fiesta heb? Haha

Wel eens geprobeerd te parkeren in A'dam centrum? je bent of je velgen/interieur kwijt, of je parkeerkosten zijn net zo duur als je avondje stappen  ;)

Toen ik er nog werkte zette ik hem eerst per ongeluk op het terrein van de Hells Angels, relaxte gasten by the way, toen ze me er op wezen dat dat hun terrein was gaven ze me een tip wat nét buiten hun gebied lag, nooit meer last gehad van vandalisme op mijn auto, niemand gaat dom doen zo dicht bij hun clubhouse.
En ik meen dat echt, zolang jij respect toont jegens hen, tonen zij respect jegens jou, prima gasten.

31 minutes ago, STJunkY said:

Wel eens geprobeerd te parkeren in A'dam centrum? je bent of je velgen/interieur kwijt, of je parkeerkosten zijn net zo duur als je avondje stappen  ;)

Toen ik er nog werkte zette ik hem eerst per ongeluk op het terrein van de Hells Angels, relaxte gasten by the way, toen ze me er op wezen dat dat hun terrein was gaven ze me een tip wat nét buiten hun gebied lag, nooit meer last gehad van vandalisme op mijn auto, niemand gaat dom doen zo dicht bij hun clubhouse.
En ik meen dat echt, zolang jij respect toont jegens hen, tonen zij respect jegens jou, prima gasten.

Hahahaha dat geloof ik graag ja. Jaa Amsterdam ligt voor mij net te ver weg: woon in het prachtige Limburg namelijk 😛 en wil geen hoerenkast van de auto maar maar subtiel rood.

Ik heb trouwens even een vraag voor de kenners onder ons. Ik zie op veel auto verkoopsites Fiesta's staan die een engine cover hebben allen. Hoort dit op een Fiesta te zitten? Ik heb er namelijk geen op zitten.

1 hour ago, Grumpy91 said:

Ik heb trouwens even een vraag voor de kenners onder ons. Ik zie op veel auto verkoopsites Fiesta's staan die een engine cover hebben allen. Hoort dit op een Fiesta te zitten? Ik heb er namelijk geen op zitten.

Nee, zit er niet standaard op. Het is affabriek geleverd voor de Focus en past ook op de Fiesta 1.0 EcoBoost. Dit kun je voor circa €60 nieuw kopen bij de dealer. Ze verkopen ook de 'stiften', een soort pennen die nodig zijn om het te monteren.

2 hours ago, Franciscus said:

Nee, zit er niet standaard op. Het is affabriek geleverd voor de Focus en past ook op de Fiesta 1.0 EcoBoost. Dit kun je voor circa €60 nieuw kopen bij de dealer. Ze verkopen ook de 'stiften', een soort pennen die nodig zijn om het te monteren.

Thnx! Ga ik er misschien wel eens eentje halen!

Past bij mij niet op de 1.0 ecoboost MK7.5 Titanium en de MK8 Titanium. Aanzuigbuis van luchtfilterhuis naar de motor zit in de weg. 🤷🏻‍♂️

20 hours ago, STJunkY said:

Ah ja, oke....

Eh ja Stjunky, wat ben jij bekend daar zeg 🤔. Hier bij mij en grumpy heb je ja, alleen maar vulkanistische en stuwwallen, met geen parking poppenkast problemen, in ieder geval veel minder daarvan. 🤓 

1 hour ago, MikeJuliettDelta said:

Past bij mij niet op de 1.0 ecoboost MK7.5 Titanium en de MK8 Titanium. Aanzuigbuis van luchtfilterhuis naar de motor zit in de weg. 🤷🏻‍♂️

Hmmm... misschien dan toch 1 kopen die er aftermarket is zegmaar.

10 hours ago, MikeJuliettDelta said:

Kun je er makkelijk een klein stukje van weghalen, zodat 'ie past?

Heb ik niet geprobeerd, wordt het niet mooier van. Bij de Focus ecoboost en de Fiesta ST ecoboost loopt de aanzuigbuis naast de motor aan bestuurderszijde lager dan bij  mijn ecoboost motoren.

Daar ga ik dus nog even over nadenken. Zijn er van jullie die de binnenverlichting hebben veranderd naar LED? (en dan zowel hemel als vloer). Waar heb je de led lampjes gekocht? Of wat is een goede webshop om ze te kopen.

Heb vandaag samen met de garage een deel van het schuim weggesneden om het passend te maken. “Function over form” zeg maar. Niet de fraaiste oplossing, maar het past nu wel. Toch zonde voor een onderdeel van €60,-. 🤷🏻‍♂️

On 17-10-2020 at 22:30, MikeJuliettDelta said:

je moet aan de onderkant een stukje weg snijden dan past het

Even terugkomend op de nieuwe lampjes in de koplampen: De Philips RacingVision GT200 had ik erin gezet en ze zijn echt super, ook met slecht weer in het donker heel goed zicht in het donker. Wat ik er echt fijn aan vind is dat je lampen ver schijnen, verlichten verkeersborden nog verder al en je behoudt echt goed zicht op je wegdek. Waren duur maar het geld echt wel waard!