Jump to content
Fiestaclub.nl
Grumpy91

Fellere koplampen MK7.5

Recommended Posts

Ik ben opzoek naar fellere verlichting voor mijn MK7.5 ST-Line. Volledige koplampunit vervangen door LED unit is me veel te duur maar ben niet tevreden met de lichtopbrengst van mijn koplampen. Groot licht brengt wel echt goed licht op!  Ik moet ze makkelijk kunnen vervangen en auto moet met de fellere lampen gewoon door de APK komen. Mogen LED lampjes zijn mits ze gewoon passen in de standaard koplampunits.. Ik vond niet zo snel een topic erover dus begin ik een nieuw. Sorry als er al een topic over is!

Ik heb zelf deze op mijn MK7.5 ST-Line: 

https://autobeam.co.uk/collections/fiesta-mk7-5-2013-2017/products/1-led-h7-dipped-beam-unit

Zijn niet de goedkoopste maar geven erg goede lichtopbrengst. Daarnaast niet moeilijk om aan te sluiten, eventueel wat filmpjes op YouTube raadplegen. 

KmYaxAb.jpg

@marzwa Dankje! Ziet er goed uit! En daarmee kom je prima door de apk? Ik had op mijn vorige namelijk koplampen erin gezet die apk afkeur waren namelijk

Graag gedaan! Ik neem aan van wel, die full-matrix special LED lampen onder de Mercedessen, Audi's en BMW zijn nog een stuk feller dan deze LED-units 😉

6 hours ago, marzwa said:

Graag gedaan! Ik neem aan van wel, die full-matrix special LED lampen onder de Mercedessen, Audi's en BMW zijn nog een stuk feller dan deze LED-units 😉

Even gezocht enzo maar de lampen zijn niet goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Helaas!

Heb de hele avond op Google doorgebracht en kwam uit op de Philips RacingVision GT200 (https://www.philips.nl/c-p/12972RGTS2/racingvision-gt200-koplamp-auto) Zouden heel erg nieuw op de markt zijn, nu nog zoeken waar ik ze kan vinden (zouden rond de 40 a 50 euro kosten voor een set).

1 minute ago, Grumpy91 said:

Even gezocht enzo maar de lampen zijn niet goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Helaas!

Heb de hele avond op Google doorgebracht en kwam uit op de Philips RacingVision GT200 (https://www.philips.nl/c-p/12972RGTS2/racingvision-gt200-koplamp-auto) Zouden heel erg nieuw op de markt zijn, nu nog zoeken waar ik ze kan vinden (zouden rond de 40 a 50 euro kosten voor een set).

Hoe ben je daar achtergekomen, als ik vragen mag? Ik heb volgend jaar rond mei pas mijn eerste APK dus ben benieuwd haha

Laat even weten hoe die Philips lampen je bevallen, mocht je ze halen. Dan heb ik altijd een alternatief 😉

@marzwa Eigenlijk heel simpel: als je op jouw linkje klikt van de lampen en je kijkt dan onder het kopje "Other Information" zie je deze tekst erbij staan: "These LED bulbs do not have ECE approval, and as such their usage is currently not approved for use on public roads: their usage is limited to ‘off-road’ applications."

Doordat ze de ECE keuring niet hebben zullen ze dus APK afkeur zijn in principe, al is altijd de vraag hoe goed de keurmeester zoiets checkt, maar een goede keurmeester zou ernaar moeten kijken omdat ze ander licht (kleur, sterkte) geven dan ze verwachten/hoort te zijn.

En denk dat ik morgen even voor die Philips lampen ga kijken, de autohandelaar hier zou ze sinds een week of 2 verkopen, zo nieuw zijn ze op de markt haha.

11 minutes ago, Grumpy91 said:

@marzwa Eigenlijk heel simpel: als je op jouw linkje klikt van de lampen en je kijkt dan onder het kopje "Other Information" zie je deze tekst erbij staan: "These LED bulbs do not have ECE approval, and as such their usage is currently not approved for use on public roads: their usage is limited to ‘off-road’ applications."

Doordat ze de ECE keuring niet hebben zullen ze dus APK afkeur zijn in principe, al is altijd de vraag hoe goed de keurmeester zoiets checkt, maar een goede keurmeester zou ernaar moeten kijken omdat ze ander licht (kleur, sterkte) geven dan ze verwachten/hoort te zijn.

En denk dat ik morgen even voor die Philips lampen ga kijken, de autohandelaar hier zou ze sinds een week of 2 verkopen, zo nieuw zijn ze op de markt haha.

Inderdaad een simpele reden. Wel gek dat ik er tijdens de Welcome Check van de Ford Dealer geen opmerkingen over kreeg, terwijl zij dan standaard je verlichting controleren. Ben benieuwd wat de keurmeester ervan zegt dan..

Net een filmpje van Philips gekeken over de lampjes waar je het over hebt: Als ze de beloofde specificaties waarmaken, dan zijn het verdomd goede halogeen lampjes. Laat maar weten als je ze hebt, voor een kleine review!

@marzwa Raar dat die er niks over gezegd hebben dan bij de dealer! Maar het moet hun ook maar net opvallen dat het niet het gewone licht is en als ze dan verder kijken zien ze geen ECE erop.

En het filmpje van Philips is zeer veelbelovend. Iemand die bij de autohandelaar werkt heeft ze op zijn auto gezet (geen idee welke auto het is) en is er heel erg tevreden over! Als ik ze heb gaat er zeker een kleine review komen.

Gelukkig heb je iets gevonden wat geschikt is, daar draaide dit topic toch om. Succes alvast met installeren en ik hoor wel hoe ze bevallen

De LED van Autobeam wordt gemaakt in China. Ik heb zelf de Autobeam als h7 dimlicht en dat is erg mooi en doet het al 2jaar. In de mistlampen heb ik goedkope h11 van een goedkope buitenlands website. Niet de allergoedkoopste maar met een redelijke review (voor zover betrouwbaar...)

Je kunt in mijn mk7,5 topic hier meer over vinden. LED past zeer goed in je projectie koplampen en mag (nog wel) voor apk. Als het niet meer mag wissel je ze gewoon om voor normale als de auto gekeurd wordt. Is 15 minuten werk 

1 hour ago, pwaltman said:

De LED van Autobrand wordt gemaakt in China. Ik heb zelf de Autobeam als h7 dimlicht en dat is erg mooi en doet het al 2jaar. In de mistlampen heb ik goedkope h11 van een goedkope buitenlands website. Niet de allergoedkoopste maar met een redelijke review (voor zover betrouwbaar...)

Je kunt in mijn mk7,5 topic hier meer over vinden. LED past zeer goed in je projectie koplampen en mag (nog wel) voor apk. Als het niet meer mag wissel je ze gewoon om voor normale als de auto gekeurd wordt. Is 15 minuten werk 

Hoe kom je bij Autobrand als ik vragen mag? We hadden het toch echt over dezelfde H7 LED-dimlichten van Autobeam. 😁

10 hours ago, marzwa said:

Hoe kom je bij Autobrand als ik vragen mag? We hadden het toch echt over dezelfde H7 LED-dimlichten van Autobeam. 😁

Aangepast, autocorrectie maakte er waarschijnlijk iets anders van 😉

26 minutes ago, pwaltman said:

Aangepast, autocorrectie maakte er waarschijnlijk iets anders van 😉

Aha, dat verklaart een hoop 😄

12 hours ago, Grumpy91 said:

Eerste indruk van de Philips RacingVision GT200: Wat een bak licht komt er af zeg! Is een hele verbetering!

https://ibb.co/GkxvNWN

https://ibb.co/mSYntVK

(Sorry dat de foto's niet helemaal scherp zijn)

Dat ziet er goed uit ,op de onderste foto !!

@Grumpy91 strak lichtbeeld zo, beter dan ik had verwacht! Ik weet wel wat ik pak, mochten de mijne niet door de apk komen 😁

Sorry voor het bumpen, maar ik vind het onzin om een nieuw topic aan te maken. Na een tijdje een Osram Nightbreaker Laser setje te hebben gebruikt vond ik zelf dat het licht op mijn auto nog wel wat beter kon. Overgestapt naar de Philips GT200 die eerder hier zijn genoemd maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. Is dan de overstap naar een autobeam led setje het waard of maakt dit nauwelijks verschil in tegenstelling tot het GT200 setje? 

Als ik ergens tegenover een muur sta of achter een andere auto zie ik aan het lichtbeeld dat het licht inderdaad behoorlijk fel is, alleen vind ik de felheid van het licht dat verspreid is over een leeg wegdek tegenvallen. 

@KeP9 Je zult zeker verschil zien tussen LED en dit zal ook zeer zeker een beter lichtbeeld geven. Nadeel is dat 99% van de LED lampen APK afkeur zijn. Zo ook die van autobeam, die onderstaande reactie van mij.

On 14-10-2020 at 22:53, Grumpy91 said: